Pentru Dacia noile praguri de emisii poluante vor fi costisitoare. O soluție ar fi lansarea unui Duster hibrid - Bloomberg

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 13 august 2019, 15:08 Economie | Auto


Dacia Sandero
Foto: Dacia
Dacia a avut mare succes și vânzările mărcii au atins un nivel record de 655.000 de mașini anul trecut, dar regulile mai dure de emisii poluante ar putea afecta profitabilitatea mărcii, notează Bloomberg. Publicația citează analiști care spun că o versiune hibridă de Duster ar fi o soluție, iar un alt analist notează că pentru Dacia costurile ar putea depăși 600 milioane euro în doi ani.

Acum 11 ani Dacia vindea 241.000 de mașini sub brand-ul propriu, acum șase ani ajungea mla 400.000/an, iar anul trecut se atingea un record de 655.000 de mașini.

Cele mai ieftine modele Logan și Sandero costă de la 8.000 de euro cu minime dotări, iar cele mai scumpe variante de Duster costă peste 20.000 de euro.

Ei bine, noile ținte de emisii pentru mașinile vândute în UE, ținte care intră în vigoare din 2020, ar putea afecta profitabilitatea Dacia fiindcă, față de alte mărci, brandul românesc nu are mașini electrice sau hibride în gamă.

Conform cabinetului de analiză Evercore ISI, diferența dintre emisiile medii de CO2 ale gamei Dacia din 2018 și ținta pentru 2021 este de 26%, la fel fiind și la brand-ul Opel. Evercore ISI estimează că pentru a se conforma noilor ținte de emisii, costurile pentru Dacia vor fi de 672 milioane euro în doi ani.

Analiștii estimează că la Duster rata de profitabilitate este de 10%, una foarte bună pentru industrie.

O soluție ar putea fi lansarea unui SUV hibrid, spune un analist citat de Bloomberg, iar acest SUV ar putea duce în jos media emisiilor de CO2.

Merită menționat faptul că lansarea unei versiuni hibride de Duster ar fi mult mai fezabilă din punct de vedere comercial decât a unei Dacii 100% electrică ce ar costa mult și ar avea autonomie destul de redusă.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















5362 vizualizari

  • -15 (17 voturi)    
    Trăim intr-o lume nebuna (Marţi, 13 august 2019, 15:49)

    Observatory [utilizator]

    de departe privind acest model de mașina , zău ca este amuzant !
    Domnilor sau tovarășilor : Cine dracu mai cumpara aceste rable, revopsiTe și gata defecte din livrare ?
    Serios, sunt multe mașini , chiar f multe , de o mai buna calitate și mai moderne la același preț .
    Dacia a fost o rabla și va rămâne ...rabla ...
    • +6 (8 voturi)    
      esti samsar? (Marţi, 13 august 2019, 16:14)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      zi-mi 5 alternative (noi) la o Dacia de 8000E? dar sa fie cat de cat asemanatoare ca si clasa. dar sa fie noi, nu ma intereseaza SH din germania condus de bunica pana la piata si inapoi.
      • -7 (9 voturi)    
        Cred ca si (Marţi, 13 august 2019, 17:19)

        Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        o bicicleta este mai buba !
        Vorbești prost și fără un răspuns technic cu valoare acestui autoturism .
        Dacă este numai 8000 trebuie neaparat sa fie și proasta?
        Pe vremea lui Ceașca , toți reparau la Dacia, ăla nu msi este, a putrezit , dar romanul tot la Dacia repara .....
        • +5 (7 voturi)    
          hai du-te (Marţi, 13 august 2019, 19:12)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

          si plimba-te in SH-ul tau de 20 de ani cu nr de bulgaria pe care ai dat 3k si de cand il ai ai mai bagat inca 6-7k sa-l "tunezi".

          dar, asa e romanul, mult mai destept decat englezii, germanii, francezii si altii care prefera Dacii noi in locul rablelor lor de 10+ ani. app, in UK am vazut mai multe Sandero si Duster noi decat masini de 10+ ani la un loc. Nu zic ca nu sunt si masini vechi la ei, dar mult mai putine.
          • -6 (8 voturi)    
            Sa aveți o zi plăcută (Marţi, 13 august 2019, 21:44)

            Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

            cu Da CIA voastră ...
            Prapaditule nici in showroom nu ai curaj sa te uiți la a mea mașina , cu nr. de Prazar din Caracal
            Mai uitati-va și in oglinda , îl vezi pe Draqnea și Vasilica ? Viitorul vostru !
  • -2 (2 voturi)    
    Aștept un Duster hibrid ! (Duminică, 18 august 2019, 10:47)

    viomarmi22 [utilizator]

    Dacă ar fi să-mi investesc banii într-un Duster, acesta ar trebui să fie hibrid euro 6, ținând cont că trebuie să folosești mașina cel puțin 8 ani, iar normele de poluare devin tot mai drastice ! Un Duster cu autonomie full electrică de 80-100 km și extender cu motorul termic ar fi varianta pe care mi-aș dori să o cumpăr, de fapt un pick-up 4x4 cu 5 locuri și benă dar cum acest model nu există pentru că franțujii gândesc lent și prost, din păcate voi conduce încontinuare jaful meu de Opel Zafira diesel euro3 din 2002 !
  • 0 (2 voturi)    
    Oare? (Luni, 19 august 2019, 19:42)

    feisbuk [utilizator]

    Diferenta intre SCE75 (teoretic motorul poluant) si TCE90 (turbo folosit pe platforma Clio, pe Duster si toata gama mai premium Dacia) este 950 eur.

    SCE are 0,120 emisii, TCE are 0,112 iar targetul european este 0,098.
    Investitiile in TCE90 amotizandu-se cu fiecare unitate Logan / Stepway / Clio / Captur vandut, ecartul va scade.

    DCI-urile, chiar si pe Dacii, respecta EURO 6D TEMP.
    Curios, dar dieselurile sunt mult mai putin poluante din acest punct de vedere.

    De altfel, punctual, daca stiti motoare pe benzina care respecta norma de sub 10 0g/km, de la alti producatori, chiar din afara concernului REN-NISS.
    • 0 (2 voturi)    
      Peugeot 108 (Joi, 22 august 2019, 8:50)

      strutul [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

      Ai de unde alege Peugeot, Toyota, etc

      https://leasing.com/green-cars/peugeot/108/
  • 0 (0 voturi)    
    Nici vorba (Sâmbătă, 24 august 2019, 19:50)

    holinessdani [utilizator]

    Costurile Dacia pt noile noile norme vor fi 0 (zero). Motoarele vin de la Renault doar nu o sa se apuce Dacia sa-si faca propriile motoare.
    Auzi, cica "un analist" si-a dat cu parerea!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version