UE promite un răspuns pe măsură dacă SUA decide suprataxarea automobilelor europene
Președintele Trump are 90 de zile la dispoziție pentru a decide dacă este sau nu cazul să impună taxe suplimentare pentru importurile de mașini și echipamente auto. Dacă va alege să pună aceste taxe, vor avea de suferit afacerile multor companii europene, în special din Germania.
Sâmbătă, cancelarul german Merkel a catalogat ca ”înfricoșător” faptul că americanii consideră că automobilele europene importate reprezintă o amenințare la securitatea națională SUA. Măsura nu poate decât să agraveze tensiunile dintre SUA și Europa.
UE exportă mașini în valoare de 130 miliarde euro/an, dintre care de 40 mld euro către SUA.
Administrația Trump consideră că importurile de mașini reprezintă un risc pentru securitatea națională, prin faptul că slăbesc industria auto americană, ceea ce ar putea deschide calea unor noi taxe vamale, a declarat săptămâna trecută sursă din industria auto europeană.
Președintele Donald Trump a cerut la sfârșitul lui mai 2018 Departamentului american al Comerțului să lanseze o anchetă aprofundată asupra importurilor de mașini "pentru a determina impactul lor asupra securității naționale".
Pentru a proteja industriașii americani, acesta agită spectrul impunerii unor tarife vamale suplimentare care ar putea ajunge la 25% pentru importurile de mașini și echipamente auto, o nouă povară pentru industria auto și în special cea germană.
Surse: AFP, Reuters

Se vor întoarce și studenții în amfiteatre din semestrul al doilea? Universitatea București: Cursuri online în continuare, cu mici excepții. UBB: Se conturează varianta hibrid
Cutia neagră a banilor publici. Secretariatul de Stat pentru Culte a alocat anul trecut o sumă record de 750.000 de lei Mănăstirii „Sf. Cuv. Parascheva", ctitorită de PF Daniel. Ani la rând Curtea de Conturi a constatat nereguli la SCC
Frumoasa casă neoromânească de pe strada Stirbei Voda, pentru care administrația Firea a dat autorizație de demolare pe finalul mandatului, este deocamdată salvată: Prefectul a atacat autorizația în instanță
Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
cand tot ce conteaza este banul, gunoaiele alea de masini aspirate de toti parvenitii #statussymbol, sunt o amenintare la banii pe care ai ales sa-i dai maselor.
cat despre jeep si altii mai normali, multe modele sunt facute prin europa, deci nu cred ca te chinuie taxele prea tare.
Taxele astea nu se impun unilateral. Ele se negociaza "la pachet". Poate ca UE este avantajata la importul de masini, dar sigur are si SUA niste avantaje negociate la schimb. Cel mai simplu exemplu - o bursa europeana a petrolului in Euro ar falimenta SUA.
In 2000 Iraq si-a transformat tranzactiile petroliere in dolari. In 2003, dupa invazia americana, s-au intors la dolar.
Cand Iranul a vrut sa creeze o bursa de petrol in euro s-a trezit peste noapte cu embargo total. Bursa exista si azi, dar nu se tranzactioneaza decat derivate din cazua embargoului.
Gaddafi in Libya (cel mai mare producator african de petrol) a anuntat in 2010 ca vrea sa vanda petrol exclusiv pe aur si sa creeze o moneda comuna africana. Un an mai tarziu tara era in razboi civil si el era ucis.
Coincidente toate?..
Eu am dat drept exemplu taxelede de import in SUA p-u automobilele cu ardere interna, capacitate intre 1500 si 3000 cm cub.
Pentru UE nici macar nu ar fi vreo problema sa renegocieze tarifele de import. Nu se grabeste nimeni sa cumpere masini americane. Primele 3 modele in topul din SUA sunt camionete. In UE nu exista asa ceva nici in top 50...
https://www.autoshippers.co.uk/usa_car_shipping_guide.htm
Duty
Cars 2.5%
Motorcycles 0% - 2.4%
Trucks 25%
daca e asa sensibil ue la taxat automobile, propun sa nu mai taxeze masinile japoneze la import.
in 5 ani s-ar evapora rahatu de industrie auto germana. naiba, am avea si aer mai curat in orase.