Dacia a demarat la uzina de la Mioveni cea mai mare extindere din ultimii 15 ani. Capacitatea anuală va depăși 400.000 de mașini

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 16 ianuarie 2019, 13:41 Economie | Auto


In uzina Dacia
Foto: HotNews.ro
​Automobile Dacia a demarat la Mioveni un amplu program de extindere ce va duce capacitatea la 406.000 de mașini/an și va necesita construcția de noi clădiri, a spus noul director al companiei, Christophe Dridi. Extinderea vine după ce un deceniu capacitatea de producție a fost de 350.000 de unități, în timp ce în Maroc producția a crescut de la 50.000, la 400.000.

Dacia va investi 100 milioane euro în doi ani în acest program de extindere, începând deja cu investiții la Presaj și Vopsitorie, dar și la Montaj și Caroserii se vor face extinderi, pentru ca producția să crească în medie cu 15 mașini/oră. Acum, la Mioveni se produc 1.400 de mașini/zi, dintre care 1.100 sunt Duster, însă fără această extindere nu mai poate fi crescută producția Duster care este un model cerut pe piețele din UE.

Spre comparație, Uzina de la Pitești producea 680 de vehicule Logan pe zi la început de 2016 și cadența a fost majorată până la 800 spre finalul acelui an.

Dridi spune și că numărul de angajați va crește cu 300, ca parte a acestui program. Și gradul de robotizare va crește, pentru a ajunge la aproximativ 20% în 2020. În 2016 gradul era de 5%, acum este undeva pe la 10-12% și vor fi vizate în special muncile mai grele. Oficialul Dacia spune că, fără un grad mare de automatizare, nu poate fi atins nivelul omogen de calitate cerut de clienți.

În plus, este de așteptat să vină noi furnizori pe platformă. Este de așteptat ca la final de 2020 și început de 2021 capacitatea de producție să ajungă la 406.000 mașini/an. Dacă ponderea Duster se va păstra, producția Duster poate trece de 260.000 mașini an.

Șeful companiei spune că uzina Dacia nu trebuie să piardă în cursa cu Marocul unde producția era de 6-7 ori mai mică acum zece ani, era la jumătate acum 4 ani, dar anul trecut a fost mai mare ca la Mioveni.

Întrebat despre cum vede problema autostrăzii Sibiu - Pitești, atât de des invocată de Dacia, Dridi a spus că rămân valabile cele spuse de Nicolas Maure acum câțiva ani.

Maure spunea atunci așa: După 2020 nimeni de la Renault-Nissan nu va înțelege cum de nu există un sistem minim de autostrăzi în România. Dacă Sibiu-Pitești nu e gata până atunci, va trebui să luăm decizii importante

2020 este foarte aproape, iar cu autostrada nu s-au făcut progrese mari și lucrările NU au început. În cel mai optimist caz ne putem gândi că o bucată ar putea fi gata în 2023 și totul în 2027...

Istoric al producției Dacia în perioada 2012-2018
2018: 335.262 unități
2017: 313.883 unități
2016: 320.457 unități
2015: 339.204 unități
2014: 338.593 unități
2013: 342.620 unități
2012: 307.150 unități

Pe modele, producția anului 2018 se prezintă astfel:

Dacia Duster = 236.921 unități
Dacia Sandero = 42.146 unități
Dacia Logan = 33.841 unități
Dacia Logan MCV = 22.354 unități


Marocul nu stă pe loc. Uzina care produce Logan și Sandero la Casablanca își dublează capacitatea de producție



Citeste mai multe despre   









Citeste pe MedLife.ro
Mituri despre colesterol










5449 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    V (Miercuri, 16 ianuarie 2019, 16:43)

    nick24 [utilizator]

    "În cel mai optimist caz ne putem gândi că o bucată ar putea fi gata în 2023 și totul în 2027..."

    Cică nu e gata nici pt Euro 2028 și nici pt CM 2030.
    Cam 2032 odată cu metroul Gara de Nord-Otopeni.
  • -1 (1 vot)    
    dar (Miercuri, 16 ianuarie 2019, 17:48)

    codrean [utilizator]

    indiscutabil, e important numarul de masini Dacia fabricate la Mioveni. Ar fi bine sa stim si gradul de integrare, chiar comparativ cu fabrica din Maroc. "Marimea conteaza !" dar nu e chiar totul !
  • -1 (1 vot)    
    Robotizare (Joi, 17 ianuarie 2019, 12:11)

    Cicerone [utilizator]

    Foarte bine ca fac investitii in robotizare cei de la Renault, insa privind cateva din fabricile de automobile BMW, VW, Mercedes, constat ca e o mare diferenta intre gradul de robotizare intre ceea ce este in fabrica de la Mioveni si celelete fabrici ale firmelor mai sus mentionate. Cei de la Renault mai au de invatat de la amicii lor nemti....


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version