Timbrul de mediu a fost scos la 1 februarie 2017 și de atunci au venit în medie peste 40.000 de mașini second-hand lunar și datorită lor și vânzărilor de mașini noi parcul auto a crescut cu aproape 20%. Oficialii au spus că lucrează la o nouă taxă, dar nu se știe cum va fi și nici când.
La final de 2016 erau înscrise în circulație 5,47 milioane de autoturisme, iar la final de 2018 s-a ajuns la 6,45 milioane, adică un milion mai mult. Acum, 235.000 de mașini au între 0 și 2 ani vechime și 302.000 sunt în categoria 3-5 ani. Intervalul cu cele mai multe mașini este 11-15 ani, cu 2,08 milioane, iar 1,37 milioane sunt mai vechi de 20 de ani.
Raportul în funcție de carburant arată că 54% dintre mașini sunt pe benzină și aproape 46% pe motorină. Acum doi ani benzina avea pondere de 61%. Acum, 24.000 de mașini sunt hibride și electrice, dublu față de acum doi ani.

Volkswagen 1.102.903
Opel 719.820
Ford 488.306
Renault 345.803
Skoda 315.262
Audi 292.324
BMW 276.700
Socotind toate categoriile de vehicule rutiere (inclusiv scutere, autobuze, remorci, etc… dar fără tramvaie), parcul auto al României număra la finalul anului trecut 8,19 milioane vehicule.
Datele DRPCIV arată că în țară sunt înmatriculate 911.000 autoutilitare, dintre care o zecime sunt mai noi de cinci ani și 385.000 sunt mai vechi de 15 ani.
În țară sunt înscrise în circulație 24.000 de autobuze, dintre care doar 856 au între 0 și doi ani vechime și peste 14.000 sunt mai vechi de 15 ani.
Numărul total de microbuze este de 26.769, o treime fiind mai vechi de 15 ani.
Datele mai arată că în țară sunt înmatriculate peste 40.000 de tractoare.
De la nici o masina la una sau doua masini, se va trece prin masini second si mai vechi. Dupa stabilizare, cei cu masina isi vor schimba masina cu una mai buna, si parcul se va intineri.
Ca nimeni nu-si schimba masina cu una mai proasta
Datele mi se par normale in momentul de fata, si nu e nici o tragedie, asta ne permitem in saracia noastra
TRIST este ca infrastructura nu tine pasul (nu a fost niciodata gandita) pentru un popor cu bunastare
Eu, spre exemplu sunt dispus sa platesc taxe auto mai mari, numai sa scap de marasmul din traficul bucurestean. Adica sa se puna taxe progresive, in functie de vechimea masinii, de cilindree si de norma de poluare.
Dezvoltarea unei tari este data si de numarul de masini, nu mai zic de industria , comertul si serviciile dezvoltate in legatura directa. Vezi cat avem grad detinere masini fata de vest. Cum zicea si cineva mai sus, se trece prin sh, de fiecare data mai bun.
Ce-mi plac mie unii urcati in copac si mandri nevoie mare cand se uita in "jos".
Nu produc nimic, sunt doar oameni care se plimba cu ele, au sau nu au treaba, ei trebuie sa se deplaseze cu masina. Am vazut si cersetori la cimitirul Belu care veneau cu masina...vreo 7 in ea.
Nu oameni buni, majoritatea masinilor vechi sunt detinute de persoane fizice care nu isi permit sa le ia mai noi, dar nici cu RATB-ul nu vor sa se plimbe. Ele nu produc, doar incurca.
Si da, de la eliminarea taxei auto traficul in Buc s-a aglomerat si mai rau...
Masina este un indicator de dezvoltare a unei tari, inclusiv ca simpla detinere. Cersetorii aia de la Belu se duceau la munca, cu ghilimele in cazul lor. Cum tot la munca, cu o "rabla de 15 ani" se duce si un instalator cand vine cu sculele sa-ti repare cacastoarea. Sau un zugrav. Sau sau sau... do the math.
Cate VW Golf 1-2 mai vezi pe strazi? Le-au inlocuit deja cu cel putin Astra G cei ce le aveau si nici nu se aduc jde masini prea vechi. Nu-mi dau seama cat este rautate, cat este prostie, cat este interes sau cat este printzesism in unele evaluari de turma.
Cine nu are bani, va merge RAR cu ea sau cand are nevoie. In schimb va plati impozite, parcare, revizii etc. Da, pentru unii este o realizare in viata sa aiba o masina si sa plece cu ea in concediu. Aia mai prosti fac rate pe 7 ani la banci, iar unii strang si-si iau ce-si permit. Mai coboara-te de pe piedestal.
Tampenia cu taxa mediu si asimilate a plecat de la interesul producatorilor sau importatorilor + foame bani la buget. Si la noi si afara.
Unora le-as pune taxa mediu pe haine, ca se scamoseaza si se face praf. Si uite cat praf e in Bucuresti :D
....amprenta de mediu a prelungirii vietii active a unei vechituri ....
....e mult mai mica decat amprenta de mediu a producerii unei masini noi si reciclarii ecologice a celei vechi !
Un impozit mare pe norma de poluare sau vechime va duce la favorizarea celei de a doua categorii si nicidecum la reducerea poluarii pe ansamblu.