​Dacia va începe în 2-3 ani electrificarea gamei, a spus șeful Renault pentru Europa care a adăugat însă că o mașină electrică Dacia va trebui să fie mai ieftină decât un model Renault și trebuie să păstreze situația din prezent în care mașinile Dacia sunt cu cel puțin 20% mai ieftine decât modelele concurente, scrie Automotive News. Clienții Dacia vor lucruri cu totul diferite față de cei ai Renault și diferența dintre cele două mărci trebuie neapărat menținută, spune Philippe Buros, președintele regiunii Europa la Renault. Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, a spus recent Christophe Dridi, șeful companiei.

Dacia DusterFoto: Dacia

Buros a explicat că marca Dacia trece printr-o perioadă de tranziție fiindcă trebuie să vină și cu modele noi, să investească pentru reducerea emisiilor de CO2 și să înceapă și lansarea de hibride și electrice, fiindcă va exista cerere. Totul trebuie să se întâmple însă în așa fel încât mașinile Dacia să nu devină mult prea scumpe, fiindcă vânzările ar scădea.

Întrebat dacă Dacia va avea propria versiune a mașinii electrice Renault Zoe, Buros a răspuns că poate acest lucru se va întâmpla, dar va trebui să fie aceeași diferență de preț ca între Sandero și Clio în prezent.

”Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutăți decât cei ai Renault. Sunt pragmatici și vor o mașină care să-i poarte pe ei și familiile lor în siguranță, dar nu sunt preocupați atât de mult de ce este la modă”.

Buros spune că în grupul Renault s-a găsit între modelele Dacia și cele Renault un echilibru între preț și ce dotări conțin mașinile, iar acest echilibru trebuie păstrat ”Dacă vom îmbogăți conținutul vom fi nevoiți să creștem prețurile. Dacă am face asta am ajunge să concurăm cu Renault”, spune șeful regiunii Europa. Tot ca parte a strategiei, rămâne ideea de a nu da discount, dar și de a nu crește prețurile decât în funcție de inflație.

Buros explică faptul că sunt diferiți clienții Dacia din Europa față de cei ai Renault. Clientul Dacia, spune el, a avut în tinerețe o mașină second-hand, dar după ce a cumpărat o Dacie nouă, următoarea mașină este tot Dacia. ”Foarte rar un client Dacia trece la Renault. Trebuie să păstrăm separate aceste mărci pentru că clienții celor două mărci vor lucruri diferite”.

Noile regulamente legate de poluare și de siguranța la impact vor duce la creșterea prețurilor la toate mărcile, spune Buros, care precizează însă că trebuie să rămână diferența de preț dintre Dacia și cei mai apropiați rivali, diferență care este acum de 20%. Dacă ecartul s-ar reduce, vânzările Dacia ar scădea, spune Buros.

Noile regulamente pentru emisiile de CO2 vor adăuga peste 10% la prețul mașinii, ceea ce este mult și de aceea NU toate tehnologiile de pe mașinile Renault nu au ajuns și pe Dacii, spune Philippe Buros, președintele regiunii Europa la Renault.