​Renault și-a propus să schimbe modul în care lansează modele și tehnologii, de data aceasta pornind de jos în sus. Adică a luat decizia istorică să pornească revoluția tehnologică de la mașinile mai accesibile și mai mici (Clio V), urmând ca mai apoi să ducă aceste noi tehnologii și spre vârful gamei. E o schimbare de paradigmă majoră, mai ales că toată industria auto ne-a obișnuit, ani la rândul, că tehnologiile moderne apar mai întâi pe modelele scumpe, abia mai apoi sau niciodată pe cele accesibile. Concret, Renault va renunța la motorizările diesel pe mașinile mici, își va juca și cartea pe tehnologie hibridă, iar funcții de condus autonom deja testate și validate intră în producția de serie. Toate acestea încep cu noul Renault Clio, a cincea generație, disponibil și în România din vara acestui an. Am vorbit despre transformarea Renault, la Geneva, cu Olivier Brosse, directorul programului pentru mașini A și B (adică mașini mici) în cadrul Renault.

Renault Clio V Geneva 2019Foto: Adrian Mitrea

Citește articolul complet pe 0-100.ro