Ecologiștii germani, un mic triumf în fața Tesla, care plănuiește o mega-uzină auto într-o pădure la 40 de km de Berlin

de Dani Rockhoff     HotNews.ro
Duminică, 16 februarie 2020, 18:37 Economie | Auto


Padurea de la Gruneheide
Foto: Captura YouTube
Curtea Administrativă Superioară din Berlin-Brandenburg a oprit lucrările de defrișare din pădurea de lângă localitatea Grünheide, unde ar urma să se ridice fabrica Tesla. Astfel, instanța de judecată a dat curs unei plângeri venite de la Liga Verde a Brandenburgului, după cum a anunțat aceasta, sâmbătă seara. În Brandenburg, Tesla ar urma să construiască o mega-uzină de automobile electrice, fapt care a stârnit multe proteste ale ecologiștilor și ale localnicilor, care își văd amenințate comunitatea, natura și rezervele de apă din zonă.

Vineri, Liga Verde împreună cu Asociația pentru gestionarea peisajului și protecția speciilor din Bavaria nu reușiseră, cu solicitări în regim de urgență adresate instanței administrative din Frankfurt pe Oder, să împiedice lucrările de defrișare. Oprirea ordonată acum se aplică până când va fi soluționată plângerea Ligii Verzi împotriva deciziei de la Frankfurt, se arată în decizia Curții.

Procesul de aprobare

Lucrările avansate de defrișare au făcut necesară interzicerea temporară a lucrărilor de tăiere a copacilor, deoarece acestea ar putea fi finalizate în următoarele trei zile. De asemenea, potrivit Curții în argumentarea deciziei sale, nu se poate porni de la premisa că „solicitarea de protecție legală a Ligii Verzi este, din start, lipsită de perspective”.

Guvernul landului Brandenburg a reacționat cu calm la stoparea temporară a lucrărilor. „Așteptăm decizia Curții”, a declarat purtătorul de cuvânt al guvernului, Florian Engels. Oficiul de Stat pentru Mediu are ocazia să ia poziție, până marți la prânz. Ministrul Economiei, Jörg Steinbach (SPD), a reacționat pe Twitter, scriind că pașii următori vor fi făcuți în funcție de „cea mai recentă decizie a instanței”.

Joi, Agenția de Stat pentru Mediu a dat aprobarea pentru începerea devansată a defrișarii pădurii, pe aproape 92 de hectare, deși nu există încă nicio aprobare pentru construcția uzinei Tesla. Procesul autorizării este încă în curs. Obiecțiile la procesul de aprobare sunt încă posibile până pe 5 martie. Acestea vor fi în dezbatere publică, începând cu 18 martie. După verificarea cererii, doar când toate cerințele vor fi îndeplinite, se va da aprobarea. Ministerul Mediului a precizat că Tesla ar putea începe să acționeze doar „pe propriul risc”. Potrivit Ministerului Pădurilor, investitorul ar trebui să reîmpădurească în mod corespunzător, dacă proiectul nu va fi aprobat.

Graba la defrișare

Acest lucru pare să nu-i fi speriat pe cei de la Tesla, care au trimis joi după-amiază utilaje grele, care s-au și pus pe treabă. Au fost tăiați copaci, iar trunchiurile lor au fost tranșate în butuci de doi metri, după cum arată fotografiile publicate în presă germană. În total, Tesla a cumpărat 302,6 hectare din marele areal de pădure de lângă Günheide, la sud-est de Berlin.
Prețul estimativ, menționat de Tagesspiegel.de, este de 40,91 milioane euro, prin care terenul împădurit ar fi fost achiziționat de o firmă înființată recent. Tesla Manufacturing Brandenburg SE (din Brandenburger Allee 4 în Brandenburg/Havel) aparține Tesla Internațional B.V., o ramificație din Olanda, a concernului american. Die Welt relatează că, pentru mega-proiectul din Germania, ar fi fost înființată chiar și o societate pe acțiuni (SE), după dreptul european.

Din iulie 2021, Tesla intenționează să producă până la 500.000 de mașini electrice pe an, în fabrica de la Grünheide. Nu este exclus ca începerea lucrărilor de defrișare să fie un semnal pentru investitori. În prima săptămână a lunii februarie, acțiunea pe bursă a Tesla „s-a catapultat” în sus, cu o creștere de peste 33%, lipsindu-i doar trei euro până la mia de dolari/acțiune.

„Investitorii încep acum să creadă că Tesla poate produce vehicule electrice în masă și că producătorii de automobile, producătorii de baterii și furnizorii pot face bani din mașini electrice”, a spus analistul Cho Hyun Ryul, de la Samsung Securities, citat de Bild.de.

Tesla pe burse

Publicația numită scrie despre „minunea Tesla”, care experimentează momentan un „zbor la înălțime pe bursă”, deși „producătorului de automobile electrice i-a fost prevăzut chiar și un faliment”.

La prețul de închidere de marți (4 februarie), Tesla valora doar puțin sub 170 miliarde de dolari la bursă, iar șeful sau, Elon Musk, era cu 7 miliarde de dolari mai bogat. Musk deține un total de 19,6% din acțiunile Tesla. „Zborul” s-a oprit însă miercuri, când stocul a scăzut din cauza întârzierilor intervenite la livrarea vehiculelor fabricate în China, iar acțiunile au pierdut pe bursă 17%.

„Valoarea de bursă a Tesla contrazice vânzările”, consideră Bild.de. „Compania americană a vândut anul trecut doar 367.500 de vehicule. Pentru comparație: cel mai mare producător auto, Volkswagen, a vândut aproape unsprezece milioane de vehicule”. Declanșatorul actualei explozii de preț a fost primul profit trimestrial, rezultat în urma asocierii bateriei Tesla cu Panasonic”, mai scrie publicația citată.

În vara lui 2018, șeful Tesla, Elon Musk, se gândea cu voce tare, pe Twitter, la retragerea companiei de la bursă și a adus o ofertă de preluare de 420 dolari pe acțiune, pentru ceilalți acționari. La acel moment, prețul era în jur de 300 de dolari. Întrucât aceste planuri s-au dovedit mai târziu incorecte, Musk a intrat în coliziune cu autoritatea de reglementare a burselor din SUA.

Scurt istoric al firmei

Tesla Inc. (până la 1 februarie 2017 Tesla Motors) este o companie americană care produce și vinde mașini electrice, precum și sisteme de stocare a energiei electrice și fotovoltaice. Țelul companiei este acela de a „accelera tranziția la energia durabilă”. Numele acesteia provine de la fizicianul și inventatorul sârbo-american, Nikola Tesla. Compania a primit drepturile de a utiliza marca Tesla după un acord cu Tesla Holding din Cehia, după o dispută din 2010, privind mărcile înregistrate.

Compania a fost fondată în iulie 2003 de Martin Eberhard și Marc Tarpenning, care au plecat din firmă, în anul 2008. În primăvara anului 2004, au intervenit investitorii de capital de risc, iar Elon Musk a devenit președinte al consiliului de administrație și figura definitorie a Tesla. La sfârșitul anului 2018, compania avea în jur de 48.800 de angajați. Capitalizarea de piață a fost de aproximativ 51,1 miliarde USD, la mijlocul anului 2018. Compania are sediul central în Palo Alto, în Silicon Valley.

„Imperiul” lui Elon Musk depășește însă granițele Tesla. Miliardarul de 47 de ani a fondat nenumărate alte firme și, la câteva dintre ele, se află activ, în etajul de vârf. Iată care sunt acestea: hyperloop (transport persoane și marfă), Solar City (sisteme de energie solară), OpenAI (inteligență artificială), Zip2 (conținut pentru companiile mass-media), Neuralink (interconectare creier-mașină), SpaceX (călătorii în spațiu), Boring Company (sisteme de mare viteză pentru tuneluri), PayPal (sistem de plata online).









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9201 vizualizari

  • +2 (34 voturi)    
    Lol (Duminică, 16 februarie 2020, 18:46)

    mitg [utilizator]

    Dovada ca cu ecoteroristii nu-i bine nici cum.
  • +18 (44 voturi)    
    Am trait s-o vad si p-asta! (Duminică, 16 februarie 2020, 18:50)

    Anges [utilizator]

    Ecologistii protesteaza impotriva constructiei unei fabrici de masini electrice. Urmeaza probabil proteste impotriva unui parc de eoliene.
    • -3 (31 voturi)    
      Mai bine n-apucai să vezi, zic eu. (Duminică, 16 februarie 2020, 21:04)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      Fabrica aia nu trebuie făcută în pădure, în nici-un caz. Sigur se găsesc prin sau pe lângă Berlin destule clădiri dezafectate, foste fabrici și uzine DDR-iste.
      • +6 (6 voturi)    
        da mai Prec,sunt si SMA-uri abandonate (Luni, 17 februarie 2020, 9:49)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui prec

        In care tocmai bine incapea o fabrica moderna.
    • +6 (8 voturi)    
      detaliile conteaza.. (Luni, 17 februarie 2020, 11:27)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Anges

      1. In cazul de fata, un judecator a decis intreruperea defrisarii, nu ecologistii.

      2. Tesla a cumparat o padure de cultura. Practic, se taie arborii aia indiferent daca se construieste o fabrica sau nu. Diferenta este ca nu s-ar fi taiat "la ras", adica toata padurea o data.

      3. Tesla promite ca va planta in echivalent alta padure, in alta parte. Unde, cand? Inca nu este clar

      4. Ecologistii protesteaza pentru ca sunt anumite specii de animale care vor fi afectate de o defrisare rapida. Au cerut in instanta anularea permisiunii de a defrisa. Intre timp Tesla a inceput sa taie.. Si un judecator local le-a cerut sa se opreasca pana se solutioneaza cererea asociatiei ecologiste. Altfel ar fi inutil ca peste 3 saptamani instanta sa le dea dreptate ecologistilor si padurea sa fie deja taiata.

      5. Avem probleme identice in Bucuresti - un "intreprinzator" cu pile la primarie se apuca sa demoleze un monument istoric sau sa asfalteze un petic de verdeata, ONG-urile ataca in instanta actele elliberate ilegal de primaria si castiga, dar deja au trecut luni sau ani si faptul e consumat.

      6. Nu cred ca ti-ai dori o fabrica de masini electrice sau un parc de eoliene in curtea casei. Fiecare are punctul lui de vedere si o tara cu democratie functionala le asculta pe toate.
  • +11 (29 voturi)    
    Not in my backyard (Duminică, 16 februarie 2020, 19:59)

    AliKimiku [utilizator]

    Adica Caragiale curat!
    Da-si lupta nenicutule pentru masini electrice, eoliene, micro-hidrocentrale si alte bazaconii care trebuie sa salveze planeta.
    Dar cand e vorba sa le facem in curtea noastra: Niet, Nein, Verboten!
    Ipocrizie la maxim!
  • +2 (32 voturi)    
    Ecologistii stiu foarte bine (Duminică, 16 februarie 2020, 23:44)

    Dalinar [utilizator]

    Cata poluare produce construirea de masini electrice, de la minerit minereurile primare, la topitorii, la productie, transport si instalare. Stiu foarte bine cat de destructive is panourile solare si windmills. Dar asta le e rostul lor, sa macane mereu, ca asa doar primesc o paine sa o pape. Niste Ipocriti!!!
    • +1 (11 voturi)    
      - (Luni, 17 februarie 2020, 9:14)

      Adu84 [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

      Ecologistii stiu foarte bine sa faca tam-tam daca cineva ii plateste destul.

      Au fost platiti bine, au protestat impotriva energiei nucleare ( si Germania a ajuns sa consume gaz rusesc pentru a genera curent noapte, cand nu e soare). Si ghici ce: in Germania a crescut emisia de CO2 si a crescut si pretul curentului. Si ecologistii, care stiu foarte bine, se felicita pentru o treaba bine facuta.

      Acum, vine Tesla, masini electrice, dar taie cativa copaci ( care au promis ca ii planteaza in alta parte). Dar daca cineva i-a activat, ecologistii protesteaza. Mai bine cu dieselurile industriei auto germane !! stiu ei foarte bine !!!
      • +2 (4 voturi)    
        argumentul se aplica si invers.. (Luni, 17 februarie 2020, 12:33)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Adu84

        Toate companiile private au departamente de PR, angajeaza separat companii de marketing, unele dintre ele cu divizii intregi de "postaci" care insista cu aceeasi poezie in toate mediile de socializare, chiar daca este o minciuna.
  • +5 (7 voturi)    
    veniti in Ro ! (Luni, 17 februarie 2020, 9:11)

    Laura21 [utilizator]

    Îi asteptam pe cei de la Tesla sa investeasca in Romania, oricum aici este totul defrisat, daca ”ecologistii” nu ii lasa in Germania !
  • +10 (14 voturi)    
    Numărul de plusuri (Luni, 17 februarie 2020, 10:01)

    rectificare [utilizator]

    primite de comentariile anti-ecologiști, explică de ce în Romănia pădurile aproape că au dispărut: nu din cauza austriecilor, sau a hoților care fac tăieri ilegale, ci din cauza majorității cetățenilor care consideră normal să se defrișeze o pădure (indiferent din ce motiv).
    • +6 (6 voturi)    
      Imi pare rau (Luni, 17 februarie 2020, 10:48)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      Nu am decat un vot! Dar asta e cauza: cozile de topor sunt cele care taie padurile! Nu austriecii arabii, suedezii etc... manuiesc drujbele. Iar padurarii sunt mana in mana cu hotii!
    • 0 (10 voturi)    
      Gogule, aia e padure industriala de pin (Luni, 17 februarie 2020, 10:55)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      Adica e plantata de om in scopul exploatarii. Deci in maxim 5 ani plantatia respectiva de pin ar fi disparut si ecologistii ar fi tacut malc.
      Dar cu totul altfel sta treaba daca defrisarea se face pentru constructia unei fabrici. Mai exact "ecologistii" nu sunt atat pro-natura cat anti-dezvoltare.
      Comparatia cu taierile ilegale din Romania este total deplasata.
      • +4 (8 voturi)    
        gogule.. (Luni, 17 februarie 2020, 11:37)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nici o plantatie nu se taie complet in cateva zile. Vorbim de ~90 de hectare de padure care ar trebui sa dispara in cateva saptamani. In mod normal, fiind vorba de padure de pin, ar fi fost doar rarita.
        • -1 (5 voturi)    
          Gogule, 90 de hectare de plantatie forestiera (Luni, 17 februarie 2020, 16:01)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Inseamna un patrat cu latimea de 900 metri.
          Pe teren aproape paln, cu distante regulate intre arbori si intre randurile de arbori exact pentru o exploatare industriala cu costuri minime. Daca tu crezi ca nemtii nu taie la ras te inseli amarnic.
          Argumentul ca animalutele din paudre e de toata jalea. E ca si cum ecologistii mi-ar cere sa recoltez porumbul in doua etape ca sa nu deranjez harciogii.
          • +1 (1 vot)    
            gogule.. (Luni, 17 februarie 2020, 20:08)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Deschizi Google Earth si te uiti la istoricul imaginilor din satelit din ultimii 20 de ani pentru acea padure si vei intelege cum se exploateaza o padure de pin.
    • +6 (8 voturi)    
      lobby (Luni, 17 februarie 2020, 10:57)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui rectificare

      Da, educatia ecologica e inexistenta dar nu e sigurul factor. In ro lobby-ul celor care fac bani de pe urma combustibililor fosili este foarte puternic in politica (chiar si in USR) si in media.
      Voturile si comentariile negative despre problematica mediului abunda pe Hotnews. Tot ei reiau mereu articolele pe Contributors ale unui geolog (carnaru) care neaga incalzirea globala si rolul activitatii umane in distrugerea mediului.
      Ambele probleme trebuie adresate si rezolvate.
      • -3 (5 voturi)    
        Andromeda taica, nu vrei tu sa renunti la (Luni, 17 februarie 2020, 16:11)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

        combustibilii fosili?
        Asa, sa dai un exemplu personal.
        De exemplu ai putea incepe sa iti alimentezi laptopul doar cu energie solara sau cu un dinam legat la o bicicleta de camera. Ce zici? sunt doar 90W deci n-ar trebui sa fie o mare scofala.
        Dupa ce faci exercitiul asta sa vii sa ne povestesti cum e cu energia.
        • +1 (1 vot)    
          Cat de prosti ? (Marţi, 18 februarie 2020, 8:41)

          gamma [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Mda , deci un obez nu poate fi salvat pentru ca in capul vostru unica solutie este sa nu manance deloc . Ei bine un F150 cu un ocupant ce face naveta de 150km si un scuter cu trei persoane in India care merge 10km consuma acelasi tip de combustibil nimeni nu pedaleaza , dar unul isi bate joc de viitor mult mai mult decat celalalt. Solutia de bun simt e bineinteles versiunea intermediara .Un F150 care face naveta de 15km e deja de 10 ori mai eficient. De aici poti continua .
  • +2 (2 voturi)    
    sa vina la noi (Luni, 17 februarie 2020, 12:27)

    subcultura [utilizator]

    la noi e deja defrisat


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by