România a depășit Ungaria și Polonia la producția auto. Cum stăm în UE și către ce piețe merg cele mai multe mașini produse în Uniune

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 28 februarie 2019, 10:53 Economie | Auto


Topul tarilor producatoare de autoturisme in UE pe 2018
Foto: ACEA
​România a fost anul trecut pe locul opt la producția de mașini în UE, depășind Polonia și Ungaria, însă țara noastră este foarte departe de Slovacia și Cehia. Raportul ACEA pentru industria auto europeană arată că Japonia și Turcia sunt piețele de unde vin cele mai multe autoturisme importate de UE, în timp ce SUA și China sunt principalele destinații de export. La autobuze și vehicule comerciale, Turcia este principala țară care exportă în UE.

Raportul ACEA pe 2018 arată că în UE s-au produs anul trecut 16,1 milioane de mașini, iar România este pe locul opt, cu 471.000 unități (creștere de 30% față de 2017 datorată primului an de producție a lui EcoSport la Craiova, dar și cererii mari pentru Duster).

Germania este cel mai mare producător, cu 4,9 milioane mașini, iar Spania este pe locul doi, cu 2,1 milioane. Cehia este pe cinci, cu un record de peste 1,4 milioane mașini, iar Ungaria și Polonia au ”căzut” pe locurile nouă. respectiv zece.

În 2018 statele UE au importat 3,65 milioane de automobile în valoare de 46 miliarde euro și au exportat 5,4 milioane, în valoare de 127 miliarde euro. Cele mai multe mașini importate de Uniune au fost din Turcia, peste 780.000, în timp ce Japonia, Coreea de Sud, China și Maroc au completat top 5.

Importurile din China au crescut cu 142%, iar cele din Maroc, cu 18%.

La export cele mai multe mașini au luat drumul SUA (1,15 milioane), la mare distanță de China (545.000) și de Turcia (291.000). Top 5 a fost completat de Japonia și Elveția.

La vehicule comerciale producția din UE a crescut cu 3%, spre 2,8 milioane unități. Importurile au fost de 8 miliarde euro, iar exporturile, de 10,8 mld euro. De unde vin cele mai multe vehicule comerciale în UE? Turcia este, de departe, principalul furnizor, valoare fiind de 5,5 miliarde euro în 2018, lucru deloc de mirare dacă ne gândim că Turcia este o forță în producția de autobuze și microbuze.

Dacă importurile din Turcia au totalizat 5,5 mld, locurile doi și trei au fost la extrem de mare distanța: Africa de Sud (809 milioane euro) și Thailanda (532 milioane euro). Topul destinațiilor de export este format din Norvegia, Elveția, Australia, SUA și China.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4812 vizualizari

  • +2 (4 voturi)    
    aham... (Joi, 28 februarie 2019, 11:10)

    liviu_ [utilizator]

    inca o chestie cu caresa se laude psd imediat dupa ce mai arunca o taxa care o sa beleaca si industria auto
  • +4 (6 voturi)    
    Cifrele astea nu spun tot (Joi, 28 februarie 2019, 11:40)

    Vade Retro [utilizator]

    Am depasit Ungaria, dar la numarul de masini produse, nu la valoarea lor. Ungaria produce Mercedes si BMW. Romania.... Dacia si Ford.
    Concluzia e destul de clara.
  • +3 (5 voturi)    
    Valoarea contează (Joi, 28 februarie 2019, 12:00)

    ioanbucsa751467216962915 [utilizator]

    Ce contează numărul, dacă valoarea lor nu e foarte mare
    Ne lăudăm degeaba, fă plus valoarea şi atunci poţi spune că eşti mai competitiv
    S-ar putea şi la numărul de căruţe 8faitoane) să fim pe primul loc în Europa...şi la ce folos!?
  • +3 (3 voturi)    
    Renault adio,ne vedem in Tanger cu Dancila la vola (Joi, 28 februarie 2019, 15:24)

    Plagarus [utilizator]

    Productia la ha.nu valoreaza doi lei la cata valoare au exporturile din Hungaria.
    Producţia constructorilor auto a atins o valoare de 8,08 miliarde de forinţi (29,45 miliarde de dolari) anul trecut, sau aproximativ 21% din PIB-ul Ungaria,
    Decizia BMW de a construi o fabrică de 1 mld. euro în localitatea Debreţin din Ungaria va majora decisiv ponderea sectorului auto în economia din ţara vecină.
    Anual se vor putea produce la Debrecen 150.000 de autoturisme.
    Impozitul pe profit de 9 procente in Ungaria este cel mai scazut din UE.
    Industria auto asigura peste 100.000 de locuri de munca si este responsabila pentru o treime din productia industriala a Ungariei.
    Mercedes-Benz a luat in calcul, in 2008, constructia unei fabrici de automobile in Romania, insa a preferat sa investeasca in Ungaria.????????????????
    • 0 (0 voturi)    
      Ai văzut ce autostrăzi are Ungaria? (Sâmbătă, 2 martie 2019, 12:12)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Calea de rulare pe autostrăzile din Ungaria e mai bună decât în Austria, iar configurația rețelei de autostrăzi în ansamblu e și ea mai bine gândită decât în Austria.

      România e cu 30 de ani în urmă chiar și la nivel de concepție, de realizare nici nu mai vorbim.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version