Dacia va produce un automobil electric șocant de accesibil dupa 2020

de A.Th.C     HotNews.ro
Vineri, 11 ianuarie 2019, 19:47 Economie | Auto


In uzina Dacia
Foto: Hotnews
Dacia este pregătită să lanseze o mașină electrică șocant de accesibilă, care va ocupa spațiul „buget” al pieței de profil la fel cum Sandero și Duster o fac deja în domeniul motorizărilor pe benzină și motorină.

Anul 2019 se anunță a fi unul de referință pentru mașinile electrice, în care mulți producători vor aduce modele noi pe piață. Nissan, Audi, BMW și Porsche se numără printre aceștia. Vehiculele electrice sunt tot mai bune, performante și ieftine, modele ca Hyundai RV și Kia e-Niro fiind unele din cele cu autonomie sporită care vor apărea curând. Totuși, ele nu sunt încă ieftine și nu sunt pe segmentul „buget”.

Acesta este spațiul pe care un pionier al segmentului ca Dacia speră să-l ocupe când va lansa primul său model electric. Dacia produce cea mai ieftină berlină și cel mai ieftin SUV disponibile pe piețele Uniunii Europene, iar președintele Dacia Europa, Jean Christophe Kugler a declarat pentru Auto Express că și vehiculul electric va rămâne fidel spiritului mărcii. „Vom rămâne șocant de accesibili. Nu vom duce brandul pe alt teritoriu. Vom beneficia de forța Alianței și de tehnologiile demonstrate - și le vom adapta la Dacia. Avem toată tehnologia pregătită în sertar. Făcând parte dintr-o mare Alianță, înseamnă că atunci când avem nevoie de o tehnologie, o și avem. Nu trebuie să negociem”.

Este probabil ca Dacia să împrumute multe de la mașinile electrice produse de compania-mamă Renault, cum este Zoe, care a avut un succes remarcabil și a fost adaptată pentru piața lui 2019. La momentul respectiv, Kugler nu a precizat un termen, dar a indicat un orizont de trei-patru ani, deci o lansare în 2020/2021. Mașina va necesita o platformă nouă, ceea ce face imposibilă o lansare înainte de 2020.

„Așteptăm să devină accesibilă. Păstrăm modelul de business, iar când va fi gata și va fi cerere o vom băga în priză”. Pentru a permite Daciei să rămână accesibilă în comerț, probabil că nu va fi un model de vârf și va avea o autonomie în jur de 100 de mile (160 km). Dar prețul mic îl va face ideal pentru oraș sau pentru cei care-l vor utiliza în scopuri sociale sau gospodărești.


Citeste mai multe despre   
















15077 vizualizari

  • -7 (13 voturi)    
    ! (Vineri, 11 ianuarie 2019, 19:52)

    chiuaua [utilizator]

    Va fi de genul masinutelor de metal cu care ne jucam in copilarie...
  • -11 (15 voturi)    
    sokant frate (Vineri, 11 ianuarie 2019, 20:31)

    AliKimiku [utilizator]

    Deja mi-am comandat vreo doi acumulatori de 10000 maH de pe Aliexpres. Sper sa imi ajunga sa duc noul autovehicul eco 500 de metri pana la garaj unde am dieselul de 2,2.
    Sau mai bine merg pe jos.
    • -2 (4 voturi)    
      dieselul tau de 2.2 (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 16:59)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      ala care abia a depasit 850000 de km , dar totusi merge mai bine decat una noua ?
      • 0 (4 voturi)    
        ce mai, n-ai ajuns la struguri? (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 18:43)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        Nu bulica, este ala fabricat in 2017 in Japonia si care are doar 18.000 km facut doar de mine.
        Dar probabil in saracia ta esti obisnuit cu ceea ce descrii.
        • 0 (0 voturi)    
          laudarosle ! (Duminică, 13 ianuarie 2019, 2:26)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          la 2.2 litri stai intr-o garsoniera din pantelimon sau intr-un confort 2 din berceni ?
          • 0 (0 voturi)    
            urla proletariatu in tine, nu? (Duminică, 13 ianuarie 2019, 12:57)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

            Nu mai commie, am vandut garsoniera aia ca sa imi iau masina! Acum dorm in ea si fac dus la Grivita la baia comunala odata pe luna.
            Iar n-ai ajuns la struguri mai comunist resapat?
            PS-1 nu am vandut nimic sa iau masina
            si
            PS 2- banii i-am obtinut din lefurile date de multi-nationale nu din pomenile lui Dragnea
  • +1 (7 voturi)    
    buna dimineata! (Vineri, 11 ianuarie 2019, 21:00)

    stefan2008 [utilizator]

    Ne-am trezit?
  • +3 (11 voturi)    
    Nu stiu (Vineri, 11 ianuarie 2019, 21:05)

    ipolitic [utilizator]

    nu sunt expert in domeniu, dar nu ar fi mai bine o masina hibrida, pana nu se umple Europa cu statii de incarcare rapide? Macar un motor de 50 CP sa incarce bateria. Hai fie, de 30 de cai. Dar ma multumesc si cu 10. Un singur cal, va rog frumos, sa ma traga pana acasa..
  • +4 (12 voturi)    
    Bravo (Vineri, 11 ianuarie 2019, 21:59)

    Coco_papagal [utilizator]

    Dacia
  • +8 (10 voturi)    
    Prin 2023 cu 160km (100 Km real) raza de actiune (Vineri, 11 ianuarie 2019, 22:31)

    Alui [utilizator]

    trebuie sa fie ceve extrem de ieftin. In jur de 10-15000 de Euro max.
    • +1 (3 voturi)    
      10-15k nu e ieftin (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 11:15)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      6k e ieftin. La pretul asta ar fi ok. Pentru ca pana in 2023 pret/cell ar trebui sa scada simtitor. Asta doar daca ai luat in calcul si inflatia :)
    • +1 (3 voturi)    
      10-15 k? ieftin ca braga, iau doua (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 18:44)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      .
  • 0 (10 voturi)    
    Ergonomie (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 1:27)

    jorj_bv [utilizator]

    Bazat pe ergonomia proverbiala a Daciei si usurinta in mentenanta a Renault va trebui sa luati bateria de 200 kg in casa pentru incarcare.
    • 0 (12 voturi)    
      Nu, nu (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 7:43)

      Pac-pac [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Nu va fi baterie. Tehnologia Dacia presupune o retea de prelungitoare iar adevarata smecherie consta in faptul ca au rezolvat problema recuperarii prelungitorului de 160km fara ca acesta sa se incurce cu alt prelungitor Dacia ori obstacole din trafic.
      Prelungitorul retractabil Dacia stie inclusiv sa astepte la semafor cand ajungi la capatul cursei si vrei sa-l recuperezi pentru a-l baga in alta priza!!!
      • -2 (4 voturi)    
        daaa (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 17:03)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Pac-pac

        psd ciuma rosie !
        ai ce se compara dacia electrica cu audi-ul tau cu nici 850000 km si volan pe dreapta ?
  • +1 (7 voturi)    
    pana una alta (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 11:43)

    stefan2008 [utilizator]

    in martie imi ajunge Tesla Model 3 cu autonomie sigura de 530km reali (la cate autostrazi sunt in Romania, n-ai cum sa mergi legal cu o viteza care sa scada autonomia respectiva).
  • 0 (0 voturi)    
    Da.... socant de accesibil.... (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 22:27)

    Marionette [utilizator]

    20.000 Euro. Fara TVA. Fara baterie. Bateria la chirie 150 euro pe luna. Si da, autonomia 99km. Real 65. 1 stea la siguranta.
  • +1 (3 voturi)    
    Nu e chiar asa de simplu (Sâmbătă, 12 ianuarie 2019, 22:48)

    strelka [utilizator]

    Daca maine ar "aparea" 100 000 de masini electice in .ro, sistemul energetic national ar colapsa (ar necesita o productie cu 30% mai mare de energie electrica fata de media actuala). De altfel nu exista nici macar planuri pt. a avea o infrastructura (generatoare, transformatoare, linii electrice de transport, statii de incarcare, etc) capabila sa suporte chiar si citeva zeci de mii de masini electrice .
    • +1 (1 vot)    
      asa cum au colapsat (Miercuri, 16 ianuarie 2019, 1:02)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui strelka

      toate sistemele energetice din Norvegia, Olanda, Elvetia, etc.
      Nu voi inceta niciodata sa ma minunez cat is da dashteptzi romanii, mancatzash!
      Sunt colapsat de atata smecareala si intelijentza!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version