​Cele două uzine care produc mașini Dacia și Renault în Maroc au stabilit un nou record de producție anul trecut: 402.000 de mașini, nouă din zece mergând către 74 de țări, la export. Producția din Maroc a fost cu peste 50.000 de unități peste cea din România, însă diferența ar putea să se reducă, fiindcă se fac extinderi la Mioveni.

Masini Dacia in portul TangerFoto: Hotnews

Anul trecut în Maroc au fost produse 402.150 de mașini Dacia și Renault, față de 376.284 în 2017. La uzina de la Tanger au fost produse 318.600 mașini, iar la Casablanca (uzina SOMACA), 83.550.

La Tanger sunt produse modelele Sandero, Lodgy, Logan MCV și Dokker, iar la Casablanca: Sandero și Logan. 94% din producția de la Tanger merge la export, iar la Casablanca ponderea este de 69%.

Practic, anul trecut au mers la export 358.000 de mașini Dacia și Renault din Maroc, cu 25.000 mai multe decât în 2017.

Uzina din Tanger a fost construită după investiții de 1,1 miliarde euro, în timp ce statul marocan a investit peste 800 milioane euro în lucrări de infrastructură, astfel încât uzina să aibă acces facil feroviar, rutier și maritim.

Anunțul proiectului uzinei a fost făcut în septembrie 2007, iar în ianuarie 2008 a fost semnată convenția de investiții cu statul marocan. În octombrie 2009 au început lucrările de construcție, uzina fiind inaugurată în februarie 2012. O lună mai târziu era prezentat la Salonul Auto de la Geneva primul model realizat la Tanger: Lodgy.