Producția auto germană a atins anul trecut cel mai mic nivel din ultimii 23 de ani, iar acest lucru se întâmplă din cauza mai multor motive precum conflictele comerciale globale, cheltuielile mari cu electrificarea, dar și a cererii în scădere la nivel global. Producția a fost la nivelul din 1996, adică 4,7 milioane de mașini, anii de maxim fiind 2011, cu 5,9 milioane și 2007, cu 5,7 milioane.

Mercedes-Benz GLE CoupéFoto: Daimler

Producția a fost de 4,66 milioane mașini anul trecut, cu 9% mai puțin decât în 2018. Mult a contat și cererea în scădere la nivel global, exporturile de mașini germane scăzând cu 13%, spre 3,5 milioane de unități.

Pentru că noile reguli privind emisiile de CO2 sunt dure, constructorii au fost nevoiți să învestească în electrificarea gamei și marja de profit a scăzut.

Germania este în mod special expusă în fața cererilor autorităților privind mașini ecologice, mai ales că producătorii săi se concentrează pe mașini performante și trebuie să exploreze proiecte neobișnuite pentru a menține performanța și la mașini electrice sau hibride. BMW vinde tot mai multe mașini electrice, iar în segment a intrat și Porsche. Companiile germane lansează și SUV-uri 100% electrice, iar Volkswagen speră să facă volume mari cu ID 3.

Constructorii germani își vor transforma puternic business-ul, vor face și disponibilizări și vor investi tot mai mult în mașini cu grad ridicat de autonomie. Transformarea se simte la nivelul întregii industrii și disponibilizări vor fi și la producătorii de componente, mai ales că mașinile electrice au mai puține piese și pot fi construite cu mai puțini angajați.

Importanța Germaniei în domeniul auto mondial a scăzut mult: acum 20 de ani 12% dintre mașinile vândute în lume erau produse în Germania, în timp ce în prezent ponderea este de doar 6%.

Scăderea vine și în condițiile în care aplicațiile de ride-sharing câștigă teren și încearcă să convingă tot mai mulți oameni că nu au nevoie să fie proprietari de mașină.

Piața auto germană a mers însă bine, fiind înmatriculate 3,6 milioane mașini anul trecut, creștere de 5% față de 2018 și cel mai bun an din ultimii 10.

Organizația germană VDA estimează că în lume vor fi livrate 78,9 milioane de mașini, în scădere față de 80,1 milioane anul trecut.

Surse: Bloomberg, The Local