Cum s-a schimbat parcul auto la doi ani după desființarea timbrului de mediu: Peste 45% dintre mașini sunt mai vechi de 15 ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 7 martie 2019, 11:06 Economie | Auto


Bucuresti
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
​În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime și peste 3 milioane au peste 15 ani vechime, arată datele DRPCIV. În doi ani ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71%, la 79%. În parcul auto național sunt 1,32 milioane de mașini Dacia și peste 1,1 milioane Volkswagen. În articol puteți vedea cifre detaliate pe mărci și categorii de vehicule.

Timbrul de mediu a fost scos la 1 februarie 2017 și de atunci au venit în medie peste 40.000 de mașini second-hand lunar și datorită lor și vânzărilor de mașini noi parcul auto a crescut cu aproape 20%. Oficialii au spus că lucrează la o nouă taxă, dar nu se știe cum va fi și nici când.

La final de 2016 erau înscrise în circulație 5,47 milioane de autoturisme, iar la final de 2018 s-a ajuns la 6,45 milioane, adică un milion mai mult. Acum, 235.000 de mașini au între 0 și 2 ani vechime și 302.000 sunt în categoria 3-5 ani. Intervalul cu cele mai multe mașini este 11-15 ani, cu 2,08 milioane, iar 1,37 milioane sunt mai vechi de 20 de ani.

Raportul în funcție de carburant arată că 54% dintre mașini sunt pe benzină și aproape 46% pe motorină. Acum doi ani benzina avea pondere de 61%. Acum, 24.000 de mașini sunt hibride și electrice, dublu față de acum doi ani.

Dacă facem comparație între ponderi, 2016 vs 2018, lucrurile stau astfel.



Câte mașini din cele mai răspândite mărci sunt înscrise în circulație
Dacia 1.320.249
Volkswagen 1.102.903
Opel 719.820
Ford 488.306
Renault 345.803
Skoda 315.262
Audi 292.324
BMW 276.700

Socotind toate categoriile de vehicule rutiere (inclusiv scutere, autobuze, remorci, etc… dar fără tramvaie), parcul auto al României număra la finalul anului trecut 8,19 milioane vehicule.

Datele DRPCIV arată că în țară sunt înmatriculate 911.000 autoutilitare, dintre care o zecime sunt mai noi de cinci ani și 385.000 sunt mai vechi de 15 ani.

În țară sunt înscrise în circulație 24.000 de autobuze, dintre care doar 856 au între 0 și doi ani vechime și peste 14.000 sunt mai vechi de 15 ani.

Numărul total de microbuze este de 26.769, o treime fiind mai vechi de 15 ani.

Datele mai arată că în țară sunt înmatriculate peste 40.000 de tractoare.


Citeste mai multe despre   
















2618 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    deci care e problema? (Joi, 7 martie 2019, 11:25)

    Je__ [utilizator]

    Parcul auto va creste pana in punctul in care nevoia populatiei este acoperita

    De la nici o masina la una sau doua masini, se va trece prin masini second si mai vechi. Dupa stabilizare, cei cu masina isi vor schimba masina cu una mai buna, si parcul se va intineri.
    Ca nimeni nu-si schimba masina cu una mai proasta

    Datele mi se par normale in momentul de fata, si nu e nici o tragedie, asta ne permitem in saracia noastra

    TRIST este ca infrastructura nu tine pasul (nu a fost niciodata gandita) pentru un popor cu bunastare
  • -6 (6 voturi)    
    asta este... (Joi, 7 martie 2019, 11:32)

    bancher [utilizator]

    avand in vedere ca 79% din masini au peste 10 ani vechime, sa nu ne miram ca avem asa aglomerate in trafic.
    Eu, spre exemplu sunt dispus sa platesc taxe auto mai mari, numai sa scap de marasmul din traficul bucurestean. Adica sa se puna taxe progresive, in functie de vechimea masinii, de cilindree si de norma de poluare.
    • +2 (4 voturi)    
      hopaaa (Joi, 7 martie 2019, 13:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Uite unde era becali wannabe. Ala ce mai voia scumpirea carburantului fara numar ca sa se plimbe numai el cu masina.

      Dezvoltarea unei tari este data si de numarul de masini, nu mai zic de industria , comertul si serviciile dezvoltate in legatura directa. Vezi cat avem grad detinere masini fata de vest. Cum zicea si cineva mai sus, se trece prin sh, de fiecare data mai bun.

      Ce-mi plac mie unii urcati in copac si mandri nevoie mare cand se uita in "jos".
      • -2 (2 voturi)    
        si ma rog, imi spui si mie ce produc (Joi, 7 martie 2019, 17:16)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        rablele de 15 ani vechime, care incurca traficul prin Buc, mai ales cand se strica si stau pe avarii pe prima banda?
        Nu produc nimic, sunt doar oameni care se plimba cu ele, au sau nu au treaba, ei trebuie sa se deplaseze cu masina. Am vazut si cersetori la cimitirul Belu care veneau cu masina...vreo 7 in ea.
        Nu oameni buni, majoritatea masinilor vechi sunt detinute de persoane fizice care nu isi permit sa le ia mai noi, dar nici cu RATB-ul nu vor sa se plimbe. Ele nu produc, doar incurca.
        Si da, de la eliminarea taxei auto traficul in Buc s-a aglomerat si mai rau...
        • +2 (2 voturi)    
          simplu (Vineri, 8 martie 2019, 21:50)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Scuteste-ma cu muuultele rable care se strica si stau pe avarii blocand Bucurestiul, ca nu servesc argumente inventate tip gradi. Mult mai multe trase pe avarii sunt masinile care costa cat apartamentul tau si sunt conduse de nesimtiti sau nesimtite.

          Masina este un indicator de dezvoltare a unei tari, inclusiv ca simpla detinere. Cersetorii aia de la Belu se duceau la munca, cu ghilimele in cazul lor. Cum tot la munca, cu o "rabla de 15 ani" se duce si un instalator cand vine cu sculele sa-ti repare cacastoarea. Sau un zugrav. Sau sau sau... do the math.

          Cate VW Golf 1-2 mai vezi pe strazi? Le-au inlocuit deja cu cel putin Astra G cei ce le aveau si nici nu se aduc jde masini prea vechi. Nu-mi dau seama cat este rautate, cat este prostie, cat este interes sau cat este printzesism in unele evaluari de turma.

          Cine nu are bani, va merge RAR cu ea sau cand are nevoie. In schimb va plati impozite, parcare, revizii etc. Da, pentru unii este o realizare in viata sa aiba o masina si sa plece cu ea in concediu. Aia mai prosti fac rate pe 7 ani la banci, iar unii strang si-si iau ce-si permit. Mai coboara-te de pe piedestal.

          Tampenia cu taxa mediu si asimilate a plecat de la interesul producatorilor sau importatorilor + foame bani la buget. Si la noi si afara.

          Unora le-as pune taxa mediu pe haine, ca se scamoseaza si se face praf. Si uite cat praf e in Bucuresti :D
    • 0 (2 voturi)    
      hm (Joi, 7 martie 2019, 14:00)

      gelu antigelu [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      vechimea parcului auto si aglomeratia in trafic sunt chestii diferite. Vrei sa reduci aglomeratia dezvolti infrastructura nu pui piedici artificiale pe piata auto. Iar in orase pui taxe mari de acces in zona centrala, astfel incat sa nu se mai plimbe oricine prin centru daca nu are treaba/ nu e dispus sa plateasca suma. taxe mari de acces si taxe mari de parcare in centru si amendarea drastica a oricaruia care lasa masina in afara locurilor de parcare delimitate si ajungi sa tii cumva situatia sub control.
  • +4 (6 voturi)    
    Ma intrebam daca vreodata.... (Joi, 7 martie 2019, 11:34)

    newlook [utilizator]

    Ma intrebam daca vreodata....vreun ecologist d'asta #rezist (adica mononeuronal) a luat in calcul ca ....
    ....amprenta de mediu a prelungirii vietii active a unei vechituri ....
    ....e mult mai mica decat amprenta de mediu a producerii unei masini noi si reciclarii ecologice a celei vechi !
  • +3 (5 voturi)    
    vechimea nu este asa importanta (Joi, 7 martie 2019, 13:21)

    ACP [utilizator]

    mai importanta e uzura. Sunt masini de peste 10 ani cu 40-50 de mii de km intretinute, cu consumbabile schimbate la timp, deci cu uzura minima. De asemenea se gases masini de 5-6 ani cu 2-3 sute de mii de km care nu sunt deloc mai putin poluante si care la rulajul respectiv pot avea mai multe probleme. In plus o astfel de masina nu prea indeamna proprietarul la investitii fata de una cu un rulaj mai mic.
    Un impozit mare pe norma de poluare sau vechime va duce la favorizarea celei de a doua categorii si nicidecum la reducerea poluarii pe ansamblu.
  • -3 (3 voturi)    
    iti (Joi, 7 martie 2019, 14:05)

    daldepsd [utilizator]

    bagi gunoiul in casa si tipi ca pute. Populism ieftin de la PSD si ALDE ... si UDMR. coaja, coaja da-i bmw sau haudi. Poluezi, platesti; e atat de simplu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version