​9 din 10 români achiziționează mașini rulate din străinătate, conform Asociației Constructorilor de Automobile din România. Este alegerea pe care au făcut-o deja mii de șoferi care și-au dorit o mașină bună, însă nu au avut bani ca să o cumpere direct din fabrică.

OMV Urban Tour CarFoto: OMV

Pornind de la această realitate, brandul OMV și-a propus să realizeze un nou experiment care să le demonstreze românilor că motorul unei mașini rulate poate avea performanțe îmbunătățite, dar cu o singură condiție: folosirea unui carburant care să facă acest lucru, în timp ce mașina merge.

În acest context, OMV și partenerii lor vor să arate în ce măsură poate carburantul MAxxMotion Diesel să prelungească viața unui motor uzat. Alături de Universitatea Tehnică din Cluj Napoca și Napoca Rally Academy, compania va testa timp de o lună performanța carburantului OMV MaxxMotion Diesel pe o mașină achiziționată direct din Germania.

Cum se va desfășura experimentul?

Pentru ca rezultatele testului să fie relevante, automobilul pe care echipa OMV l-a achiziționat are deja 161.000 de km la bord, acumulați de-a lungul a 8 ani. Odată adusă în România, mașina a fost dusă la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, acolo unde profesorul Bogdan Varga și echipa sa i-au demontat motorul, piesă cu piesă. Specialiștii au analizat cantitatea de depuneri din interiorul motorului și au realizat o analiză în detaliu a acestuia. Mai apoi, motorul a fost reasamblat, iar acum autoturismul a pornit în aventura celor 10.000 de km pe șoselele din România, timp în care va fi alimentat exclusiv cu carburantul de performanță MaxxMotion Diesel de la OMV.

Primul episod din aventură poate fi urmărit aici:

„Noutatea testului din această vară va consta în faptul că vom analiza un motor care a rulat, deja, mii de kilometri, timp în care a fost alimentat cu diverse tipuri de carburant. Obiectivul nostru este unul clar: acela de a afla în ce măsură este posibil ca un carburant de performanță să curețe și să prelungească, astfel, viața unui motor uzat”, a declarat Bogdan Varga, Profesor PhD. Habil. Eng., Facultatea de Mecanică a Universității Tehnice Cluj Napoca.

Triplul campion de raliu, Simone Tempestini împreună cu Costin Giurgea, un iubitor al mașinilor puternice, vor face echipă la bordul mașinii rulate și se vor asigura că cei 10.000 de kilometri vor fi parcurși până la final. „Ne-am propus ca experimentul acesta să oglindească experiențele șoferilor din România și, de ce nu, provocările pe care le pot întâmpina ei. Tocmai de aceea am ales ca testul să fie realizat pe un motor uzat și achiziționat din afara granițelor, iar kilometri necesari pentru a testa performanța carburantului să fie parcurși în România. Experimentul este 100% real, astfel că publicul va putea urmări fiecare etapă a acestuia, într-o serie de episoade și live-uri ce vor fi publicate pe pagina noastră de Facebook. Cei 10.000 de kilometri pe care prietenii noștri Simone și Costin trebuie să îi parcurgă le vor oferi, cu siguranță, o mulțime de provocări, așadar ne așteptăm la o mini-serie extrem de haioasă,” a declarat Daniel Ion Retail Manager OMV.

Experimentul OMV se va derula pe tot parcursul lunii septembrie, însă publicul va putea urmări evoluția acestuia în timp real, pe pagina de Facebook OMV România.