Agenția de rating Moody’s a scăzut cu o treaptă rating-ul Renault până la categoria ”junk”, reflectând faptul că grupul francez a avut un an slab în 2019, cu pierderi de 141 milioane euro și afaceri în scădere cu 3%. Presa internațională notează că rentabilitatea Renault a scăzut anul trecut și că lucrurile nu merg bine pe fondul scandalului uriaș ce-l are ca subiect pe fostul șef Carlos Ghosn. De precizat că Dacia a avut cel mai bun an din istoria sa, cu livrări de 730.000 de mașini. Întregul grup Renault a înregistrat o scădere de 1% a vânzărilor.

Noul Renault MeganeFoto: Renault

Acțiunile Renault au scăzut cu 26% anul acesta, iar Moody’s a justificat scăderea rating-ului prin performanțele operaționale slabe din 2019. Cotația acțiunilor Renault la bursa de la Paris este acum la 30,4 dolari, față de 42 de dolari la final de 2019.

Diferența este enormă față de trecut: în aprilie 2019 maximul era de 60,8 dolari, iar în septembrie 2019, 53 de dolari.

Anul trecut a fost primul cu pierderi pentru Renault, 141 milioane euro, față de profit de peste 3 miliarde euro în 2018. Și cifra de afaceri a scăzut, cu 3,3%, până la 55,5 miliarde euro.

Și în 2020, pe fondul unei piețe în recul, Renault anticipează noi scăderi la capitolul rentabilitate și o cifră e afaceri care va stagna la nivelul celei din 2019.

Grupul francez care cuprinde mărcile Renault, Dacia, Lada și Samsung Motors își pune multe speranțe în venirea la vară a noului șef Luca de Meo (care acum este președinte la SEAT).