Maroc : În zona Tanger investițiile continuă în ritm accelerat - S-a deschis un nou terminal portuar, tot mai mulți furnizori auto încep producția

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:16 Economie | Auto


Portul Tanger Med
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
​Tanger este unul dintre locurile care s-a dezvoltat cel mai mult în ultimii 15 ani datorită unui plan de multe miliarde euro susținut de regele Marocului. Țara vrea să ajungă să producă un milion de mașini în 2022 și a trecut de 400.000 anul trecut, contând enorm cele două uzine Renault. Marocul vrea să construiască un al treilea terminal de containere în port, după ce în iunie ș-a inaugurat pe al doilea și tot mai multe companii se instalează în zona liberă de taxe. Marocul vrea și un al treilea mare constructor auto și face multe pentru a-l atrage.

Anul trecut în Maroc au fost produse 402.150 de mașini Dacia și Renault, față de 376.284 în 2017. La uzina de la Tanger au fost produse 318.600 mașini, iar la Casablanca (uzina SOMACA), 83.550.

La Tanger sunt produse modelele Sandero, Lodgy, Logan MCV și Dokker, iar la Casablanca: Sandero și Logan. 94% din producția de la Tanger merge la export, iar la Casablanca ponderea este de 69%.

Peugeot - Citroen a deschis în iunie uzina de la Kenitra, unde va ajunge să producă 200.000 de mașini în 2021 și se pare că și cei de la Volkswagen sunt interesați de o uzină. În plus, la Tanger mai este loc pentru creșterea producției Renault și Dacia, iar la Casablanca producția Renault se va dubla în 2022, la 160.000 de mașini.

Și alte companii au anunțat investiții în Maroc: de exemplu niponii de la Kasai în zona Tanger, iar Yazaki, tot din Japonia, va deschide la Kenitra o a patra uzină în Maroc în ianuarie 2020 și numărul angajaților companiei va ajunge la 12.500 în țara nord-africană.

Există o zonă specială pentru industria auto: Tanger Automotive City unde sunt 28 de companii instalate, cele mai multe furnizând piese pentru Renault. O dezvoltare similară este vizată și pentru Kenitra (la uzina Peugeot-Citroen).

În plus, la portul Tanger Med s-a inaugurat în iunie al doilea terminal de containere care consolidează poziția de lider în Africa pentru acest port și îl apropie de top 20 mondial. Se dorește construirea unui alt terminal și totul va dura câțiva ani, fiind vizate transporturile și exporturile pentru domeniul energiei.

În 2003 regele Mohamed al VI-lea a anunțat un plan uriaș de industrializare și modernizare a regiunii din jurul orașului Tanger care este favorizat și de o poziție geografică extraordinară, fiind la doar 15 km de Spania și foarte aproape de Gibraltar, un punct cheie al navigației globale, cu 100.000 de nave ce trec în acea zonă în fiecare an.

Planul de opt miliarde euro și-a propus să industrializeze zona din jurul Tanger-ului și mai ales să creeze zeci de mii de locuri de muncă. Autoritățile au construit rapid zeci de kilometri de autostradă, zeci de kilometri de cale ferată și au anunțat investiții uriașe în port, creând și câteva zone comerciale libere de taxe.

Însă în zona portului Tanger au centre logistice sau de distribuție multe companii, de la Decathlon și Adidas, până la Adidas și Nippon Express.

Uzina Renault din Tanger a fost construită după investiții de 1,1 miliarde euro, în timp ce statul marocan a investit peste 800 milioane euro în lucrări de infrastructură, astfel încât uzina să aibă acces facil feroviar, rutier și maritim.

Anunțul proiectului uzinei a fost făcut în septembrie 2007, iar în ianuarie 2008 a fost semnată convenția de investiții cu statul marocan. În octombrie 2009 au început lucrările de construcție, uzina fiind inaugurată în februarie 2012. O lună mai târziu era prezentat la Salonul Auto de la Geneva primul model realizat la Tanger: Lodgy.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















2972 vizualizari

  • +6 (10 voturi)    
    intre timp (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:28)

    torna_fratre [utilizator]

    intr-o tara UE guvernul PSD a aburit Renault cu autostrada SB-Pitesti in stilul caracteristic de jnapani corupti si hotzi.
    Sa nu se planga votantii PSD din Arges daca Renault isi i-a fabrica si o muta in Maroc.Doar suntem romani verzi ca si cariatul de la Rahova.Nu ne vindem tara,lasam PSD sa o faca.
    • -4 (6 voturi)    
      e usor sa faci datorie publica (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:00)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      pentru profituri private!!!

      hai sa nu ne dam cocosi degeaba. Eu nu sunt dispus sa construiesc o autostrada strict pt Dacia si Ford, ca profiturile sunt private. Si lasa-ma cu impozitul pe profit si TVA ca alea sunt mega optimizate fiscal si intra-group

      Noroc cu UE care are legi in directia asta....de asta nu se poate construi nimic de la buget cu dedicatie

      Aia in Maroc fac ce vor, vom vedea in timp cat din profitul facut de marii producatori auto se va reflecta si in veniturile populatiei. Am impresia ca si aia muncesc in regim sclavagist pe seminte, si mai trebuie sa plateasca si datoria publica cu banii obtinuti din zona economica libera (adica fara taxe si impozite). Asa da afaceri...profit garantat...costuri suportate de sclavi (sau ma rog de ambitiile unor regi), nici nu e de mirare ca si VW doreste la savarina

      In rest....propaganda ultra libertariana...pentru generatia facebook
      • +2 (2 voturi)    
        Am intrat in Europa prin Podul lui Apollodor (Miercuri, 4 septembrie 2019, 11:06)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Astazi suntem scurtcicuitati de " dansa " si datorita lipsei infrastructurii rutiere & feroviare.
        Dacă și într-un boom economic avem deficit, ce-o să facem în recesiune?
        RO " merge " pe deficit, iar deficitul trebuie finanțat.
        Cum o să plătim toate aceste deficite?
        Astazi in RO, indicele de disparitate de venit între regiuni este cel mai mare din Europa.......samd....
  • +4 (8 voturi)    
    Neputinciosi ramanem doar cu Titu si Duster (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:39)

    Plagarus [utilizator]

    Tzara Mesterului Manole cu cioturi de autostrazi plutitoare,inaugurate cu mare fast de neispravitii politici.
  • -2 (4 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Miercuri, 4 septembrie 2019, 9:53)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    amanunte marunte de la un trecator ocazional prin zona: cel mai mare volum de produse pentru europa ajunge in portul spaniol algeciras, aflat vizavi, peste stramtoare. cam tot exportul se efectueaza prin portul marocan tanger-med, aflat mai la est de localitatea tanger. in tanger-ul vechi nu exista nici adancimi si nici spatiu pentru accesul si operarea navelor mari si foarte mari. totul este deja aglomerat si va deveni si mai aglomerat.trafic, tranzit si traversari maritime tot mai dificile, tot mai multe autoritati, ore de lucru continue, cu mult mai mult decat prelungite, tot mai multe manipulari de materiale, combustibili, pasageri, personal, reparatii sub presiunea efectuarii integrale in tot mai scurt timp ... deja sufocant ...
  • +1 (3 voturi)    
    proofreading... (Miercuri, 4 septembrie 2019, 10:03)

    samuraijack [utilizator]

    "Țara vrea să ajungă să producă un milion de mașini în 2012" ?
    Adică cum? se întorc în trecut?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version