​Volkswagen e în doliu dupa patriarhul concernului, Ferdinand Piëch

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Marţi, 27 august 2019, 17:23 Economie | Auto


Ferdinand Piech
Foto: AGERPRES
Ferdinand Piëch a format grupul Volkswagen, l-a condus vreme de mulți ani și l-a propulsat în fruntea ierarhiei celor mai mari producători auto din lume. Sâmbătă, 25 august, el s-a prăbușit după cina într-un restaurant și, la scurt timp, a murit în clinica din Rosenheim. Patriahul VW avea 82 de ani. Și-a câștigat gloria făcând din Volkswagen o corporație globală, dar a fost și controversat, datorită stilului său autoritar de conducere. Într-un interviu, Piëch numește cele mai importante trei lucruri în viața sa: „Volkswagen, familia, banii”. Spre finalul carierei sale, această ierarhie pare să se fi schimbat.
  • Șocul din 2015
Ferdinand Piëch a simțit cât de repede i-a dispărut puterea într-o sâmbătă, 25 aprilie 2015. Cei cinci membri ai fostului Consiliu de Supraveghere al VW i-au refuzat cererea de demitere a lui Martin Winterkorn, managerul VW de atunci, acesta fiind considerat succesorul de facto al lui Piëch. Momentan, Winterkorn este în proces în SUA și în Germania, pentru înșelăciune în cadrul „scandalului Diesel”, în care a fost implicat producătorul auto german.

Piëch a pierdut atunci lupta pentru putere, și-a dat demisia din funcția de președinte al Consiliului de Supraveghere și și-a vândut, doar câțiva ani mai târziu, acțiunile în valoare de miliarde, la Porsche SE - care deține o majoritate în grupul VW. Iar Germania a fost din nou consternată, văzând puterea financiară a lui Piëch.
  • O carieră fulminantă
Ședința Consiliului de Supraveghere din 2015 a încheiat una dintre cele mai extraordinare cariere manageriale din peisajul antreprenorial germano-austriac. Piëch, nepotul legendarului constructor de automobile Ferdinand Porsche, a fost considerat salvatorul VW și, în 1993, a ajuns în fruntea consiliului de administrație al Volkswagen AG.

La acea vreme, compania auto era în criză, lupta cu probleme de calitate și cu pierderi mari. Piëch a negociat cu sindicatele, iar ca inginer mecanic calificat și obsedat de tehnologie, a atacat ofensiv problemele de calitate. De-a lungul anilor, el a creat din VW cel mai mare producător auto din lume: peste 650.000 de angajați, o duzină de mărci și peste 200 de miliarde de euro din vânzări.
  • O mână de fier
În același timp, Piëch a preferat să guverneze autoritar și centralizat. În 2002, el s-a alăturat consiliului de administrație și a devenit un „inspector-șef” aproape atotputernic, în timp ce omul său de încredere, Martin Winterkorn, a preluat șefia consiliului de administrație al VW. Spiegel a descris odată atmosfera de la Volkswagen, sub duo-ul Winterkorn-Piëch, drept „Coreea de Nord, în afara lagărului de muncă”.

„Nevoia mea de armonie este limitată” și „Cand vreau să obțin ceva, abordez problema și o rezolv, fără să realizez ce se întâmplă în jurul meu”, a scris Piëch în autobiografia sa. „Criticii sunt convinși că, prin stilul său de conducere autoritar, a fost creat un sistem de lucru care inducea teamă și care a făcut posibilă manipularea motoarelor Diesel: inginerii ar fi trucat, mai degrabă decât să mărturisească duo-ului Winterkorn-Piëch că anumite limite de emisie nu erau fezabile.
  • VW și familia
Într-un portret pe care i l-a făcut Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung apar și prioritățile din viață lui Piëch: Volkswagen, familia, banii. „În ordinea respectivă”, după cum mărturisește el însuși. Așadar, VW era încă în fața familiei.

În ceea ce privește viața sa privată, Piëch era în unele privințe neconvențional. El lasă în total 13 copii din patru relații - inclusiv unul cu Marlene Porsche, fosta soție a vărului său Gerd- și peste două duzini de nepoți.

Sub Ferdinand Piëch, (n. 17 aprilie 1937, la Viena – d. 25 august 2019, la Rosenheim) Volkswagen și-a sărbătorit cele mai mari succese și a trăit cele mai mari scandaluri. Ultimii lui ani au fost însă retrași și liniștiți. Compania îl regretă profund și este în doliu după fostul său manager și strateg.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2831 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version