Noua taxă auto, de domeniul istoriei? Guvernul NU a reușit să găsească o formulă care să nu poată fi atacată în justiție

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 18 martie 2019, 16:03 Economie | Auto


Gratiela Gavrilescu
Foto: Facebook
Guvernul nu a reușit să găsească o formulă matematică pentru a introduce o nouă taxă auto care să nu mai poată fi atacată în justiție, cum s-a întâmplat de fiecare dată în ultimii ani, cu decizii în defavoarea autorităților, astfel că parcul auto național va fi stimulat spre înnoire prin intermediul Programului Rabla, a anunțat la Craiova ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, citată de profit.ro. Ministrul nu a spus că se va renunța de tot la introducerea unei taxe, dar din declarații așa pare că se va întâmpla.

"În grupul de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate, nu au reușit să găsească formula matematică, astfel încât să nu poată fi atacabilă în justiție, așa cum s-a întâmplat cu toate celelalte taxe de poluare, inclusiv cu timbrul de mediu", a spus astăzi ministrul Mediului, indicând că Guvernul se va concentra asupra înnoirii parcului auto național prin Programul Rabla.

La începutul anului autoritățile analizau structura parcului auto, încadrând toate autovehiculele în funcție de mai multe criterii, respectiv emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea, dar nu definitivaseră încă formula de calcul al valorii taxei.

Reamintim că pe parcursul lui 2018 oficialii de la Mediu au spus de mai multe ori că se lucrează la o noua versiune de taxă auto, dar se căuta o variantă care să nu poată fi contestată.

Noua contribuție auto urma să fie fundamentată pe următoarele criterii: emisia de carbon, norma de poluare, capacitatea cilindrică și vechimea. Deși grupul nu a prezentat o variantă de calcul pentru alternativa la fosta taxă auto, a discutat mai multe variante de reformulare a legislației printr-un sistem conform cu legislația UE, dar care să atingă și obiectivele de mediu.

În România sunt înmatriculate 6,4 milioane de autoturisme dintre care sub 550.000 au cel mult cinci ani vechime și peste 3 milioane au peste 15 ani vechime, arată datele DRPCIV. În doi ani ponderea mașinilor mai vechi de zece ani a crescut de la 71%, la 79%.

Timbrul de mediu a fost scos la 1 februarie 2017 și de atunci au venit în medie peste 40.000 de mașini second-hand lunar și datorită lor și vânzărilor de mașini noi parcul auto a crescut cu aproape 20%.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4985 vizualizari

  • +22 (22 voturi)    
    doar nu sunt nebuni (Luni, 18 martie 2019, 16:09)

    danco [utilizator]

    sa isi bate cuie in talpa...avem alegeri in mai, apoi prezidentiale la toamna, apoi locale la anu...cum sa mai bage noi taxe?
    • +12 (12 voturi)    
      Și încă cui? (Luni, 18 martie 2019, 17:08)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Celor 3 milioane de posesori de mașini de peste 15 ani, cu tot cu familiile lor, deci poate vreo 5-6 milioane de alegători...
    • +5 (5 voturi)    
      Corect (Luni, 18 martie 2019, 19:21)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Nu acum, trebuie sa castige alegeri.
    • +1 (1 vot)    
      atacata in justitie? (Marţi, 19 martie 2019, 11:45)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui danco

      Se poate ataca la CCR, unde nu au prea multe emotii. Respinsa de UE? Se pot lua exemple din tari unde functioneaza si e acceptata.
      Mai bine spuneti cinstit ca vin alegerile si nu aveti curajul sa faceti ce trebuie.
  • +7 (9 voturi)    
    mai cresc baza de impozitare (Luni, 18 martie 2019, 16:31)

    jorj_bv [utilizator]

    adica cu cat mai multe coji inmatriculate, sa vezi dupa aia revolutie verde - adica TAXE.
    Cel mai probabil asociata cu impozitul pe masini, sau daca nu baga camere si vignete marile orase si cele care au DN prin batatura.
  • +3 (3 voturi)    
    vorbeste lumea ca ... (Luni, 18 martie 2019, 16:47)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    cu exceptia mobilizarii sa incaseze pentru nimic in schimb nu se remarca prin altceva ...
  • +13 (13 voturi)    
    Sau, cand INCOMPETENTA... (Luni, 18 martie 2019, 16:52)

    Olyx [utilizator]

    "face legea" in Guvernul Romaniei....S-a chinuit (!) acest ministru ( SINISTRU, daca e sa ne gandim ce realizari "marete" (!) are la conducerea Mediului, sa "coaca" o lege timp de 3 ani de zile pentru a face aerul marilor orase respirabil si pentru a nu mai condamna la moarte o buna parte din populatie care sufera din cauza noxelor eliberate de rablele de 15-20 ani aduse in Romania gratis, din tari care se gandesc la sanatatea cetatenilor proprii...NU A REUSIT ! Ca sa vezi..."Armata" de specialisti (!) din Minister, s-a dat batuta,; nu a fost capabila sa gaseasca o formula matematica pentru a elimina de pe sosele, prin lege, masinile care polueaza foarte mult...S-au chinuit sa descopere ROATA, si nu au reusit...Sublim ! Si,cu un aer nonsalant, acest ministru ne spune ca NU ARE SOLUTII la problema. Madam' , NU TE-AI GANDIT MATA SA DEMISIONEZI, poate ca s-o gasi macar unul in PSD sa gaseasca formula "magica" ? Sau sunt, cu totii, acolo, O APA SI-UN PAMANT ?!...
  • +10 (10 voturi)    
    "nu au reușit să găsească formula matematică" (Luni, 18 martie 2019, 16:54)

    ofCAER [utilizator]

    Tanti gratioaso, ia-ti inima-n dinti si spune romanilor adevarul: Statul Paralel a furat "formula matematica", ce mai incoa' si-ncolo, asta e!
    Si cind te gindesti ca au cautat-o in haita "de lucru, din care fac parte inclusiv conducătorii și multe dintre ministerele abilitate" nu poti sa nu te intrebi: Doamne, oare sa fim noi, romanii, intr-atit de prosti incit sa alegem asa o liota de prostovani care sa ne conduca?!
  • +5 (7 voturi)    
    NOVA Steuersatz (Luni, 18 martie 2019, 17:06)

    schroedinger [utilizator]

    vedeti exemplul austriac!
    • +5 (7 voturi)    
      sau german (Luni, 18 martie 2019, 19:21)

      cchris [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      Or fi pierdut formula prin vreo limuzina, dar era oricum o prostie totala. Cel cu cazanul mai vechi ca mine il foloseste pana moare. Nu ajuta cu nimic, copiii nostri inspira "ozonul" de la el in fiecare zi pe mai departe.
      Solutia problemei se afla la IMPOZITUL platit anual. El trebuie sa tina cont de poluarea produsa de masina si sa creasca consistent atunci cand e cazul. DOAR ASA e omul incurajat sa schimbe coaja la un moment dat. Asta e formula cu sens, folosita in Germania si in multe alte tari, dar nu ma astept la guvernul de maimute sa inteleaga.
      In Germania platesti o anumita taxa pe 100cmc in f. de nivelul de poluare, iar apoi aia se inmulteste cu numarul de 100 cmc pe care il are motorul. E extrem de simplu, logic, ar fi acceptat imediat de EU, ar avea efect imediat asupra parcului auto, ar incasa si ei bani ca sa incurajeze masinile nepoluante. Ce le lipseste? Bunul simt si vointa. Vin alegerile, a zis daddy ca nu se mai face.
      • 0 (2 voturi)    
        Impozitul imbecil nu e soluția (Marţi, 19 martie 2019, 14:45)

        Kap [utilizator] i-a raspuns lui cchris

        Poate ar trebui să mai și gândim în loc să copiem de la alții fără să evaluăm dacă avem aceleași condiții.
        Taxezi degeaba posesorii de mașini mai vechi cu cilindree medii sau mari dar utilizate mai rar și tinzi să favorizezi flotele e mașini noi care circulă foarte mult.
        Întrebare întrebătoare, cine poluează mai mult, un benzinar de 1.8 euro 3 folosit 10.000 km pe an sau un diesel de 1.5 euro 6 hărtănit 50.000 de km pe an (taxi de exemplu)?
        Impozitul ăla ar fi un abuz sinistru pentru că nu ar ține cont de poluarea efectivă, iar aceasta nu poate fi decât proporțională cu acel combustibil care a fost ars. Nu există soluție mai echitabilă decât o taxă în prețul combustibilului: mai mare la motorină mai mică la benzină și poate și mai mică la GPL.
        • +1 (3 voturi)    
          doar ca nu e bine (Marţi, 19 martie 2019, 15:55)

          cchris [utilizator] i-a raspuns lui Kap

          Daca iti doresti sa impozitezi strict poluarea asa ar fi. De acord. Totusi nu ar functiona deloc, si iti spun si de ce, fara expresii ca "imbecil" sau "ar trebui să mai și gândim" (nu simt nevoia sa te jignesc daca ai o parere).
          1. Ai nevoie ca cetateanul sa perceapa ca masina lui e depasita, sa il incurajezi sa o schimbe. Nu doar din cauza poluarii, ci si din motive tehnice sau de siguranta. Traim in capitalism: dai bani --> dai de lucru --> primesti de lucru --> primesti bani. Daca pui o taxa in pretul motorinei percepe doar ca motorina e scumpa. nu ai nici un impact. In plus, chiar daca cele vechi merg un nr. mic de km, atunci cand e langa tine te ineci de fum. Nu te impresioneaza ca el circula putin ci ca tu atunci te ineci. Deci ai nevoie de un mesaj clar, tangibil ca masina trebuie schiimbata.

          2. E ok ca cel cu euro6 merge 50.000km si ca polueaza mai mult decat cel cu euro2. Stii de ce? Pt ca ala e de obicei o afacere. Vrei sa stimulezi economia nu sa o franezi pe diverse motive si criterii, nu? Lucrurile trebuiesc gandite global. Daca franezi economia scazi si poluarea, dar nu vrei asta. Exact asta face modelul german. Exista taxa si in carburanti, dar in motorina mai putin, in benzina mai mult, iar impozitul pe masina e la benzina f. mic, la motorina mare. Efectul? Nu-si ia fiecare Gigel diesel pt ca e mare impozitul, isi ia benzinar, deci masinile de oras sunt benzinare. Cei care in schimb au firme prefera diesel, nu sunt rupti cu taxe pe combustibil. Oricum marea poluare nu vine de acolo, trebuie sa gandim putin mai larg.
          • 0 (0 voturi)    
            Echitatea trebuie să primeze (Marţi, 19 martie 2019, 19:14)

            Kap [utilizator] i-a raspuns lui cchris

            1. Dacă mașina cetățeanului e depășită, lasă-l să conștientizeze asta singur și să o schimbe firesc dorindu-și ceva mai bun, nu să-l obligi, că altfel vine cu o gioarsă pe BG și fentează taxa abuzivă (ca până acum); iar dacă scoate fum nu mai trece ITP-ul......RAR-ul trebuie restructurat și eficientizat și poate înăsprite controalele pe partea tehnică, dar asta nu înseamnă că dacă avem o problemă cu a controla gata o rezolvăm cu o taxă prohibitivă pentru toți, greșit!
            2. Dreșit, foarte greșit dacă ăsta e modelul, dieselul e cel mai poluant, și e o aberație să taxezi benzina mai mult.... iar la noi oricum plebea are 2 idei fixe orice-ar fi: diesel și nemțească, așa că iar n-ar funcționa așa.
            Orice taxă trebuie să fie echitabilă și să nu creeze discriminări între persoane fizice și juridice, vezi Doamne pe principiul că ar trebui stimulată activitatea economică. Se pot găsi o mie și-una de stimulente valabile pentru firme fără a impune măsuri discriminatorii. În plus, dacă vorbim de poluare să vorbim de poluare nu să plecăm de la poluare și să ajungem la stimulente economice pentru firme și la taxarea exagerată a celor ce nu-și permit (că mulți sigur nu stau cu mașini vechi de plăcere!)!
            • 0 (0 voturi)    
              DUPA CARE STUDII AI DEDUS... (Miercuri, 20 martie 2019, 7:39)

              schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui Kap

              Ca diesel-ul este mai poluant?!?!
              Ai auzit la radio? La TV?
              Lumineaza-ne si pe noi, te rugam...
              • 0 (0 voturi)    
                Lucruri de bază (Miercuri, 20 martie 2019, 10:41)

                Kap [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

                Nu cred că ar trebui să propui soluții greșite dacă un lucru atât de cunoscut ți-e străin.
                Motorina este un produs petrolier inferior și este larg cunoscută și dovedită poluarea pe care o produce la ardere (semnificativ mai mare față de benzine și GPL), cu toate sistemele suplimentare pe evacuare.
                Un exemplu mic:
                https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_exhaust
  • +7 (9 voturi)    
    culmea prostiei pesediste (Luni, 18 martie 2019, 17:17)

    tropotaru [utilizator]

    nu e dovedita de esecul nedescoperirii formulei ci de faptul ca au cautat-o cu abnegatie comunista, timp de 1 an, desi aceasta formula nu exista!

    Practic Gratiela a cautat imposibilul: o formula care sa calculeze exact cand circul eu cu masina, cata benzina consum anual si care este cantitatea de CO2 emisa in atmosfera.
    • +3 (5 voturi)    
      E Twin Peaks... (Luni, 18 martie 2019, 17:37)

      ofCAER [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Caci "formula matematică" trebuie "să nu poată fi atacabilă în justiție", daca cineva a mai pomenit una ca asta, sa pui justitia pe formulele matematice! Da' mai stii, cu TeTelu' la justitie si Cu Dorneanu la Curte...
  • +4 (6 voturi)    
    Pai nici nu aveau cum (Luni, 18 martie 2019, 17:21)

    Dalinar [utilizator]

    Pt ca psd e infestat cu incompetenti, 100% analfabeti cu diplome. Ei nu stiu decat sa taxeze brutal si grosier. Pana una alta, va amintiti taxa 7 centi pt autostrazi? Txa e inca in functiune, autostrazile unde-s? O iau la vale!!!
  • +2 (4 voturi)    
    taxa auto (Luni, 18 martie 2019, 17:57)

    mirceaaldea [utilizator]

    Mai bine sa restituie taxa auto si dobanzile aferente,ca sunt o mare de oameni care au platit taxele vechi si inca nu au primit nimic,ca sa nu mai zic de faptul ca statul roman a dorit plata lor in o singura transa si imediat,iar cand sa dea banii inapoi se codeste al naibii.Daca erau baieti destepti,trebuia sa o puna in pretul carburantilor,deoarece cine circula consuma ,deci polueaza. La un consum mediu de 100l/luna/pe autovehicul daca taxa era de doar 0,1 lei,rezulta 10 lei/luna ,deci 120 lei/an. In vreo 20 de ani de utilizare a unei masini,se aduna vreo 2400lei,fara batai mari de cap .
    • +4 (4 voturi)    
      supraacciza a scazut incasarile (Marţi, 19 martie 2019, 1:51)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui mirceaaldea

      - oamenii renunta la masina
      - transportatorii poleaza aici, dar alimenteaza afara
      - orice taxa vazuta ca nedreapta e ocolita, inclusiv prin evaziune, boicot, protest, contrabanda, etc.
    • +2 (2 voturi)    
      taxele din benzina sunt la maximul (Marţi, 19 martie 2019, 11:51)

      t_beriu [utilizator] i-a raspuns lui mirceaaldea

      suportabil de cetateni si firme.
      Daca taxa de mediu ar fi bagata in pretul benzinei, ar trebui sa scada acciza, pentru a nu determina scaderea consumului.
  • +7 (9 voturi)    
    O nulitate sinistra dar la ALDE asa sunt toti (Luni, 18 martie 2019, 18:01)

    Intermezzo [utilizator]

    Datorita ei ursii terorizeaza sate si orase din Romania. La Tusnad e prapad, se plimba ursii pe strada iar localnicii si-au montat garduri electrice. Mai nou au inceput si mistretii sa-si faca de cap. Cucoana n-are solutii pentru nimic, postul de ministru i s-a oferit drept sinecura. Ce concluzie tragem? Aceasta nulitate degeaba e la putere caci tot o nulitate ramine.
  • +5 (5 voturi)    
    Formula la alte case... (Luni, 18 martie 2019, 18:15)

    levelboy [utilizator]

    https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html
  • +8 (8 voturi)    
    Coafeza asta ce treaba are cu M.Mediului ??? (Luni, 18 martie 2019, 19:00)

    Plagarus [utilizator]

    "Grazie " Sterling Popescu Tariceanu.
  • 0 (2 voturi)    
    mda (Marţi, 19 martie 2019, 8:13)

    toxx [utilizator]

    nu inteleg de ce insista pe tampenia asta, eu as prefera sa platesc impozit in loc de taxa asta idioata. Am acum o masina din 2005 pe care am cumparat-o in 2007, nici nu mai merge nimeni cu ea decat in weekend si la drumuri lungi pt ca nu sunt in tara, si platesc un impozit idiot, 100 de lei pe an ? Da imi place masina, e modificata, merge ca noua, am bagat o gramada de bani in ea, dar imi asum ca e euro4 si va trebui sa platesc impozit mai mult.

    taxa pe cilindree e o prostie, pentru ca oricum daca ai un v8 de 5 litri care consuma 25% tot platesti acciza de aia iti vine rau, plus toate taxele care sunt 4 lei si ceva pe litru. Dar daca v8-ul e euro6, de ce as plati pe cilindree si nu pe emisiile poluante ? Sau se ne spuna pe fata, ba vrem sa va luam banii, ne kk*m pe el de mediu
    • +3 (3 voturi)    
      platesti cat poluezi (Marţi, 19 martie 2019, 10:01)

      Jude [utilizator] i-a raspuns lui toxx

      Formula matematica era simpla. In functie de consum de combustibil.
      E clar ca o masina pe benzina de 3000 va consuma 15 litri la 100 km.
      Bagi taxa de mediu in pretul carburantului si cat mergi si poluezi platesti.
      Dar au avut "echipa" care a "lucrat" mai bine de 1 an de pomana. Mai bine zis, au luat bani taind frunze la caini.
      Astia guverneaza !?
  • +2 (2 voturi)    
    Morcovul și bățul (Marţi, 19 martie 2019, 8:54)

    jorj_bv [utilizator]

    Așa se direcționează un animal, chiar și biped.
    In lipsa unei coerciții, chiar și cei care își permit nu vor alege varianta mai nepoluanta.
    Rabla sunt bani aruncări în vânt, anul trecut s-a ajuns că 79% din mașinile din România să aibă peste 10 ani și multe diesel, chiar și euro 3 poluante și dacă sunt bine întreținute..


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version