Vârsta medie a mașinilor second-hand intrate în țară în 2019 a fost de 11,2 ani. Cum diferă pe județe

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 6 februarie 2020, 15:56 Economie | Auto


Varsta medie a masinilor SH nou intrare in fiecare judet anul trecut
Foto: APIA
Anul trecut au intrat în parcul auto 606.000 de mașini, dintre care 444.000 au fost mașini second-hand din import, iar vârsta medie a acestora din urmă a fost de 11,2 ani, față de 11,4 ani în 2018, arată o analiză APIA. Vechimea medie a tuturor autoturismelor nou-intrate în parcul auto, deci și a celor noi, a fost de 8,3 ani, mai bine decât media de 9 ani din 2018.

Când este vorba de autoturismele second-hand din import, Bucureștiul stă cel mai bine, cu o medie de 8,3 ani pentru 2019, iar în Ilfov media este de 9,1 ani. În Argeș media a fost de 9,9 ani, în Cluj a fost 10,2 ani, în Galați a fost 10,3 ani, iar în Constanța, 10,4 ani.

Opt județe stau cel mai rău, cu o medie de peste 12 ani a intrărilor de mașini SH în 2019, iar cele mai mari medii sunt în Mehedinți (13,2 ani), Caraș - Severin (12,9 ani) și Bistrița - Năsăud (12,4 ani).








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2882 vizualizari

  • -6 (12 voturi)    
    Jalnic (Joi, 6 februarie 2020, 16:15)

    OCL [utilizator]

    Cred ca se fac bani multi la RAR avand in vedere ca, statistic vorbind, multe dintre masinile de peste 10 ani, mai ales diesel, nu cred ca mai sunt conforme cu normele de poluare...
    • +10 (10 voturi)    
      Sunt masini (Joi, 6 februarie 2020, 16:44)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui OCL

      Euro 5 din 2009, deci 11 ani! De ce n-ar fi in ordine la poluare?
    • +6 (6 voturi)    
      Jalnic, dar din pacate... (Joi, 6 februarie 2020, 16:44)

      IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui OCL

      ... asta este puterea de cumparare a multor romani.
      Si mai vorbim despre electrice...
    • +5 (5 voturi)    
      Masinile euro 5 au aparut in 2008 (Joi, 6 februarie 2020, 16:45)

      Fides [utilizator] i-a raspuns lui OCL

      Atat diesel cat si pe benzina.
      • 0 (0 voturi)    
        Medie, capisci? (Vineri, 7 februarie 2020, 2:51)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Fides

        Adică o mașina de 3 ani eueo 6 la mișto cu Dieselgate și una de 20 cu foarte mult noroc euro 3.
        In 2008-2009, doar modelele noi lansate erau euro 5, cele aflate în fabricație erau euro 4. Dețin și eu una euro 4, kia ceed, mașina anului 2008 deci pe val.
        Un exemplu local, la sfârșit de 2010:
        https://www.zf.ro/auto/dacia-trece-la-euro-5-si-schimba-gama-motorul-pe-benzina-de-1-4i-75-cp-a-disparut-7723676
        Pe benzina euro 4 a fost ușor de reomoligat ca euro 5, dar pe motorina a fost mai greu sa reducă PM de 5 ori.
        • +1 (1 vot)    
          Eu cred ca te aprinzi degeaba (Vineri, 7 februarie 2020, 8:39)

          Fides [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          OCL greseste presupunand ca masinile mai vechi de 10 ani nu sunt conforme. Euro 5 a aparut in 2008, adica in urma cu 12 ani. Sa presupui ca trecerea de la euro 4 la euro 5, respectiv euro 6 nu s-a facut conform prevederilor legale este exagerat, chiar daca unii producatorii au mintit. Este foarte simplu: cine a manipulat emisia? Cumparatorul sau producatorul?
          Si ca un corolar: cum interzici unui proprietar cu o masina de 20 de ani sa circule cu ea?
          • 0 (0 voturi)    
            la diesel testele de conformitate sunt 0 (Vineri, 7 februarie 2020, 21:58)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Fides

            Doar sa nu scoata funingine, dar se rezolva si aia cu o spaga modica.
            In schimb la benzina se masoara efectiv compozitia gazelor, dar nici aici nu in conditii actuale de trafic ci de batranel din anii '70 cu accelerari domoale, franari la fel.
            Euro 4 a adus DPF la diesel impotriva particulelor.
            Euro 6 a bagat AdBlue la diesel impotriva NOx; dupa Dieselgate a aparut si pe benzina turbo (inclusiv la Dacia).
            Poate nu ii interzici sa conduca o rabla gata inmatriculata, dar poate ii interzici sa aduca inca una, sau fie il taxezi, fie il incurajezi cu voucher, sau ambele. Cea mai buna cale directionare e cu batul (taxa) si cu morcovul (voucher), acum se aplica doar morcovul, care nu are eficacitate, fiind doar o subventie mascata catre producatorii locali Renault/Dacia si Ford (care detin juma de piata).
            • +1 (1 vot)    
              Twxa sau morcov, omul ia doar ce poate (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 7:17)

              Fides [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

              Ai pe cei trecuti de 55-60, care nu-si mai schimba masinile ce depasesc 10 ani, unii nu-si permit, altii nu vor sa arunce cu bani pe una noua. Tineretul, pana in 25 de ani nici nu-si permite masina noua daca nu e ajutat-asistat de familie. Si capac peste toate omul isi cumpara doar ceea ce isi permite - oricum la drumurile noastre e un miracol sa vezi masini noi in trafic. Cu ce ne ajuta ca stam cu o masina noua in trafic ore in sir? Si la aia veche poti opri motorul.
              • 0 (2 voturi)    
                Educația prin taxare (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 10:53)

                jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Fides

                Nu e vorba de mașinile cumpărate noi și neschimbate, ci de faptul că se cumpără mașini gata vechi. Și eu am o mașină luată nouă care face 12 ani.
                Dacă nu sunt obligați, unii se mulțumesc să cumpere mașini uzate moral:
                - ar putea avea niște bani în plus să cumpere ceva mai nou,
                - poate că nu au nevoie musai, sau
                - mașină premium de 20 ani vs Logan sau similar de maxim 5 ani.
                - volan musai pe stânga
                Dacă noi dăm tichete Rabla unora care tot casează hârburile aduse la 3 ani, noi plătim depoluarea din Vestul Europei, și îngrașăm samsarii. Programul există in diverse forme din 2000, iar din 2005 dă și statul ceva. Prin 2007-2008, s-au cumpărat o grămadă de mașini noi, în 2018 și 2019 s-au înmatriculat o grămadă de SH (de 3 ori mai multe decât noi și vârstă din articol).
    • +4 (8 voturi)    
      Prost sa fii ssa cumperi masina noua (Joi, 6 februarie 2020, 18:01)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui OCL

      si sa o rupi in gropile romanesti.

      Asta este realitatea care scapa multor destepti datatori cu parerea.
  • +6 (8 voturi)    
    Varsta medie, ca varsta medie! (Joi, 6 februarie 2020, 16:24)

    Andy500 [utilizator]

    Dar cum explica sefii de la RAR de ce aceste masini sunt inscrise in circulatie, desi iese fumul din ele?
    Si cum de toti acesti sefi de la RAR au vile si masini scumpe, dintr-un salariu de bugetar?
    Nu cumva problema nu e ca se aduc masini vechi, ci ca ele se pot inmatricula cu tot cu probleme in romanik??
  • +1 (1 vot)    
    programul PRO-rabla (Vineri, 7 februarie 2020, 14:24)

    jescu [utilizator]

    Programul rabla ofera bonusuri pentru casat masini mai vechi de 8 ani. Ca atare este rentabil sa cumperi o masina veche din afara, sa o folosesti si apoi sa o dai la programul Rabla, vinzi voucherul si recuperezi mare parte din banii dati pe masina. Programul rabla defapt aduce mai multe masini poluante in circulatie :). Ar trebui sa vina la pachet cu interzicerea inmatricularilor pentru masini mai vechi de 8 ani, care nu sunt deja inmatriculate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by