La trei ani după declanșarea scandalului Volkswagen, CE spune, într-o anchetă preliminară că BMW, Daimler și Volkswagen s-au înțeles între ele pentru a evita să concureze în domeniul tehnologiilor care reduc emisiile poluante și au afectat în acest mod companiile rivale. Ancheta vizează o periodă lungă: 2006-2014.

-Foto: Emissions Analytics

Comisarul European Margrethe Vestager spune că este legal când companiile cooperează pentru a crește calitatea produselor, însă este ilegal să se întâmple opusul: adică să se înțeleagă exact pentru a nu investi în calitate și pentru a nu îmbunătăți produsele.

Comisarul spune că exact acest lucru s-ar fi întâmplat și cu producătorii auto germani, consecința fiind că oamenii nu au mai avut posibilitatea de a cumpăra mașini cu cele mai noi tehnologii.

Concret, comisia acuză cele trei mari concerne că au stabilit întâlniri dese între directori pentru a se înțelege să nu lanseze cele mai noi tehnologii care pot limita cantitatea emisiilor nocive ce ies din țevile de eșapament ale mașinilor.

Întâlnirile ”cercului celor cinci” au vizat sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot la mașinile diesel, dar și filtrele de particule ale mașinilor pe benzină cu injecție directă. Cercul celor cinci cuprinde BMW, Mercedes, Volkswagen, Audi și Porsche.