Honda confirmă că va închide singura sa uzină din UE și anunță că va înceta producția Civic sedan în Turcia
Honda și-a justificat decizia prin nevoia de a-și schimba modelul de producție sub influența modificărilor ce au loc pe o piață unde toți constructorii trebuie să meargă spre electrificare.
Honda își restructurează operațiunile în toată lumea, a anunțat că va renunța la producția Civic sedan în Turcia și va face schimbări și la operațiunile din Japonia.
La Swindon, Honda are singura sa uzină din UE care produce anual peste 150.000 de mașini Civic ce sunt exportate în peste 70 de țări.
Decizia este încă o lovitură pentru guvernul de la Londra care se străduiește să convingă mediul de afaceri că Brexitul nu va avea efecte grave. Marile companii sunt însă foarte îngrijorate de faptul că un Brexit fără acord le va afecta grav profitabilitatea din cauza taxelor de export.
Cea mai mare uzină auto din Regatul Unit este Nissan Sunderland, oraș care a votat pentru Brexit la referendumul din 2016. A doua cea mai mare uzină este Jaguar Land Rover din Solihull, a treia este BMW-Mini de la Oxford, a patra este uzina Honda Swindon, iar a cincea este o altă uzină Jaguar-Land Rover (Halewood).
Sursa: Bloomberg

ANALIZĂ Cât de pline sunt parcările Primăriei Capitalei după creșterea tarifului la 10 lei/oră și ce cheltuieli cu salariile vs încasări a însemnat transferul serviciului la compania municipală
Noi reglementari ale ANRE pentru schimbarea furnizorului de energie: Consumatorii casnici vor trebui să comunice indexul / Ofertele trebuie să arate din ce este compus prețul
Cum se circulă pe liniile principale de cale ferată și cât au scăzut vitezele față de anii 80' și 90'
VIDEO Watchkeeper X - Drona militară din Armata Britanică ce ar putea ajunge să fie produsă în România pentru Armata Română
Moldovean, culegător de crabi în Marea Barents: Anul trecut, din cauza pandemiei în loc de 4-5 săptămâni am stat 7 luni pe mare / În martie 2020 au fost -40 de grade. Normalul e de -20 sau -30 de grade
Realitatea este insa ca 80% dintre vanzarile lor sunt in SUA si Japonia. Europa inseamna sub 10% din vanzarile Honda, deci nu prea se justifica existenta unor fabrici aici.
Europenii care vor Honda pot foarte bine sa isi ia una "made in Japan", mai ales ca taxele vamale intre UE si Japonia scad treptat si dispar complet in cativa ani, in urma unui acord semnat anul trecut.