Comisia Europeană acuză BMW, Daimler și Volkswagen că s-ar fi înțeles între ele pentru a evita să concureze în domeniul tehnologiilor care reduc emisiile poluante

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 aprilie 2019, 16:11 Economie | Auto


-
Foto: Emissions Analytics
La trei ani după declanșarea scandalului Volkswagen, CE spune, într-o anchetă preliminară că BMW, Daimler și Volkswagen s-au înțeles între ele pentru a evita să concureze în domeniul tehnologiilor care reduc emisiile poluante și au afectat în acest mod companiile rivale. Ancheta vizează o periodă lungă: 2006-2014.

Comisarul European Margrethe Vestager spune că este legal când companiile cooperează pentru a crește calitatea produselor, însă este ilegal să se întâmple opusul: adică să se înțeleagă exact pentru a nu investi în calitate și pentru a nu îmbunătăți produsele.

Comisarul spune că exact acest lucru s-ar fi întâmplat și cu producătorii auto germani, consecința fiind că oamenii nu au mai avut posibilitatea de a cumpăra mașini cu cele mai noi tehnologii.

Concret, comisia acuză cele trei mari concerne că au stabilit întâlniri dese între directori pentru a se înțelege să nu lanseze cele mai noi tehnologii care pot limita cantitatea emisiilor nocive ce ies din țevile de eșapament ale mașinilor.

Întâlnirile ”cercului celor cinci” au vizat sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot la mașinile diesel, dar și filtrele de particule ale mașinilor pe benzină cu injecție directă. Cercul celor cinci cuprinde BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi și Porsche.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6914 vizualizari

  • -3 (13 voturi)    
    cine plateste costul (Vineri, 5 aprilie 2019, 16:41)

    mmmircea [utilizator]

    introducerii tehnologiei ? Cumva birocratul european, cel care a incurajat prin politicile promovate timp de 15 ani diesel-ul ca apoi sa se suceasca la 180 grade ? Din pacate noi cetatenii decontam slaba pregatire a alesilor, lipsa lor de viziune si mai ales lipsa lor de onestitate. Severin nu e un caz singular, altfel nu mai discutam de parchet european.
    • +4 (6 voturi)    
      Clientul plateste (Vineri, 5 aprilie 2019, 17:58)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Si nu doar la masini ci si la telefoane, laptopuri si toate celelalte produse care inglobeaza tehnologie. Cine nu vrea, isi cumpara de generatie mai veche.
      Deci nimic nu justifica o intelegere "să nu lanseze cele mai noi tehnologii care pot limita cantitatea emisiilor nocive ce ies din țevile de eșapament ale mașinilor". Sa nu uitam ca alternativa pe care au gasit-o a fost sa fenteze testele de emisii. Ca murim din ce in ce mai multi de cancer, nu conteaza, important este profitul lor.
      Indiferent cum o dai, ceea ce au facut este O MIZERIE si ar trebui sa plateasca serios pentru asta.
      • +1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 7 aprilie 2019, 22:46)

        [anonim] i-a raspuns lui IoPaNet

  • -2 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 5 aprilie 2019, 17:09)

    [anonim]

    • -1 (1 vot)    
      cartel != coruptie (Vineri, 5 aprilie 2019, 20:13)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui

      pur si simplu, intelegerile nu ofera cel mai bun pret sau calitate clientului.
      Coruptie e in momentul in care producatorul X da o spaga unui oficial ca sa nu verifice respectarea standardelor.
      • +1 (1 vot)    
        Comentariu sters de utilizator (Duminică, 7 aprilie 2019, 22:36)

        [anonim] i-a raspuns lui jorj_bv

  • -3 (9 voturi)    
    acum e clar (Vineri, 5 aprilie 2019, 17:25)

    miculescu-rucar [utilizator]

    de ce germanica nu sustine la sefia parchetului european pe Bohnert!
    asta are o vasta experiaenta in combaterea infractiunilor din domeniul concurentei!
    nimic nu e intamplator pe lumea asta!
  • 0 (4 voturi)    
    cercul celor 5 (Vineri, 5 aprilie 2019, 17:41)

    schroedinger [utilizator]

    E de fapt cercul celor 3! Ultimele 3 sunt de fapt unul, adica VAG!
    Si o simpla informatie. Sistemele de injectie si alte alea nu sunt fabricate de cei trei.
    • 0 (0 voturi)    
      Chiar daca nu sunt facute de ei... (Vineri, 5 aprilie 2019, 19:39)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      ... furnizorii le fabrica in conformitate cu specificatiile trimise de ei si cei trei le monteaza cu buna stiinta pe rablele lor.
    • 0 (0 voturi)    
      probabil sunt Bosch (Sâmbătă, 6 aprilie 2019, 0:23)

      John_english [utilizator] i-a raspuns lui schroedinger

      aka tot germani.

      :))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by