În România s-au înmatriculat 1.500 de mașini electrice anul trecut. Cum stăm față de alte țări și cât a scăzut diesel-ul

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 februarie 2020, 12:24 Economie | Auto


Incarcare masini electrice
Foto: OpenLV
În România s-au înmatriculat anul trecut 1.500 de mașini 100% electrice, mai mult decât dublu față de 2018, iar totalul pentru UE este 290.000, arată datele ACEA. La nivelul UE înmatriculările de mașini electrice aproape s-au dublat, benzina a crescut cu 5%, iar diesel-ul a scăzut cu 14%, arată cifrele pentru mașinile noi. În articol puteți vedea cum stă România față de alte țări și puteți afla cine este noul lider la capitolul mașini electrice.

În UE s-au înscris în circulație 291.000 de mașini full-electrice anul trecut, față de 150.000 în 2018. În România au fost 1.506, față de 605 în 2018. Olanda este numărul unu în UE, cu 67.000 de mașini full-electrice, urmată de Germania, cu 63.000 și de Franța, cu 42.000. S-a produs o schimbare interesantă: Olanda a devenit nr 1 în UE, detronând liderul din 2018, Germania.

Ce au cumpărat olandezii? Cele mai populare au fost Model 3 și Model S de la Tesla, urmate de Nissan Leaf, Volkswagen e-Golf și BMW i3.

În zonă, Ungaria a avut cifre mai bune decât România, peste 1.800 de mașini, iar în Bulgaria totalul a fost de 181. Austria stă foarte bine, cu 9.200 de mașini, iar în Polonia au fost aproape 1.500.

Dintre toate țările UE, mașinile electrice au avut cel mai mare salt procentual în Danemarca (triplare), în Irlanda creșterea a fost de 179%, în Olanda de 155%, iar în România, 148%. Au fost și țări cu scăderi, maximul fiind 43% în Slovacia.

Norvegia rămâne țara europeană cu cel mai mare număr de vehicule electrice înmatriculate și anul trecut (60.000 față de 46.000).

La mașini pe benzină datele ACEA arată o creștere de 5%, către 8,9 milioane unități în UE, iar în România avansul a fost de 50%, de la 72.000, la 107.000 unități. Cele mai multe mașini pe benzină s-au vândut în Germania, 2,13 milioane (scădere de 0,3%). În Lituania creșterea a fost de 56%, în Italia de 26%, iar în Portugalia, de 23%. În Norvegia vânzările de mașini pe benzină au scăzut cu 31%, adică 10.000 de unități.

La mașini diesel scăderile au fost aproape pe toată linia, de la un total UE de 5,4 milioane, la 4,65 milioane mașini noi. Interesant, piața nr 1, Germania, a înregistrat creștere de 4%, până la 1,15 milioane unități. În România înmatriculările de mașini diesel au scăzut cu 18%, spre 43.000 de unități. Olanda, care a avut creștere puternică pe mașini electrice, a ”bifat” și scăderea record la diesel, 42%. Finlanda, Portugalia și Spania au avut scăderi de peste 25%.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1857 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    EXPLICAT VA ROG, ULTIMUL PARAGRAF... (Joi, 6 februarie 2020, 13:49)

    schroedinger [utilizator]

    Ca nu inteleg.
    Cum adica scaderi pe toata linia.
    Pai scrieti ca in DE (cea mai mare piata!!) a crescut!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by