În UE s-au înmatriculat 15,3 milioane de mașini noi anul trecut, cu 200.000 peste 2018, iar Dacia a avut cel mai bun an de până acum, cu 572.000 de unități. Piața a scăzut în doar opt țări UE, iar Germania a rămas, la mare distanță, piața numărul 1. Polonia este cea mai mare piață din regiune, cu 555.000 de mașini noi. În Bulgaria s-au înmatriculat 35.000, în România 161.000, iar în Ungaria, cu 4.000 mai puțini.

Piata masinilor noi, luna de luna in 2019Foto: ACEA

Înmatriculările au crescut în UE de la 15,15 milioane mașini în 2018, la 15,34 milioane anul trecut. Martie a fost cea mai bună lună, cu 1,7 milioane mașini, iar august, cea mai slabă, un milion.

Germania este cea mai mare piață europeană, cu 3,6 milioane de mașini, pe locul 2 fiind Marea Britanie, cu 2,3 milioane și pe trei Franța, cu 2,2 milioane. Piața românească a crescut cu 23%, spre 161.000 de mașini. Procentual, piața din Lituania a crescut cel mai mult: 43%. Dintre toate piețele UE, Irlanda a avut cea mai mare scădere (7%), iar dintre piețele foarte mari, Spania a scăzut cu 5%.

Volkswagen este în continuare cea mai vândută marcă, cu o cotă de 11,2%, Renault are 6,8%, Peugeot și Ford au avut câte 6,2%, iar Mercedes a avut 5,7%. Dacia a avut cel mai bun an de până acum, cu 572.000 de mașini înmatriculate în statele UE și o cotă de 3,7%.

Dintre mărcile de volum, SEAT a crescut cel mai mult, cu 12%, iar dintre toate mărcile, cel mai mult a crescut Alpine, cu 135%. Lancia/Chrysler a crescut cu 20%, la fel și Mazda. Porsche a crescut cu 13%, iar smart, cu 17%.

La capitolul scăderi, Nissan a înregistrat o diminuare cu 20% a înmatriculărilor, Honda a scăzut cu 10%, iar Alfa Romeo, cu 36%.