Hotnews utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care Hotnews.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document.
Attila și Kinga Bertici au ajuns joi dimineață în Oimiakon (regiunea Iakuția), satul cel mai rece din lume. Erau -47 de grade când au ajuns cu Duster-ul, au stat 3 ore și l-au întâlnit pe primarul localității de 590 de locuitori, a spus Attila Bertici pentru HotNews.ro. Drumul de 11.500 km a fost o aventură: li s-au furat actele și card-urile, iar ultimii 200 km au fost extrem de grei din cauză că au ajuns și în zone cu -50 de grade, zone unde nicio mașină nu are cum să funcționeze normal. Cei doi încep vineri drumul de întoarcere la Satu Mare, tot cu mașina.
Bertici a mai spus că la -50 au putut filma neîntrerupt cu GoPro-ul, dar smartphone-ul s-a închis după 10 poze. În ultimele 30 de zile nu a fost mai cald de -29 de grade la Oimiakon și de câteva ori minima a scăzut și la sub -50. În micul sat diferența dintre minimă și maximă nu este mai mare de 4-5 grade, astfel că, spre exemplu, pe 9 ianuarie maxima a fost -46 de grade.
Captură postată de Attila Bertici cu temperatura din Tomtor, sat aflat la 30 km de Oimiakon.
Nu sunt primii români care ajung la Oimiakon, dar sunt primii care ajung cu o singură mașină, și nu ca parte a unui convoi unde poate fi oferit ajutor dacă se întâmplă ceva. Bertici spune că nu era cam nimeni pe ulițele înzăpezite, dar au vizitat un mic muzeu și au primit o diplomă de la primarul care le-a spus că, de-a lungul anilor, au venit turiști din 70 de țări. Diferența de fus orar este de +8 ore la Oimiakon. El a explicat și că se simte diferența dintre -40 și -50 de grade. ”Foarte tare se simte diferența. Nici noi nu am crezut. Este incredibil de frig la -50. Am luat bagajele din mașina fără mănuși, ca să pot să închid ușa, am mers 10 metri până în casa unde suntem cazați și am crezut că mi se rupe mâna de frig”.
Expediția a devenit virală pe YouTube fiindcă cei doi au pus multe clipuri pe YouTube cu drumul și cu tot ce vizitează. Unele clipuri au și 80.000 de vizualizări și 500 de comentarii.
De la Iakuțk au mers 1.000 km pe ”Drumul Oaselor” (Kolymskaya trassa) o șosea de 2.000 km construită între 1932 și 1953 mai ales cu deținuți din Gulag și cu uriașe pierderi de vieți. Drumul pornește de la Nijni Bestiah, de lângă Iakuțk și se termină la Magadan, oraș la Marea Ohotsk. Oimiakon (Oymyakon) este la 100 km de drumul principal.
Cei doi sătmăreni au traversat de trei ori râuri înghețate (de două ori Lena și o dată Aldan), pe o distanță totală de peste 50 km. Chiar și GPS-ul (aplicația rusă Yandex) a indicat traseul de pe râu, iar autoritățile au pus pe gheață marcaje rutiere, traversarea pe râu fiind esențială pentru locuitorii din regiune și fiind posibilă cam 5 luni/an (decembrie - aprilie). Iarna aceasta a fost anormal de caldă și în Siberia, iar la Iakuțk cei doi români se plimbau la -26 de grade, într-un oraș unde -45 este ceva normal.
Expediția a fost cu peripeții. După Crăciun, în orașul Kemerovo le-a dispărut portofelul cu carduri, bani și permise de conducere, după ce Atilla l-a uitat pe o canapea în holul hotelului, iar când s-a întors nu mai era. Poliția nu l-a găsit pe cel care l-a luat, iar cei doi au luat decizia de a continua călătoria după ce au obținut un act care le-a permis să conducă mai departe în Rusia și după ce prietenii le-au trimis bani din România, prin Western Union.
Câteva zile mai târziu și 3.000 km mai la est, în orașul Neryungri, Kinga a uitat din cauza oboselii telefonul într-un taxi, dar de data aceasta l-au recuperat, șoferița întorcându-se pentru a aduce aparatul.
Iată mesajul pus pe Facebook joi dimineață
DRAGILOR!! AM REUȘIT! DUPĂ 11 500 KILOMETRI AM AJUNS LA POLUL FRIGULUI LA OYMYAKON, SIBERIA. In plină iarnă, un singur echipaj cu mașină românească: Dacia! \uD83E\uDD76 #NEO Vă iubim!!
Trebuie precizat că expediția NU este sponsorizată în vreun fel de Automobile Dacia. Soții Bertici au cumpărat mașina în leasing de la dealerul Dacia din Satu Mare și vor să o folosească cel puțin cinci ani.
În ultimii 200 km spre Oimiakon temperaturile extrem de scăzute, de până la -50 de grade, au făcut ca mașina, împinsă dincolo de limitele tehnice, să se comporte ciudat.
Attila Bertici a explicat într-o postare din 8 ianuarie
Dragilor, azi am învins imposibilul și doar cu ajutorul lui Dumnezeu am ajuns in Tomtor (lângă Oymyakon). In primii 200 de kilometri nu am întâmpinat probleme, afară erau -30 de grade. După ce am trecut munții, am părăsit drumul principal care merge la Magadan și după ce am luat-o la dreapta spre Oymyakon, au început problemele. Când am intrat in depresiune a început ”filmul” nostru pe care nu-l vom uita niciodată! Am deja peste 2 milioane de kilometri conduși, acești ultimi 200 de kilometri au fost cei mai grei din viața mea. Noi ne uitam la temperaturile din Tomtor care indicau -42 am zis, ok, no problem. Însă in depresiune am întâmpinat -50 de grade (confirmat ulterior și de localnici din Tomtor). Mașina a început să se comporte foarte ciudat sub -43 de grade. Semnal la telefon nu aveam deloc, la -47 mașina pur și simplu a vrut să se ridice in aer ca un elicopter. Numai frrrrr, drrrrr zgomote fâșâitoare, nu am știut ce se întâmplă, am prins un deal unde temperatura a fost de -40 totul a redevenit normal. După care iar -48 și mașina iar a vrut să se rupă! \uD83D\uDE1E La jumătatea drumului a trebuit sa luăm o decizie: continuăm sau ne întoarcem. Cu mașini nu ne-am întâlnit pe drum, dacă se oprea mașina era dezastru pentru noi. Am luat decizia de a continua drumul nostru și cu rugăciuni la bunul Dumnezeu am ajuns in TomTor epuizați la maxim. NEO este un erou s-a chinuit dar nu ne-a lăsat pe drum.
Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
Doi nebuni simpatici (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:20) Cataleya [utilizator]
Felicitari si sa ajungeti cu bine acasa!
Cei de la Dacia ar trebui sa va ofere gratis cel mai nou model, pt reclama si pt testul de anduranta pe care l-ati facut pt produsul lor, pe banii vostri!
De ce nu spun si ca Dusterul in cauza nu este nicidecum unul de serie, de ce nu povestesc si de modificarile operate asupra masinii? Nu doar sistemul auxiliar de incalzire, ci toate modificarile.
La temperaturile alea ai probleme cu absolut orice lichide cu care lucreaza masina, de la carburant, la antigel, lichid de frana, ulei de motor, ulei de cutie, tot. Ce modificari au facut pentru astea?
Dar pentru vaselina din crucile cardanice si mansoanele de cauciuc care le acopera ce modificari au facut?
Dar pentru izolarea termica a masinii ce modificari au facut? La -50 de grade materialele se contracte serios, apar locuri prin care se pierde caldura din masina.
Nu sunt corecti, se bat cu caramida in piept de parca au mers cu un Duster de serie, atata il inalta in slavi. Nu, nu au mers cu un Duster de serie, ci cu unul modificat din greu. Duster nu este absolut deloc acea masina splendida, excelenta, nemaipomenita si epustuflanta care vrea Dacia sa credem ca este. Este o masina cel mult medie din toate punctele de vedere.
Vai de capul meu! (Joi, 9 ianuarie 2020, 16:46) Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher
Comenta unul cand a auzit de o posibila candidatura a lui Vlad Voiculescu la primarie, zicea ''sa ramana cu Antena 3 a lui'' - il confunda cu Dan Voiculescu! Cam asa esti si tu! Prietene, habar n-ai: sunt episoade intregi in care arata modificarile aduse masinii, au stat o saptamana in Novosibirsk doar sa modifice masina(la Sergey - cine a urmarit stie despre ce e vorba)! Nu au zis niciodata ca au ajuns cu un simplu Duster, ba chiar au aratat ca au avut tot felul de probleme cu masina, chiar modificata, habar nu ai cine sunt oamenii, ce au facut si te trezesti vorbind doar de dragul de a te ''vedea'' vorbind!
Asta-i tot ce ai inteles ?! (Vineri, 10 ianuarie 2020, 10:30) Ochiana [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin
In loc sa critici du-te tu pana acolo sa vezi cum e. Pariu ca nu faci km aia nici vara, daramite iarna. Normal ca au facut modificari ca altfel nu faceau nici o mie de km probabil. Dar le-au facut pe banii lor. A fost visul , nebunia lor si au reusit. Bravo lor !
Romanul tot roman (Joi, 9 ianuarie 2020, 10:22) vigni [utilizator]
...poveste de roman ! - posibila la un roman
ori ei sunt prosti ori presa dezinformata. Cum sa fii in strainatate si sa lasi cateva carduri subtiri si cateva acte principale aiurea si sa nu le tii intr-un buzunar. Doar nu le-au lasat pe plaja sa faca o baie in oceanul inghetat?
Bravo lor ! (Vineri, 10 ianuarie 2020, 10:27) Ochiana [utilizator]
Ar fi fost o performanta daca ajungeau pana acolo si vara, daramite iarna la -50 de grade.Eu o incadrez la categoria " nebunie" Dar bravo lor ca au reusit. Trebuie documentata experienta. Le urez sa se intoarca teferi acasa. Si sa primeasca un cadou de reusita de la DACIA :)
După înscrierea pe site-ul HotNews.ro, poţi deschide secţiunea MyHotNews ca să completezi sau să schimbi profilul de utilizator.
Atenţie! Logarea pe site se face cu adresa de email, nu cu nickname-ul. Adresa ta de email va rămâne confidenţiala şi nu va fi niciodată dată unor terţe persoane sau instituţii.
Înainte de a te înscrie pe site te rugăm să parcurgi „termenii şi condiţiile” ataşate unui cont HotNews.ro.
Primeşti pe email, în fiecare dimineaţă, o sinteză a ştirilor din ziua precedentă
Daca doriti sa va personalizati newsletter-ul si sa primiti alerta pe mail pentru aparitia acelor articole care va intereseaza sau doriti sa va dezabonati de la newsletter intrati dupa logare pe MyHotnews.
Cei de la Dacia ar trebui sa va ofere gratis cel mai nou model, pt reclama si pt testul de anduranta pe care l-ati facut pt produsul lor, pe banii vostri!
De ce nu spun si ca Dusterul in cauza nu este nicidecum unul de serie, de ce nu povestesc si de modificarile operate asupra masinii? Nu doar sistemul auxiliar de incalzire, ci toate modificarile.
La temperaturile alea ai probleme cu absolut orice lichide cu care lucreaza masina, de la carburant, la antigel, lichid de frana, ulei de motor, ulei de cutie, tot.
Ce modificari au facut pentru astea?
Dar pentru vaselina din crucile cardanice si mansoanele de cauciuc care le acopera ce modificari au facut?
Dar pentru izolarea termica a masinii ce modificari au facut? La -50 de grade materialele se contracte serios, apar locuri prin care se pierde caldura din masina.
Nu sunt corecti, se bat cu caramida in piept de parca au mers cu un Duster de serie, atata il inalta in slavi.
Nu, nu au mers cu un Duster de serie, ci cu unul modificat din greu.
Duster nu este absolut deloc acea masina splendida, excelenta, nemaipomenita si epustuflanta care vrea Dacia sa credem ca este. Este o masina cel mult medie din toate punctele de vedere.
pun pariu ca esti un bizon de trafic frustrat care nu a parasit in ultimii 5 ani nici macar Ferentari-ul de unde esti nativ.
masina e doar pentru timpul liber.
meanwhile tu stai in trafic in bemveul ala la mana a 5-a si astepti sa mai inaintezi 5 m la semafor
geez..
Pariu ca nu faci km aia nici vara, daramite iarna.
Normal ca au facut modificari ca altfel nu faceau nici o mie de km probabil. Dar le-au facut pe banii lor.
A fost visul , nebunia lor si au reusit. Bravo lor !
- posibila la un roman
ori ei sunt prosti ori presa dezinformata. Cum sa fii in strainatate si sa lasi cateva carduri subtiri si cateva acte principale aiurea si sa nu le tii intr-un buzunar. Doar nu le-au lasat pe plaja sa faca o baie in oceanul inghetat?
Dar bravo lor ca au reusit. Trebuie documentata experienta. Le urez sa se intoarca teferi acasa.
Si sa primeasca un cadou de reusita de la DACIA :)