Volkswagen a anunțat extinderea programului de lansări de mașini electrice și va aduce 70 de modele full-electrice până în 2028. dorind să vândă 22 de milioane de unități până atunci. Șeful companiei a avertizat însă din nou că trecerea la electrice va duce la concedieri, fiindcă aceste mașini au mai puține componente și este nevoie de mai puțină muncă pentru a le construi. Grupul german a rămas în urma altora la vânzările de mașini electrice și vrea să recupereze.

SUV-ul electric Audi e-TronFoto: Audi

Grupul VW a anunțat că până în 2028 vrea să lanseze 70 de modele full-electrice prin cele 12 mărci, planul din trecut fiind 50 de modele până în 2025. Volkswagen vrea că până în 2028 să vândă 22 de milioane de mașini 100% electrice (planul inițial prevedea 15 milioane până în 2025).

În următorii doi ani ies câteva modele: SUV-ul electric E-Tron de la Audi, Taycan de la Porsche. În 2020 și 2021 vin modele de la Volkswagen, Skoda sau SEAT.

Volkswagen a promis investiții de 44 miliarde euro pentru mașini electrice și autonome, până în 2023, iar pentru asta trebuie să se facă eficientizare a performanței în mai multe domenii, a spus Herbert Diess, șeful companiei.

Tot el a avertizat că ”electrificarea” gamei va aduce și reducerea efectivelor, fiindcă este nevoie de 30% mai puțin efort pentru construcția unei mașini electrice, în comparație cu una convențională.

În decembrie, Volkswagen anunțase că va face economii de 3 miliarde euro pentru marca de bază și derulează un program care va duce la reducerea cu 21.000 de oameni a efectivelor mondiale.

Diess a mai spus că trecerea la mașina electrică va însemna că Volkswagen va trebui să investească masiv în domeniul software. ”Software-ul va reprezenta 90% dintre inovațiile viitoare la interiorul mașinii (...) În trecut gândeam și lucram în tradiționalul ciclu de 7 ani din industria auto, acum trebuie să gândim în perioade de săptămâni sau zile”.

Volkswagen și-a propus și să reducă emisiile medii de CO2 ale gamei sale de modele noi cu 30% până în 2025 și cu 40% până în 2030, anul de referință fiind 2015.

Scandalul Dieselgatre a costat grupul în total 29 miliarde euro până acum și a avut un rol important în decizia companiei de a investi în mașini electrice, germanii fiind foarte timizi până de curând. Un rol și a mai mare l-au avut însă noile reguli europene privind emisiile și cotele pentru vânzările de mașini electrice.

Diess a mai spus că a trecut timpul dezbaterilor și că acum nu mai poate fi pusă la îndoială viabilitatea mașinii electrice pentru viitor ”Credem că nu există alternativă la la mobilitatea electrică în deceniile ce vin”.

Surse: AFP, Reuters