România și Bulgaria, printre puținele piețe europene în care cresc înmatriculările de mașini diesel noi. În Marea Britanie scăderea a fost de 31%, la nivelul UE a fost de 17%

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 8 noiembrie 2018, 15:35 Economie | Auto


Vanzarile de masini noi in UE in functie de tipul de combustibil in T3 2018
Foto: ACEA
​Urmările scandalului Dieselgate se văd în piața europeană a mașinilor noi unde aproape peste tot se înregistrează scăderi la diesel, excepție făcând câteva țări cum ar fi România și Bulgaria. Trimestrul trecut dieselul a avut o cotă de sub 35% în UE, cu aproape zece puncte procentuale mai puțin decât acum un an. În toate marile piețe s-au înregistrat scăderi consistente. (statistici ACEA)

Dacă înmatriculările de mașini noi pe benzină în UE au crescut cu 16,6% în primele nouă luni, cele diesel au scăzut cu 16,9%. Practic, în nouă luni s-au înscris în circulație în toate statele UE 6,7 milioane de mașini noi pe benzină, 4,3 milioane mașini diesel și 837.000 hibride și electrice.

În România raportul benzină:diesel este 57.000 la 45.000. Hibridele și electricele au depășit 4.300 unități.

În UE imaginea diesel-ului s-a deteriorat și restricțiile care au început să apară au descurajat clienții. Germania a rămas cea mai mare piață pentru mașinile cu motorină, cu 855.000 de unități, însă scăderea a fost de 19%. Italia este a doua mare piață, cu 790.000 de unități (-9%), iar Franța și Marea Britanie sunt pe trei, respectiv patru, cu mențiunea că piața britanică a ”căzut” cu 31%.

În doar trei piețe au crescut între ianuarie și septembrie înmatriculările de mașini diesel: România, Bulgaria și Estonia. În regiune câteva piețe au scăzut puternic: Cehia, cu 20% și Slovenia, cu 26%.

La înmatriculări de mașini noi pe benzină România este țara cu cea mai mare creștere procentuală: 58%, în timp ce două țări au avut 40%: Ungaria și Lituania. Cea mai mică creștere a fost în Danemarca: 0,9%, dar în nicio țară nu a fost minus.


Citeste mai multe despre   

















688 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Au crescut in cifre absolute, au scazut procentual (Joi, 8 noiembrie 2018, 16:27)

    IoPaNet [utilizator]

    Au crescut in cifre absolute, au scazut procentual fata de benzina. Cresterea este si efectul discounturilor date de producatori ca urmare a schimbarilor produse de introducerea standardului WLTP.

    Oricum, nu la masini noi este problema ci la masini vechi. Aici era interesanta o statistica, pentru exista pericolul ca in urmatorii ani sa fim ingropati de toate mizeriile de care vesticii vor fi constransi sa scape.
  • 0 (0 voturi)    
    Suntem pubelele (Joi, 8 noiembrie 2018, 18:57)

    Alfabetix [utilizator]

    Occidentului iar guvernele Rom si Bg sunt foarte interesate de starea aerului si sanatatea natiilor, de parca guvernele astea ar trai in Elvetia.
  • -2 (2 voturi)    
    nu cred ca dieselurile noi sunt problema (Joi, 8 noiembrie 2018, 21:31)

    jorj_bv [utilizator]

    atata timp cat cazaturile de prin '90 in ca circula, iar din cand in cand vedem cate-o Dacie 1300 sau cate-un Aro. Non-euro e problema, nu euro 5/6 cu sau fara cycle beating si raportarile false


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version