Dacia va avea mai întâi un hibrid încărcabil la priză și apoi și o mașină full-electrică. Nu avem încotro. Toți producătorii trebuie să scadă emisiile de CO2, spune șeful companiei

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 17 decembrie 2019, 12:32 Economie | Auto


Duster-ul papal
Foto: Hotnews
Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, a spus într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei. Presa franceză a scris că Dacia va lansa în 2021 un SUV 100% electric ce ar putea costa 15.000 euro, dar compania nu a confirmat data. Șeful companiei a spus însă că la Mioveni vor fi produse mașini hibride, iar primul model full-electric Dacia ar trebui să fie o mașină de oraș. Pe piața mașinilor electrice de sub 20.000 de euro vor intra modele mici de la Skoda și Volkswagen, iar subvențiile pot duce prețul acestor modele chiar și la sub 10.000 de euro.

”Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric (...) O vom aduce când piața este pregătită”, spune Dridi, șeful Dacia.

”Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric”
, a spus Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in. ”Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid”.

SUV-ul Captur va avea din 2020 și o versiune plug-in hybrid, prin tehnologia numită numită E-TECH. Sistemul combină un motor termic de 1,6 litri și 90 CP cu două motoare electrice de tracțiune. Bateria de 9,8 kWh promite o autonomie electrică mixtă de 45 km și de 65 km în oraș, cu viteză maximă de 135 km/h.

Întrebat ce tip de caroserie ar fi cel mai potrivit pentru prima Dacie electrică, Dridi a spus că ar fi vorba de o mașină de mici dimensiuni, pentru circulația în marile orașe. El a precizat că nu are cum să dea detalii despre când va fi lansată mașina electrică și nici despre ce fel de model va fi.

Dridi a spus că hibridele și electricele Dacia vor respecta filozofia mărcii, în senul că vor fi la preț acceptabil și vor fi de calitate.

Tot mai multe informații, mai ales din Franța, indică faptul că Dacia va lansa în anii următori versiuni hibride ale modelelor sale, mai ales că trebuie să scadă emisiile de CO2 pentru a se conforma noilor reguli. Despre primul hibrid Dacia, francezii au scris că ar putea fi vorba de Sandero Stepway.

Principalul obstacol în calea lansării unei Dacii electrice ține de preț, fiindcă ar fi cu câteva mii de euro peste prețurile actuale din gamă. Șeful Dacia spune că aceasta nu este o problemă și că modelul nu va avea concurență.

Viitoarea Dacia electrică se va baza pe modelul Renault K-ZE și va fi un SUV mic de oraș cu autonomie de 200 km și preț de 15.000 euro înainte de aplicarea subvențiilor. Publicația auto-moto.com estimează că ar putea avea o baterie de 26,8 kWh, motor de 33 kW și viteză maximă de 105 km/h.

Foto Adrian Mitrea



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3966 vizualizari

  • -11 (17 voturi)    
    "Nu avem incotro" ? (Marţi, 17 decembrie 2019, 12:38)

    Lok [utilizator]

    Dar oare cine va forteaza?
    • +2 (2 voturi)    
      Greta si ai ei... (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:32)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      ...salvatorii neamului...
  • -4 (24 voturi)    
    scadere CO2....ILUZII (Marţi, 17 decembrie 2019, 12:44)

    Je__ [utilizator]

    cat CO2 se consuma pentru productia bateriei? Ca banui ca mineritul si procesatul rocii pentru a extrage metalele rare se face cu motorina, correct?
    si la cate zeci de mii de Km, e nevoie de o noua baterie?

    si care e costul infrastructurii de incarcare? ca banui ca pentru noi statii si retea electrica, se consuma tot combustibili fosili, correct?

    Nu zic ca e rau sa se treaca la automobilul electric, dar de aici si pana la a-l vinde ca panaceul poluarii, mai e mult
    • +7 (13 voturi)    
      sunt date online, google it. (Marţi, 17 decembrie 2019, 13:31)

      Anonimul [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      O baterie tine sute de mii bune, peste 500, cel putin la Tesla.
      Costul infrastructurii e mai scazut, nu trebuie sa arzi combustibil transportand combustibilul si multe altele..

      Iesi mai verde in functie de cat mergi sau dupa 3-4 ani.
      Daca energia cu care incarci e in procent mare din regenerabile vei deveni verde si mai repede.
      • +2 (2 voturi)    
        Exact... (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:24)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Anonimul

        Daca si cu Parca se plimbau pe-o barca...
        Deocmadata: bateriile sunt produse la mama naibii in China cu niste costuri energetice si de mediu nemasurabile. Apoi cica "incarcat cu energii regenerabile". De unde atatea? Pai daca poti produce atatea regenerabile le pui in coinsumul normal sau industrial, nu neaparat in masini si tot bine iesi. Iluzia lui perpeetum mobile bantuie mintile neomarxiste.
        PS. De acord ca orasele trebuiesc "detoxificate" dar eu zic sa incepem in felul urmator: scoti delivery tracks si gasesti alte solutii de aprovizionare (benzi rulante, masini electrice), scoti camioanele de gunoi, escavatoarele, camioanele (unul escavator egaleaza la noxe intr-o saptamana de lucru o masina normala (Euro 5) pe un an. Ne legam de maruntisuri in timp ce marii poluatori (centrale nemodernixzate, chinezisme uracioase etc) sunt incurajate sa existe...
        Treaba-i asta?
      • +2 (2 voturi)    
        Mi-am luat hibrida (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:54)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Anonimul

        Mi-am luat exact acum 2 ani un C-HR hybrid care intr-adevar ar eun consum cam cu 2 litri mai putin decat o varianta ne-hibrida. Costul? Cu 4000 euro mai mare.
        4000 euroi inseamna cam 3500 litri benzina. Inseamna cam peste 150000 de km. Inseamna cam...multi ani. Crezi ca asta e "ieconomie"??? Eu nu. Dar ma pot da mare ca am hibrida. Si cam atat.
    • +1 (9 voturi)    
      sa nu mai vorbim (Marţi, 17 decembrie 2019, 14:18)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      ca nici cu un pret scazut, nu faci economie pe durata de folosire a msinii. bateriile sunt scumpe si depinde cat de des trebuie schimabate....
      sa nu mai vorbim de autonoimie, adica de folosirea in concediu, la drumetii.
  • +2 (12 voturi)    
    Ce se poate garanta la masinile electrice (Marţi, 17 decembrie 2019, 13:16)

    Alui [utilizator]

    La 10 KWh, o raza de 25 de km fara emotii. Mai mult, doar coborand muntii!
    • +13 (13 voturi)    
      Mașinile electrice pentru oraș . (Marţi, 17 decembrie 2019, 13:29)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Cum problema poluării se pune mai accentuat în orașe,mașinile electrice pot fi folosite cu succes.În oraș nu circuli pe distanțe mari,deci problema autonomiei nu se pune.Dacă nu ar fi scumpe(cele electrice)ar merita să ai o mașină electrică pentru oraș și una hibridă pentru afară.
      • +2 (2 voturi)    
        Am mai spus (Miercuri, 18 decembrie 2019, 11:27)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Eu zic ca trebuieste pornit de la: electrificarea feroviara, camioane, escavatoare, enormitati care polueaza ca o centrala pe carbuni. Apoi mutat la mijloacele d etransport in comun (electrificate), apoi la masini mici poluante (ma refer la CO2 real si nu prostiile cu Euro (un Porche Euro 7 polueaza mai ult decat un peugeot din 2002).
        Apoi vorbim. Nu pui presiunea pe prostii cei mici si in rest lafaiala.
  • -8 (10 voturi)    
    hmm (Marţi, 17 decembrie 2019, 13:36)

    adrian_rolland [utilizator]

    In 2019 / 2020 Dacia scoate un model cu motor de 1.6 si 90 CP... in conditiile in care Fiat-ul meu de 10 ani cu 1.3 are aceeiasi CP... ;-)
    • +7 (9 voturi)    
      Fiat Albea? Chevrolet Aveo... (Marţi, 17 decembrie 2019, 14:31)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

      hahaha :))

      astea-s masini pentru oameni care nu vor sa se amestece printre talpasii, muritorii de rand cu Dacii.. masina straina dom'le...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by