Muncitorii din uzina Audi din Ungaria au reluat munca miercuri seară după o grevă de o săptămână după ce au încheiat un nou contract de salarizare cu conducerea, a declarat compania într-o declarație. Nu au fost dezvăluite detalii despre acord, potrivit AFP.

Audi Q3Foto: Audi

"Obiectivul este de a ajunge la un acord acceptabil pentru ambele părți și care să garanteze locuri de muncă pe termen lung", se arată în declarație.

Situația din Ungaria este complicată și câțiva factori au dus la aceste probleme. După ce ani buni grevele au fost extrem de rare în sectorul auto ungar – în care lucrează peste 100.000 de oameni – lucrurile sunt de doi ani în schimbare. Mulți angajați au plecat în Europa de Vest, dar și în Cehia și Slovacia, iar companiile auto spun că le este tot mai greu sa găsească oameni, la fel cum se întâmplă și în Vestul țării noastre. Însă angajații de la Audi spun că sunt cel mai prost plătiți din regiune.

Audi are 13.000 de angajați în Ungaria unde produce aproape 2 milioane de motoare si peste 100.000 de mașini/an. În toamna lui 2018 a început producția SUV-ului Q3, iar vara trecută a început producția de motoare pentru mașini electrice. Audi a investit în Ungaria peste 9 miliarde de dolari în două decenii, însă angajații sunt nemulțumiți de câți bani prmesc, comparativ cu muncitorii Audi din alte țări.

Salariul mediu în sectorul auto maghiar este mai mare de 1.000 de euro/lună, iar Audi este peste acest nivel. În Ungaria salariile din sectorul privat au crescut cu o treime în doi ani, sub presiunea cauzată de forța de muncă insuficientă. însă angajații de la Audi Hungaria văd că uzina a tot crescut și consideră că remunerarea nu reflectă acest lucru.