VIDEO Cum arată și ce poate Loganul electric, prototip: viteză maximă - 110 km/h, autonomie - 200 km. Inginerul Marc Areny: Orice service din România poate face conversia

Vineri, 1 martie 2019, 22:29 Economie | Auto


Loganul electric
Foto: Hotnews
Loganul electric ar putea fi mașina low-cost perfectă pentru buzunarul și străzile românilor – crede inginerul francez Mark Areny. El a reușit să transforme un Logan obișnuit într-o mașină electrică funcțională și crede că orice service din România ar putea face această conversie.

Inginerul francez a fost plăcut surprins de disponibilitatea autorităților din România. ”Cei de la RAR au fost foarte deschiși și ne-au ajutat foarte mult. Bineînțeles, ne-au cerut foarte multe informații despre ce modificări am făcut mașinii, ce am montat pe ea. Când a fost ceva în neregulă ne-au spus și așa am mers mai departe. Prima omologare a fost o omologare individuala si a durat în jur de o lună. Mașina este un model din 2014, are tot ce-i trebuie: aer condiționat, servodirecție și o baterie mult mai mare.

Dacia ar putea dezvolta o mașină electrică în 6-12 luni

Uzinele Dacia ar putea face Loganul electric într-o perioadă relativ scurtă, de o jumătate – un an de zile, dar comercializarea acestei mașini depinde, în primul rând, de cererea de pe piață. ”Momentan, Dacia are un bussines care merge foarte bine și va produce ceea ce vor oamenii: Sandero, Duster, masini Logan termice. Dacă aceste modele nu se vor mai cumpăra, atunci vor fi obligați să treacă la altceva. Oamenii nu sunt încă convinși și aici este munca mea. Uitați-vă, eu merg cu un Logan electric, are 16.000 de kilometri și este foarte bun!”

Dacia are o productie foarte mare, de 300.000 de masini pe an - spune Marc Areny - oferta este mare, toate tipurile de masini sunt vândute. Este foarte important și ajutorul de la stat, dacă mâine, Dacia isi va da seama că va castiga și mai mult din vanzarea masinilor electrice, atunci se va apuca de fabricat mașini electrice” - crede inginerul francez.


Cât costă un Logan electric și cum se poate face conversia

”Ca să dezvolt această mașină, m-a costat 25.000 de euro, ceea ce este puțin, în opinia mea. Acum, reușim să facem conversia în jur de 15.000 de euro. Cred că fiecare service din România ar putea realiza această conversie, noi îi putem ajuta să facă acest lucru. Cel mai avantajos este să cumperi un Logan second hand si apoi să faci mașina electrică”.

Marc Areny spune că mașina cu care circulă în prezent este al doilea Logan electric pe care l-a făcut. ”Pe primul, l-am dezmembrat. Am mers cu el aproximativ 30.000 de km, apoi am montat totul pe o broscuta, model Beetle din 1962. În prezent, lucrăm la conceptul celui de-al treilea Logan electric”.

”20 de mii de euro pe o mașină electrică? Mai bine îmi iau un BMW!”.

Marc Areny este conștient că sunt foarte mulți care consideră că prețul unei mașini electrice este mare și sunt tentați să cumpere, cu aceiași bani, mașini de la firme consacrate. ”Sunt mulți care spun : decât ceva electric, mai bine cumpăr un BMW. Dar cine are o mașină electrică (și în București sunt mulți șoferi de la Uber care merg cu ele) se poate convinge cum stau lucrurile. O mașină electrică nu costă nimic din punctul de vedere al mentenaței. În Kaufland, de exemplu, încărcarea este gratis. Să îți cumperi o mașină electrică nouă, costă foarte mult. Și ce facem? Iar așteptăm să vină mașini electrice din afară? E păcat! Eu aș dori să găsim o soluție ca să fabricăm mașini electrice ori să le convertim aici, în România!”.




Câteva detalii tehnice:

Loganul electric nu mai are schimbător de viteză. Acesta este înlocuit cu două butoane, pentru mersul înainte și înapoi. Nu poți merge cu un Logan electric cu o viteză mai mare de 100 - 110 km/h. ”De fapt, nici nu este indicat să mergi cu viteze mai mari, pentru că se consumă mai repede bateria. Acest lucru este valabil pentru orice tip de mașină electrică”- afirmă Marc Areny. Autonomia mașinii este de 200 km, iar bateria este de 35 kWh.

”În orice condiții, fac 200 km fără niciun fel de problemă - de ajuns pentru a veni în București. O încarc puțin și apoi plec, înapoi acasă, la Pitești. (n.r. unde locuiește). Avem doar un singur încărcător, s-ar putea trece la trifazat sau fast charge, însă luăm în calcul acest lucru pentru următorul model. Acesta se încarcă peste noapte: 5-6 ore, în funcție de cât este de descărcat” - a adăugat inginerul francez.
  • Vezi in video câteva date tehnice, cum arată bordul și motorul Loganului electric





Cine este Marc Areny

Marc Areny a studiat Ingineria civilă și transport rutier internațional. Este un francez de origine catalană, pasionat de mașini. În țara sa natală, a făcut prima conversie pe un Porche 944, mașină pe care nu a reușit să o omologheze din cauza ”birocrației franceze” - spune el.

”În Franța a fost imposibil și încă este imposibil să omologhezi o mașină convertită. Acolo e clar: nu vor! Pur și simplu, nu m-au primit, nu au vrut să vadă exact ceea ce am făcut. Acolo e lobby, e o lume foarte închisă. Dar sunt multe țări în Europa unde se face conversie: Spania, Italia, Anglia, Germania, Elveția, Bulgaria sau Polonia”

Marc Areny a ajuns în România, în urmă cu câțiva ani, decis să facă voluntariat, dar a rămas aici și s-a căsătorit cu o româncă.

Reacții:

Românii nu sunt obișnuiți cu Loganul electric și sunt surpinși atunci când vad o mașină electrică autohtonă. ”Așteptam la stația de încărcat și am vrut să le atrag atenția că parcheză un Logan pe un loc destinat mașinilor electrice. Dar am văzut cablurile ieșind din mașină și am rămas foarte suprins. Desigur, i-am făcut o poză pentru că nu m-ar fi crezut nimeni că am văzut un Logan electric” – susține unul dintre șoferii UBER aflat într-una dintre parcările de la marginea Bucureștiului.










Citeste pe MedLife.ro
Mituri despre colesterol










42063 vizualizari

  • +1 (29 voturi)    
    Nu ca sa fiu rau, dar... (Vineri, 1 martie 2019, 23:07)

    LiviuX [utilizator]

    O autonomie de 200 km e nimica toata. Cat dureaza incarcarea? Si chiar daca unii si-ar permite doua masini (una pe benzina pentru drumuri lungi si una electrica de oras), tot ar ramane problema incarcarii. De cate ori poti merge la o statie si astepta ore acolo? Ca acasa, ce faci, tragi cablu de la etajul x pana la cateva zeci sau chiar sute de metri unde ai gasit loc de parcare? Plus ca si acasa ar trebui sa stai sa pazesti cablul, ca sigur il vor fura stiti voi cine. Pare interesant, dar din pacate inca nu pentru Romania... Plus pretul... 20000 euro e cam mult. O Tesla 3 e 35000 dolari si are autonomie de aproape 600 km!
    • +11 (19 voturi)    
      momentan (Vineri, 1 martie 2019, 23:25)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      ... e doar un prototip pus pe caroserie clasica pentru a demonstra simplitatea modularizarii...

      Mai dureaza pana ajunge la ceva concret - ma indoiesc ca vrea cineva sa cumpere ceva cu 35kW (48 cai putere) in ziua de azi...
      • +14 (14 voturi)    
        35kWh (Sâmbătă, 2 martie 2019, 9:05)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mache

        Este capacitatea bateriei. kW - putere, kWh - energie.

        In articol nu se specifica puterea motorului. Putem incerca sa o deducem din viteza maxima, desi e posibil ca viteza maxima sa fie limitata electronic pentru a reduce consumul.
        • +3 (3 voturi)    
          e logan (Sâmbătă, 2 martie 2019, 14:13)

          Electromarce [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Multumesc pehash,puterea motorului este pana 88kW, mache stie s faca calculul in cai putere
          • -3 (7 voturi)    
            Am găsit articol din 2015 cu Loganul electric! (Sâmbătă, 2 martie 2019, 23:00)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Electromarce

            Povestea acestui Logan electric este veche. Am găsit articol din 2015 cu mașina lui Marc Areny. Sincer vorbind arata a improvizație modul în care este umplut spațiul fostului motor termic cu baterii și alte componente.

            Chiar ca orice service poate sa realizeze o asemenea improvizație.

            Nu cunosc cine este Marc Areny și nici gradul sau de seriozitate ca inginer dar sa nu cumva sa avem de-a face cu un Justin Capra. Ideea lui este prea simpla pentru a mai fi și rentabila.

            vezi:
            http://ecoprofit.ro/test-dacia-logan-electric/
          • 0 (2 voturi)    
            2 tone baterii = 60 litri benzina!! Ridicol! (Duminică, 3 martie 2019, 21:22)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Electromarce

            Comparație intre o dacie logan pe benzina și una electrica:

            Densitatea benzinei este 0.75g/cm3, energia stocata într-un kg 47.5 MJ iar randamentul motorului termic 25%.

            In condițiile acestea, 60 litri benzina furnizează 148.43 kWh utili:

            (0.75g/cm^3*60liters*47.5MJ/kg*25%=148.43kWh)

            Masina electrica are randament global baterie+motor maxim 90% iar energia stocata în baterie 0.3 MJ/kg.

            Asta înseamna ca 45 kg baterii (o masa egala cu a 60 litri benzina) nu stocheaza decât: 3.37 kWh utili.

            (45kg*0.3MJ/kg*90%=3.37kWh)

            Cu alte cuvinte este nevoie de 45kg*(148.43/3.37)=1982 kg (doua tone baterii!!) ca sa mergi cu mașina tot atât cât cu 60 litri de benzina! Ridicol.

            ------------------
            Daca cauți pe internet cu: "How to Convert Your Car From Gas to Electric" găsești nenumărați amatori care au făcut astfel de transformări.

            Exemplu:
            https://www.youtube.com/watch?v=QBBUNUNz-3Q

            Masina electrica este neserioasa din start. Nu concurează nici pe departe cu cea pe benzina.

            Citat:
            Stored energy in fuel is considerable: gasoline is the champion at 47.5 MJ/kg and 34.6 MJ/liter.
            A lithium-ion battery pack has about 0.3 MJ/kg and about 0.4 MJ/liter"
            • 0 (2 voturi)    
              o mica eroare.. (Luni, 4 martie 2019, 0:26)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

              Cred ca ai luat densitatea bateriei de pe vremea cand preda Ecaterina Andronescu chimia..
              Bateriile moderne au o capacitate de ~0.6-0.7MJ/kg.

              Poti sa o calculezi practic... O Tesla Model 3 "Long Range" are o capacitate totala de ~75kWh. Conform estimarii tale, doar bateriile ar cantari fix o tona. In realitate, toata masina cantareste 1.7 tone, desi este ca marime aproximativ egala cu un BMW Seria 3, care cantareste ~1.5 tone.
              Deci masina fara baterie ar fi doar 700kg!? Nici daca ar fi toata masina din fibra de carbon nu ar fi asa usoara.
              • 0 (2 voturi)    
                Capacitatea este 0.7MJ/kg la viteze mici (Luni, 4 martie 2019, 1:25)

                simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                0.7MJ/kg este o capacitate maximala atunci când temperatura bateriei și curentul tras din ea au valoare optima. Doar la viteze mici (curent total redus) bateria scoate 0.7MJ/kg. Dar nu poți merge cu 10 km/h.
                ------
                Nu va luați după parametrii Tesla. Masina aceasta este o înșelătorie.
        • +4 (4 voturi)    
          mea culpa (Sâmbătă, 2 martie 2019, 18:29)

          mache [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          da' cand omul a zis ca 'masina asta are 35kW' (n-am auzit si ora) am inteles ca aia e puterea motorului nu capacitatea bateriei
          • -2 (6 voturi)    
            Cu o baterie mergi 400 mii km pana o schimbi! (Sâmbătă, 2 martie 2019, 23:22)

            simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui mache

            Marc Areny susține ca bateria Loganului sau electric se schimba după rularea a 400 mii km.

            Asta înseamnă ca poți merge vreme de 11 ani făcând 100 km/zi! (400000km/100km/day/365day/year=10.95 years)

            Am serioase dubii.

            Vezi:
            https://www.youtube.com/watch?v=fxayqjQOlS4
    • +8 (16 voturi)    
      enorm (Sâmbătă, 2 martie 2019, 0:12)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Tesla Model 3 ofera premium, chiar si autopilot, stabilitate, dimensiune (clasa D, nu C fortat - 35cm ampatament in plus), prestanta.
      Totusi versiunea de 35k$ nu are decat 350 km autonomie, dar merge cu 210 la ora - nu cred ca are cineva vreodata nevoie de mai mult.
      • +9 (9 voturi)    
        nu exista versiune de $35k (Sâmbătă, 2 martie 2019, 8:50)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        In SUA mai sunt taxe de platit peste pretul din showroom. Desi nu au TVA, exista tot felul de taxe statale si locale. Difera atat de mult incat este imposibil de pus un pret real. Deci Tesla aia de $35k poate sa te coste si $40k in final. In Europa se vinde momentan doar modelul cu tractiune integrala si bateria mare, de 75kWh. Pe site-ul american pretul este $47k, dar pe site-ul german ajunge la €53k.

        Partea buna este ca peste tot poti beneficia de diverse eco-vouchere si reduceri de taxe. Daca Loganul asta electric s-ar califica pentru programul romanesc, ar insemna ca te costa doar 5000 de euro conversia. Probabil nu renteaza economic, dar sunt alte beneficii de luat in seama.
        • -4 (8 voturi)    
          Partea proasta e ca Tesla bubuie (Sâmbătă, 2 martie 2019, 22:44)

          Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          de probleme mecanice.
          • 0 (2 voturi)    
            Partea buna.. (Luni, 4 martie 2019, 0:28)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

            E ca sunt deja cateva zeci de modele de masini electrice. Daca nu-ti place una, cumperi alta..
          • 0 (0 voturi)    
            Nu stiu unde ai vazut asta... (Luni, 4 martie 2019, 16:44)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

            Eu am alaturi pe cineva cu o Tesla, si vine zilnic la servici cu ea, nu l-am auzit de probleme (inca :-) poftim...). Si da, cam orice masina daca vrei optiuni in plus fata de versiunea minimala te costa mai mult. Dar nu uita de cei $10000 pe care ti-i da statul inapoi. Asta e pentru "pehash"...
    • +1 (7 voturi)    
      Cât cântărește bateria și cât costă înlocuirea? (Sâmbătă, 2 martie 2019, 12:06)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      Bateria ocupă spațiu util și reduce greutatea utilă transportabilă. Iar la fiecare 4-5 ani trebuie înlocuită, că din 35kW nu mai rămân nici 20.

      Prin urmare, cât cântărește, ce volum are și cât costă înlocuirea bateriei?
      • +4 (4 voturi)    
        logan electric (Sâmbătă, 2 martie 2019, 14:15)

        Electromarce [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        mai ramane o capacitate de 80% dupa 500 000km
  • -8 (22 voturi)    
    O sa cucereasca lumea (Vineri, 1 martie 2019, 23:11)

    Observatory [utilizator]

    ce Tesla sau Mercedes ...
    Cumpărați Da Cia ! Bhai fraților , o încărcați la blocul făcut de Balbaitul cizmar acum 50 de ani...
    Brâncuși “ când am plecat V-am lăsat săraci și prosti, m-am întors, V-am regăsit mai săraci și mai prosti “
  • +6 (10 voturi)    
    detalii (Vineri, 1 martie 2019, 23:48)

    Ademordna [utilizator]

    Ca sa fie util, ar trebui sa precizeze ce tehnologie si ce capacitate are bateria, unde e montata, ce versiuni de incarcare sunt suportate (de unde rezulta timpii de incarcare), puterea motorului etc.
    Pretul e neclar: 25k a fost cercetarea. 15k, cat ar costa conversia, pare foarte mult fata de cat costa o conversie intr-un atelier cu experienta in domeniu.
    Renault ar putea sa vinda kituri de Logane gata de conversie (adica fara motor, cutie de viteze, radiator etc) si in felul asta costul operatiunii de conversie ar fi mult redus (trebuie doar sa montezi, nu si sa desfaci) si nici nu ar trebui sa cumperi un Logan complet. S-ar ajunge la costuri strict legate de ce pui pe el, ti-ai alege tu autonomia dorita, puterea motorului etc. Romanilor, care intotdeauna au mesterit la Daciile lor, le-ar surade.
    • +1 (9 voturi)    
      aproximativ (Sâmbătă, 2 martie 2019, 10:58)

      spy [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      se poate calcula: daca sint baterii de 24V are 1500Ah in total. problema cea mai mare cred ca e caroseria: ai 2 tone de fier pt 80-200 kg de persoane, ar trebui redusa greutatea.
      PS: producatorii de ulei nu se bucura deloc pt masinile electrice.
    • -3 (13 voturi)    
      Nu -i mașină.Este o cârpeală. (Sâmbătă, 2 martie 2019, 11:37)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Scoți motorul termic și pui unul electric și restul spațiului îl umpli cu baterii.Arunci electronica care o ai și pui nimic în loc. Mai dai și 15 000 de euro pentru-casă te simți prost.Fiind grea,nu poți să o împingi când nu mai merge,ca să o scoți din trafic.
  • -7 (25 voturi)    
    tigaie electrică? (Sâmbătă, 2 martie 2019, 1:32)

    Maica Reteza [utilizator]

    Ce niaba să faci cu o tigaie de Logan? Dacă vrei o tigaie electrică, mai bine-ți iei un cuptor cu microunde.
  • 0 (24 voturi)    
    Pai la astea electrice... (Sâmbătă, 2 martie 2019, 2:44)

    Sthelian [utilizator]

    ...le monteaza si cite o fofeaza sus. O parte incarca bateria si restul il baca in sacosa si-l da la ENEL cind ajunge acasa...

    Masinile aste electrice au prea multa pacate si nu-s spuse.
    Intai ca utilizeaza materiale scumpe pentru baterie, mai energofage si mai poluante ca benzina.
    Apoi ca fac ca randamentul global energie primara-energie electrica-baterie-motor sa fie mult mai mic decit decit ciclul cu benzina sau cel diesel.

    Nu uitati ca bateriile sunt grele si mari si nu prea mai ai porbagaj. Bateriile au durata de viata relativ mica si ca sa le schimbi te costa o palarie de bani - peste jumatate din costul masinii.
    Chiar daca exista masini cu autonomie mare la baterii (Tesla aia ieftina n-are atita autonomie si dai banii azi ca sa ti-o dea nenea Musk peste 3 ani), nu se pot reincarca repejor. Daca reincarcarea se face cam intr-o ora (pauza de toaleta cafea si-o dezmortire) merita, altfel...
    Intr-o statie de benzina cu parcare mare intri, faci plinul in 5-6 minute si te muti in parcare, mergi la restaurant... Pentru astea electrice trebuie sa fie practic fiecare loc de parcare cu priza de incarcare sau la patru locuri un stilp in mijloc cu 4 prize.
    Si toata lumea stie ca iarna nu-i ca vara. Iarna bateria isi reduce drastic autonomia. Iar daca pui in functiune incalzirea, ai pus-o rau de tot.
    Daca in trafic faci "pana prostului" mai gasesti unul sa-ti dea 2-3 litri de benzina sa ajungi la prima statie, dar la asta electrica ce faci? Nu de alta, dar in marile orase sunt multe ambuteiaje...
    Par totusi interesante hibridele, desi nici ele nu-s prea convingatoare, din lipsa de spatiu ce apare...baterie + motor.
    • +8 (18 voturi)    
      Bati campii.. (Sâmbătă, 2 martie 2019, 9:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Randamentul "global" depinde in primul rand de sursa de energie electrica. In Romania sursa primara nu mai este combusibil fosil, hidro + nuclear + eoliene pot produce peste 60% din energie daca se doreste. Randamentul este triplu fata de combustia interna (benzina nu iese direct din pamant). Daca produci energie din combustibili fosili (carbuni, pacura, gaz), dar o faci in co-generare (energie electrica + caldura), randamentul trece de 50%. Oricum o dai, e mai bine decat sa rafinezi petrolul si apoi sa arzi derivatele intr-un motor mic.

      Bateriile moderne de masina au durata de viata foarte mare. Conteaza si cum le folosesti, la ce putere le incarci, cat de des calci acceleratia etc, dar o baterie noua cu racire pe aer o sa ajunga la ~80% din capacitate dupa 8 ani/150.000 km. Moment in care poti sa o schimbi. Dar o schimbi, nu doar cumperi una noua. Platesti pentru aia 20% si instalare. Bateria veche nu este moarta. La rata la care evolueaza tehnologia azi, s-ar putea ca peste 8 ani sa schimbi bateria cu una care are capacitate dubla la aceleasi marimi si greutate. BMW i3 s-a lansat in 2013 cu baterie de 22kWh si acum se vinde fix aceeasi caroserie cu baterie de 42kWh.

      Bateriile sunt grele daca vrei masina de drum lung. Pentru o masina de oras nu ai nevoie de mai mult de 20kWh. Ceva gen Smart EQ Fortwo ar rezolva toate probleme de trafic din Bucuresti.

      Problema cea mare este ca Loganul nu merita "electrificat". Pentru drum lung, din punct de vedere aerodinamic, este o cutie pe roti. La masinile electrice conteaza mult mai mult frecarea cu aerul la viteze mari. Daca mergi cu o masina pe benzina cu acceleratia la podea, vei intra in benzinarie dupa 150-200 de km. Dar vei iesi in 5 minute. Cu una electrica stai o ora sau mai mult. Nici pentru oras nu este practica. E prea mare si grea.
      • +2 (8 voturi)    
        precis (Sâmbătă, 2 martie 2019, 10:43)

        joly [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        cunosti, daca vorbesti.
        Din fericire am un hibrid si fac zilnic 50 km pana la munca si 50 km inapoi. Noaptea se incarca acxasa, ziua se incarca la serviciu. Am consum vara de 1,5-1,7 litri motorina / 100 km. si iarna creste consumul la 3,4-3,5 litri / 100 km. Si asta la un motor de 3000 cm. Viteza normala de 110-120 km, unde pot.
        Deci merita?
        • +5 (7 voturi)    
          mere cu pere (Sâmbătă, 2 martie 2019, 23:58)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui joly

          Ce treaba are una hibrid cu una full electric?!? Ah, da... amandoua au portiere.
    • -1 (11 voturi)    
      te inseli (Sâmbătă, 2 martie 2019, 10:18)

      barc [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      o masina electrica polueaza mai putin si emite o cantitate mai mica de CO2 chiar daca energia electrica la baza e produsa din combustibili fosili.
      • +1 (1 vot)    
        nope (Luni, 4 martie 2019, 7:46)

        spy [utilizator] i-a raspuns lui barc

        se consuma 15-20 kWh/100 km iar in 2017 emisiile pt productia de energie electrica erau in jur de 300g CO2/kWh (aproape 62% din carbune, pacura, gaz, nuclear).
        ce norma de poluare are o masina electrica la 4.500-6.000 g CO2/100 km?
        se muta poluarea in afara oraselor atita tot
    • +4 (10 voturi)    
      Eu zic să mergi pe jos. (Sâmbătă, 2 martie 2019, 11:44)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Din înșiruirea ta de păcate ale mașinilor electrice se vede că nici nu știi,nici nu ai citit despre ele.Ai o părere preconcepută.Ești la faza în care erau actualele mașini cu motor termic cu 50 de ani în urmă.Mașinile electrice erau cum spui,prin anii 2000.Evoluția tehnologică a făcut ca unele să fie reușite,dar scumpe.Știu că niște comentarii răutăcioase pe această temă se plătesc bine.Dacă ai făcut-o pe gratis ești fraier.
    • +4 (4 voturi)    
      cred ca esti in urma cu informatia (Sâmbătă, 2 martie 2019, 23:34)

      sageatasudului [utilizator] i-a raspuns lui Sthelian

      Unu, ca un exemplu recent, Nissan Leaf are autonomie 385 km vara, si vreo 180-200 iarna, se incarca pana la 80% in 30 minute si cantareste 1580 kg si are ditamai portbagajul de 435 l. Am facut un drive test cu ea (poti si tu, te poti inscrie de pe site-ul Nissan). E fenomenala, e prima masina electrica care e pur si simplu o masina. Pentru bugetul meu si asta e prea scumpa acum, asa ca Tesla e pur si simplu SF.
      Doi. Hibridele. Bugetul meu mi-a permis o Toyota Auris Touring Sport (break) Hybrid. Are 1260 kg (e mai usoara decat Golful 4 variant TDI pe care l-a inlocuit), are portbagajul muuuult mai mare si bareria e sub bancheta spate, neocupand loc in portbagaj. Bancheta se pliaza la orizontal ca la orice alt break, iar bareria tine cat masina, cat o Toyota adica, sa nu existe confuzii ( in state se folosesc Prius la taxi si sunt firme care le schimba la 300.000 mile, adica peste 450.000km, fara probleme la ele, asa ca fiabilitatea este incredibila). Ca un alt argument, a mea are 176.000 km, iar placutele de frana sunt uzate mai putin de un sfert, si sunt cele originale. Iar consumul meu mediu, de cand am luat-o pana acum, este de 5,2l/100km, cu consumul in oras in jur de 4, pe drumuri nationale cam la fel, si de 5-6 pe autostrada, in functie de viteza si incarcatura. Cu motorul deja cald, in oras are niste consumuri incredibile (3,2-3,5-3,7) constant.
      Sper sa gasesc buget pentru ca urmatoarea masina sa fie electrica.
      Si ca argumentul suprem, felul in care se conduce, silentiozitatea, puterea motorului electric, cutia automata cu variatie continua sunt imbatabile, pur si simplu pentru mine nu mai exista motoare cu benzina sau motorina, nici cutie de viteze manuala. Acum ma uit cu mila la masini care acum un an mi se pareau super tari (adica un Audi A6 mi se pare acum perimat). Asta e mutatia pe care a facut-o in mine hibridul si testele cu Leaf si i3.
  • +6 (14 voturi)    
    ceva socoteli (Sâmbătă, 2 martie 2019, 9:48)

    ZapezPerplex [utilizator]

    Dacă socotim un consum mediu urban de 8L/100Km , la 150.000 Km făcuți ai ”ars” 12 mii de litri de carburant, adică 13-14 mii de euro. Plus revizii, ulei, filtre, etc... O mașină electrică va consuma, pe aceiași distanță, curent electric de 2500 de euro. În cât timp pui de-o parte 10-12 mii de euro și ce probleme ai putea să-ți rezolvi cu ei ? Poluarea în București este de 4 ori peste limita admisă. Poate că nu doare sau ustură când respiri, dar te omoară la fel de sigur. Cât valorează viața ta sau a copilului tău ?
    • 0 (14 voturi)    
      te inseli un pic la calcule (Sâmbătă, 2 martie 2019, 11:41)

      tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui ZapezPerplex

      aia 10-12.000 de euro pe care ii "economisesti", zici tu, ii dai de fapt inainte de ai economisi atunci cand cumperi masina... de fapt ei sunt mai multi dar hai sa zicem ca e doar atat...
      cand ai ajuns la 150.000 km, bagi mana adanc in buzunar si mai scoti 10-12.000 de euro (minim) ca sa schimbi bateria dupa care ii "economisesti" din nou in urmatorii 150.000 km...

      ai dreptate in schimb cu poluarea.
      e corect, dar... problema nu poate fi rezolvata prin cateva masini electrice. problema s-ar rezolva cand majoritatea masinilor termice ar fi inlocuite de electrice. dar chestia asta nu se poate intampla cat timp pretul electricelor nu devine un pret popular comparabil cu al termicelor... din pacate asta e si asta va ramane realitatea.
      • 0 (0 voturi)    
        nu chiar... (Vineri, 8 martie 2019, 12:59)

        ZapezPerplex [utilizator] i-a raspuns lui tudormed70

        Costul unei baterii noi (17 KWh) la Smart ED e (acum) 3500 de euro cu bateria veche la schimb și 5000 fără bateria veche (conform Autoklass). Bateria e garantată 8 ani sau 100.000 Km. - asta înseamnă că la sfârșit de garanție mai are cel puțin 80% din capacitatea inițială (altfel trebuie să ți-o schimbe pe garanție).
        Cu tichetul Rabla Plus de la AFM, 45.000 de lei se scad din prețul mașinii la cumpărare. Fără eco-tichet nu prea se merită, dar acum EXISTĂ eco-tichet pentru cine vrea așa ceva.
        Problema reală e că românii preferă diesele bengoase, ”cu cai mulți, să-i ajute în depășire”, luate acum ieftin de la ”fraierii” de vestici care au decis că nu vor să moară cu zile.
    • +1 (5 voturi)    
      Problema se pune gresit.. (Sâmbătă, 2 martie 2019, 20:23)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui ZapezPerplex

      Degeaba pui omul sa gandeasca beneficii peste 10 ani.. Daca toti am lua deciziile asa, nu ar mai exista obesitate, nu ar mai fuma nimeni, etc.

      Bagi taxa de poluare in oras si gata! Un plan bine pus la punct, cu informare prealabila a publicului, cu o crestere graduala a taxei, cu controale mai severe la ITP, sigur va da rezultate mai bune decat "gandeste-te la viitorul copiilor tai!".
  • +7 (9 voturi)    
    Electrica (Sâmbătă, 2 martie 2019, 10:50)

    Maverick2019 [utilizator]

    Deci eu am o electrica de 2 ani. Baterie 28 kWh care vara ma duce la 235-240 de km autonomie iar iarna 170-180. Economia totala in astia 2 ani fata de masina dinainte aproximativ 2500 de euro, incluzand aici rata la banca, asigurare, taxe de drum si incarcarea. Dureaza 3.5-4 ore s-o incarc acasa la o priza de incarcare speciala pentru electrice. la priza normala de casa se incarca in 12 ore asa ca nu e prea rau daca o lasi peste noapte. primele 2-3 luni o incarcam asa. variante pentru incarcarea la bloc sunt nenumarate numai ca trebuie sa se si vrea.
    • -2 (2 voturi)    
      bun (Duminică, 3 martie 2019, 6:35)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui Maverick2019

      eu stau la etajul 2, iar bugetul de electrica o sa-l folosesc pentru a-mi construi casa, ca sa am unde pune priza pentru P100D
  • -1 (13 voturi)    
    o aberatie (Sâmbătă, 2 martie 2019, 11:29)

    tudormed70 [utilizator]

    cu tot respectul pentru munca omului dar ceea ce propune el e o aberatie.
    un Logan electric... pret de conversie 15000 euro (plus ce dai pe Loganul original).... autonomie 200 km... o baterie care va trebui schimbata la un moment dat cu niste costuri non neglijabile...
    doar daca vrei sa faci taxi in oras. dar si asa nu stiu daca renteaza economic. mai probabil nu.
    altfel, masina e prea mare pentru oras in utilizare privata si are o autonomie prea mica pentru utilizare privata sau profesionala in extra oras.
    nu vad cui s-ar putea adresa masina asta.
  • -2 (8 voturi)    
    Dupa chirurgi acum ingineri fara scoala ! (Sâmbătă, 2 martie 2019, 18:25)

    val111 [utilizator]

    Dupa chirurgi cu 8 clase si ginecologi fara 8 clase avem acum si un ingineri fara diplomade inginer !

    Usor de verificat dar desigur ca nu intereseaza pe nimeni !

    Da mai bine in poza decit d aca scriai un articol despre un drumar care a pus un motoras pe o rabla !
  • +2 (6 voturi)    
    A ciocăni la altă ușă decât trebuie (Sâmbătă, 2 martie 2019, 19:39)

    Nautilus [utilizator]

    Loganul electric are nevoie de prize și nu e bun la fugă. Dar asta are importanță numai pentru o persoană fizică.

    Pentru firmele de taxi, livrări, piese auto etc e mai important faptul că are foarte puține piese care se pot defecta. Sau faptul că are un cost infim al combustibilului.
  • +8 (8 voturi)    
    Un kit accesibil și omologat s-ar vinde foarte bin (Sâmbătă, 2 martie 2019, 19:51)

    sageatasudului [utilizator]

    Acum 13 ani in state (Texas, mai exact) era ofertă pentru kit de conversie electrica omologat, cu motor, baterie și accesorii (flanșă pentru adaptarea motorului electric la cutia de viteze, servofrână electrica, servodirecție electrica, etc.) cu autonomie 100 mile, adică 160 km
    La 2000$.
    Acum 13 ani.
    Dacă aș găsi un kit la banii ăștia, mâine aș pune.
    • +6 (6 voturi)    
      fara discutie (Sâmbătă, 2 martie 2019, 21:36)

      tudormed70 [utilizator] i-a raspuns lui sageatasudului

      la banii astia nici nu s-ar discuta sa nu-l pui.
      deci se poate si la preturi normale daca se vrea.
    • 0 (0 voturi)    
      nu cred că se poate (Vineri, 8 martie 2019, 13:46)

      ZapezPerplex [utilizator] i-a raspuns lui sageatasudului

      $2000 pentru motor + electronică + baterie nu cred că e posibil/realist. Sunt și acum kit-uri de conversie, dar costă cam $4000-$7000 motorul + electronica (în funcție de putere - la astea prețul nu s-a prea schimbat cu anii), iar bateria e cam $250-300 / KWh. Acum 13 ani, bateria nu putea fi decât din cele cu Pb, ceea ce ridica serioase probleme de capacitate/greutate.
  • -1 (3 voturi)    
    cum e sa dai 500 euro pe instalatie (Sâmbătă, 2 martie 2019, 21:01)

    Coco Whistle [utilizator]

    si restul pe otet? oare chiar exista motorul cu apa?
  • +2 (8 voturi)    
    hmm (Sâmbătă, 2 martie 2019, 21:30)

    adrian_rolland [utilizator]

    Ce nu spune nimeni este faptul ca DACA prin absurd s-ar ajunge la minim 5-6-10 masini electrice la o scara de bloc ORIUNDE in Romania, si toate ar trebui incarcate noaptea, cine plateste pentru schimbarea retelei electrice sa suporte toata puterea consumata pentru incarcarea lor ???
    • +3 (5 voturi)    
      reteaua electrica oricum este invechita (Sâmbătă, 2 martie 2019, 23:06)

      sageatasudului [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Trebuie modernizata oricum, asa ca incarcarea masinilor electrice ar creste presiunea pentru modernizare. Ca un exemplu, la nord de Bucuresti pica curentul odata la cateva saptamani acum cativa ani, pentru ca reteaua era prea veche si subdimensionata. S-au modernizat ceva transformatoare si linii de curent si nu mai pica curentul. Deci se poate. In tara asta au fost uitate investitii esentiale, din anii 80 pana acum, asa ca orice presiune pe investitii este pozitiva.
    • -1 (7 voturi)    
      eh (Duminică, 3 martie 2019, 0:03)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Ecologistii o ard pe emotii si chestii care suna bine, pe logica mai usurel... ;)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version