Pentru Dacia noile praguri de emisii poluante vor fi costisitoare. O soluție ar fi lansarea unui Duster hibrid - Bloomberg
Acum 11 ani Dacia vindea 241.000 de mașini sub brand-ul propriu, acum șase ani ajungea mla 400.000/an, iar anul trecut se atingea un record de 655.000 de mașini.
Cele mai ieftine modele Logan și Sandero costă de la 8.000 de euro cu minime dotări, iar cele mai scumpe variante de Duster costă peste 20.000 de euro.
Ei bine, noile ținte de emisii pentru mașinile vândute în UE, ținte care intră în vigoare din 2020, ar putea afecta profitabilitatea Dacia fiindcă, față de alte mărci, brandul românesc nu are mașini electrice sau hibride în gamă.
Conform cabinetului de analiză Evercore ISI, diferența dintre emisiile medii de CO2 ale gamei Dacia din 2018 și ținta pentru 2021 este de 26%, la fel fiind și la brand-ul Opel. Evercore ISI estimează că pentru a se conforma noilor ținte de emisii, costurile pentru Dacia vor fi de 672 milioane euro în doi ani.
Analiștii estimează că la Duster rata de profitabilitate este de 10%, una foarte bună pentru industrie.
O soluție ar putea fi lansarea unui SUV hibrid, spune un analist citat de Bloomberg, iar acest SUV ar putea duce în jos media emisiilor de CO2.
Merită menționat faptul că lansarea unei versiuni hibride de Duster ar fi mult mai fezabilă din punct de vedere comercial decât a unei Dacii 100% electrică ce ar costa mult și ar avea autonomie destul de redusă.

Cine e responsabil pentru noaptea de coșmar de la Spitalul Foișor? Cinci întrebări și răspunsuri esențiale despre scandalul evacuării unității medicale
Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Sarea și oamenii - O istorie care a început acum 8.000 de ani, în România
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Domnilor sau tovarășilor : Cine dracu mai cumpara aceste rable, revopsiTe și gata defecte din livrare ?
Serios, sunt multe mașini , chiar f multe , de o mai buna calitate și mai moderne la același preț .
Dacia a fost o rabla și va rămâne ...rabla ...
Vorbești prost și fără un răspuns technic cu valoare acestui autoturism .
Dacă este numai 8000 trebuie neaparat sa fie și proasta?
Pe vremea lui Ceașca , toți reparau la Dacia, ăla nu msi este, a putrezit , dar romanul tot la Dacia repara .....
dar, asa e romanul, mult mai destept decat englezii, germanii, francezii si altii care prefera Dacii noi in locul rablelor lor de 10+ ani. app, in UK am vazut mai multe Sandero si Duster noi decat masini de 10+ ani la un loc. Nu zic ca nu sunt si masini vechi la ei, dar mult mai putine.
Prapaditule nici in showroom nu ai curaj sa te uiți la a mea mașina , cu nr. de Prazar din Caracal
Mai uitati-va și in oglinda , îl vezi pe Draqnea și Vasilica ? Viitorul vostru !
SCE are 0,120 emisii, TCE are 0,112 iar targetul european este 0,098.
Investitiile in TCE90 amotizandu-se cu fiecare unitate Logan / Stepway / Clio / Captur vandut, ecartul va scade.
DCI-urile, chiar si pe Dacii, respecta EURO 6D TEMP.
Curios, dar dieselurile sunt mult mai putin poluante din acest punct de vedere.
De altfel, punctual, daca stiti motoare pe benzina care respecta norma de sub 10 0g/km, de la alti producatori, chiar din afara concernului REN-NISS.
https://leasing.com/green-cars/peugeot/108/
Auzi, cica "un analist" si-a dat cu parerea!