​FCA Fiat-Chrysler și PSA Peugeot-Citroen au ajuns la un acord și vor fuziona dacă board-urile celor două grupuri vor aproba mișcarea ce va putea crea al patrulea constructor auto mondial, scrie Wall Street Journal. Cele două grupuri ar avea o producție combinată de 8,7 milioane de vehicule/an și o valoare de 50 miliarde dolari. Dacă fuziunea va fi aprobată se vor găsi sub aceeași urmbrelă mărci celebre și diverse precum Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Jeep, Opel, Peugeot și Chrysler.

Peugeot 208Foto: Peugeot

Anunțul oficial ar urma să fie făcut joi, scrie publicația. Noua companie ar urma șă fie condusă de John Elkann, președintele Fiat-Chrysler.

Grupul ar deveni al patrulea constructor auto mondial, după Volkswagen, Toyota și Renault-Nissan.

WSJ scrie că board-ul de conducere Peugeot a aprobat fuziunea, în timp ce board-ul Fiat este încă în ședință.

Fiat-Chrysler a respins în iunie o ofertă de la Renault, dar grupul caută de ani buni o companie cu care să fuzioneze pentru a reduce cheltuielile cu mașinile electrice, cu reducerea emisiilor gamei și cu tehnologia mașinilor autonome.

Ca la orice fuziune mare, discuțiile se vor purta în jurul posibilelor reduceri de efective, iar statul francez, dar și cel italian, se vor opune unor închideri de uzine. În Franța problema va fi mai mare, fiindcă statul deține 12% și are un cuvânt greu de spus.

Și FCA Fiat-Chrysler a luat naștere după o fuziune care, s-a dovedit apoi, a salvat ambele companii.

Mega-propunerea de acum vine la doar câteva luni după ce se părea că partenerul de fuziune al Fiat-Chrysler va fi Renault, rivalul principal al PSA. În iunie însă, FCA s-a retras din discuții după ce statul francez a intervenit și a somat Renault să-și rezolve mai întâi problemele cu ”colega” de alianță, Nissan, scrie BBC.