România și Bulgaria, printre puținele piețe europene în care cresc înmatriculările de mașini diesel noi. În Marea Britanie scăderea a fost de 31%, la nivelul UE a fost de 17%
Dacă înmatriculările de mașini noi pe benzină în UE au crescut cu 16,6% în primele nouă luni, cele diesel au scăzut cu 16,9%. Practic, în nouă luni s-au înscris în circulație în toate statele UE 6,7 milioane de mașini noi pe benzină, 4,3 milioane mașini diesel și 837.000 hibride și electrice.
În România raportul benzină:diesel este 57.000 la 45.000. Hibridele și electricele au depășit 4.300 unități.
În UE imaginea diesel-ului s-a deteriorat și restricțiile care au început să apară au descurajat clienții. Germania a rămas cea mai mare piață pentru mașinile cu motorină, cu 855.000 de unități, însă scăderea a fost de 19%. Italia este a doua mare piață, cu 790.000 de unități (-9%), iar Franța și Marea Britanie sunt pe trei, respectiv patru, cu mențiunea că piața britanică a ”căzut” cu 31%.
În doar trei piețe au crescut între ianuarie și septembrie înmatriculările de mașini diesel: România, Bulgaria și Estonia. În regiune câteva piețe au scăzut puternic: Cehia, cu 20% și Slovenia, cu 26%.
La înmatriculări de mașini noi pe benzină România este țara cu cea mai mare creștere procentuală: 58%, în timp ce două țări au avut 40%: Ungaria și Lituania. Cea mai mică creștere a fost în Danemarca: 0,9%, dar în nicio țară nu a fost minus.

INTERVIU Pentru noi, roboții sunt soluții la probleme. Am învățat cum să primim un refuz și cum să câștigăm încrederea celor care investesc în noi / Doi elevi, despre pasiunea lor
Vaccinarea nu este suficientă. Economist român care locuiește la Londra, despre “lecția britanică”
Mult așteptatul declin al pandemiei în țările europene s-a declanșat. Locul României
Cum și-a petrecut Vlad Voiculescu ziua demiterii din funcția de ministru al Sănătății
Ziua demiterii lui Vlad Voiculescu. Ce le-a explicat Barna colegilor despre discuția cu premierul
Landerul InSight al NASA luptă pentru supraviețuire și va intra în hibernare de urgență
Oricum, nu la masini noi este problema ci la masini vechi. Aici era interesanta o statistica, pentru exista pericolul ca in urmatorii ani sa fim ingropati de toate mizeriile de care vesticii vor fi constransi sa scape.