​FOTOGALERIE

Dacia a prezentat prima sa mașină electrică: conceptul Spring. Modelul de serie va fi lansat în 2021, cu o autonomie de 200 km

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 3 martie 2020, 9:36 Economie | Auto


Dacia Electrică Spring
Foto: Dacia
​Dacia a prezentat primul său showcar electric, Spring, modelul mini de oraș urmând a fi lansat în 2021 în versiunea de serie. Mașina cu cinci uși are 3,73 metri lungime, cu 34 de cm mai puțin decât Sandero. Ultima dată când Dacia a venit cu un concept la un mare salon auto a fost acum 11 ani când a fost prezentat Duster concept care nu avea nimic în comun cu SUV-ul de serie. Dacia Spring prefigurează cea mai accesibilă mașină 100% electrică din Europa, spune compania.



Ce spune Dacia despre modelul electric Spring


Fidelă reputației sale de ingeniozitate, Dacia deschide o nouă pagină din istoria sa, odată cu prezentarea showcar-ului Dacia Spring care prefigurează primul model 100% electric al mărcii.

O nouă rEVoluție Dacia
Dacia Spring electric se înscrie în viziunea Grupului Renault de a oferi o mobilitate durabilă, accesibilă tuturor, respectând valorile și filozofia mărcii Dacia. Acest showcar prefigurează un model de segment mini cu 5 uși și 4 locuri, beneficiind de o motorizare 100% electrică. Spațios, vehiculul afișează atributele recunoscute ale mărcii : simplitate, robustețe și accesibilitate.
Ușoară și compactă, versiunea de serie vizează o autonomie de circa 200 km conform normelor WLTP, fapt care garantează o utilizare polivalentă, atât în mediul urban, cât și pe trasee interurbane. Modelul de serie va fi disponibil în 2021.
Pentru a reuși această nouă revoluție, Dacia profită de experiența de 10 ani a Grupului Renault, pionier și lider în materie de mobilitate electrică.



Un mini electrizant.
Caroseria de culoare gri închis, cu elemente decorative portocalii fluorescente, beneficiază de protecții laterale și de scuturi integrate în barele față și spate. Aspectul de SUV este subliniat de garda la sol supra-înălțată și de prezența barelor de pavilion. Showcar-ul Dacia Spring este un vehicul de segment mini electric și electrizant. Dimensiunile sale reduse îl recomandă ca soluția ideală pentru o utilizare zilnică fără griji.



O atenție deosebită a fost acordată blocurilor optice. În partea frontală, farurile100% LED sunt divizate în două niveluri: o linie orizontală în partea superioară și o serie de elemente grafice integrate în bara de protecție. În spate, cele 4 blocuri optice, de asemenea 100% LED, formează un dublu Y, anunțând viitoarea identitate luminoasă a modelelor Dacia.
Partea frontală a showcar-ului Spring, cu noua semnătură luminoasă și cu profilul specific al capotei și al calandrului, exprimă robustețe.


Dacia Spring are la bază micul SUV Renault K-ZE care a fost lansat în China unde costă de la 8.000 de euro. În Europa, Dacia electrică va costa probabil de la 15.000 de euro.






Despre mașinile electrice din țară


Cel mai ieftin model electric de la noi este Skoda Citigoe iV care costă 20.000 de euro (10.000 euro dacă includem și subvenția)

Anul trecut s-au înmatriculat în România 1.500 de mașini electrice noi. Cum arată ultimii șapte ani
2013: 4
2014: 7
2015: 24
2016: 74
2017: 137
2018: 605
2019: 1.506

Mașini electrice în UE
2013: 24.586
2014: 38.495
2015: 59.165
2016: 63.479
2017: 97.920
2018: 150.003
2019: 285.347

Istoria de 10 ani a Daciei electrice în declarații ale șefilor Renault și Dacia



2009

Renault a prezentat în 2009 primele mașini electrice și le-a lansat în 2011, iar despre Dacia electrică s-a vorbit încă de acum 10 ani, dar nu a venit timpul nici acum.

Ce spunea în 2009 Jacques Chauvet, care atunci era director pe regiunea Euromed la Renault

Mașinile electrice nu au cum să se dezvolte rapid în vreo țară. În România, dacă este vorba de București, este multă poluare, iar clienții de automobile trebuie sa conștientizeze faptul că mașinile electrice vor deveni acceptabile ca preț și comparabile cu cele cu motor termic. Este clar că unele țări, cum ar fi Franța, îi subvenționează pe cei care își iau mașini electrice și costul mașinii scade chiar sub cele cu motor termic. Subvențiile nu pot dura la nesfârșit din păcate, dar mașina electrică are nevoie de timp să se dezvolte ca tehnologie și se va ieftini, astfel încât să merite a fi produsă în volume mari.

Când am putea vedea o Dacie cu motor electric? ”În niciun caz imediat, însă pe termen lung este posibil să vedem o Dacie cu motor electric, nimic nu împiedică montarea unui astfel de motor pe platforma Dacia, însă e vorba de o marcă low-cost iar bateria este foarte scumpă, dar peste câțiva ani va exista o Dacie electrică în momentul în care prețul bateriei se va diminua. (...) În orice caz, Dacia va rămâne marcă low-cost, nu va devia de la strategia sa.

Câteva luni mai târziu, la final de 2009 în interviul său ”de adio”, Francois Fourmont vorbea despre Dacia electrică ce ar putea apărea peste un deceniu, adică în 2019. Fourmont a fost unul dintre cei mai carismatici directori ai Dacia pe care a condus-o într-o perioadă grea, dar de creștere.

Francois Fourmont, director general Dacia: Nu avem vocația să lansăm mașini de 30.000 de euro precum Skoda. Dacia cu motor electric ar putea apărea peste un deceniu.

Un model Dacia cu motor electric este o soluție pe termen scurt și mediu?


Francos Fourmont

”Pe termen scurt cu siguranță nu este o soluție, pe termen mediu, depinde ce înțelegem prin termen mediu, prioritatea în cadrul grupului este lansarea modelelor electrice anunțate de Renault, însă la un orizont de zece ani, de ce nu o Dacie electrică?”

2013

În 2013 Carlos Ghosn, CEO Renault-Nissan, explica pentru HotNews că o mașină electrică marca Dacia va putea fi construită și ar putea să aibă un preț acceptabil, însă obstacolul cel mai mare este că nu există cerere pentru așa ceva.

El a dat exemplu diverse ințelegeri pe care Nissan le-a făcut cu orașe mari, precum Barcelona, orașe care sunt dispuse să investească în stații de încarcare și alte lucruri necesare acestor mașini.

„Mașinile electrice nu sunt net mai scumpe decât cele cu combustie internă, însă problema este că nu avem volume foarte mari cu electricele, iar asta împiedică și apariția unei Dacia electrice. Nu va apărea în prezent fiindcă nu se cere în piață, dar în ziua când va exista cerere, vom produce o mașină electrică marca Dacia la un preț acceptabil. Pentru moment însă clar nu există cerere”, spunea Ghosn.

2017

În vara lui 2017 au apărut în presa franceză noi știri despre Dacia electrică ce urma să apară. Compania a negat însă că ar exista planuri pentru așa ceva. ”Nu există în prezent proiecte legate de Dacia cu tehnologie electrică. Tehnologia electrică dezvoltată de Alianța Renault-Nissan este costisitoare pentru clienții mărcii Dacia, care vor sa facă o achiziție inteligentă, optând pentru vehicule fiabile, accesibile ca preț și moderne”, spunea compania, într-un răspuns transmis HotNews.ro.

Tot puternic nega în toamna lui 2017 și directorul de atunci al companiei

Antoine Doucerain spunea că apartenența mărcii Dacia în cadrul unei alianțe auto atât de mari cum este cea formată din Renault, Nissan și Mitsubishi este o cartelă de acces către orice tehnologie, însă „nu există planuri pentru o Dacia hibridă sau electrică, dar putem să visăm la asta”.

2018

În septembrie 2018 unul dintre directorii importanți ai Renault spunea că Dacia va fi pusă și în fața nevoii de a se conforma cu noile standarde de emisii din 2020 - 2021 și va trebui să decidă dacă va lansa hibride sau electrice, decizia fiind grea, deoarece astfel de mașini ar fi prea scumpe pentru clienții mărcii.

”Suntem deschiși către toate tehnologiile, dar trebuie să aibă sens. Dacia este pentru clienți o alegere foarte pragmatică și rațională, așa că dacă vor scădea suficient de mult costurile cu bateria și se pot face economii cu carburanții, o vom face”, spunea Marc Suss, șef al gamei Global Access la Renault.

Suss a vorbit și în toamna lui 2017 despre o Dacia electrică ”Majoritatea producătorilor auto spun că în 2025-2027 circa 20-30% din vânzări vor fi reprezentate de mașini electrice. Știind asta, este evident că într-o zi va trebui să ne gândim la o Dacia electrică. Altfel n-am putea să asigurăm supraviețuirea mărcii.

Întrebarea ar fi când se va intampla. Nu vă pot răspunde direct la asta, ce pot spune este că se va întâmpla odată ce va avea sens pentru un client Dacia. În prezent este prea devreme, iar tehnologia este prea scumpa.

decembrie 2019

Dacia va lansa mai întâi mașini hibride, fiind primul pas către cele electrice, spunea într-o întâlnire cu presa, Christophe Dridi, șeful companiei. ”Am văzut că au apărut multe știri despre Dacia electrică în ultima vreme. Sigur va exista o Dacia hibridă și sigur va exista și un model electric. Întrebarea este când va fi lansat acest model electric (...) O vom aduce când piața este pregătită”, spunea Dridi, șeful Dacia.

”Vom produce la Mioveni mașini hibride plug-in, mergem pas cu pas, nu vom merge din prima să facem un model 100% electric”, a spus Dridi care a adăugat că va fi utilizată platforma pe care este construit și noul Clio, platformă care permite și construirea de hibride plug-in. ”Suntem parte a alianței și ne putem adapta rapid. Știți cât ne-a luat să facem Logan Stepway? Doar patru luni. Așa este lumea modernă, trebuie să fii agil, să te adaptezi la context foarte rapid”.

Ianuarie 2020

Dacia va începe în 2-3 ani electrificarea gamei, a spus șeful Renault pentru Europa care a adăugat însă că o mașină electrică Dacia va trebui să fie mai ieftină decât un model Renault și trebuie să păstreze situația din prezent în care mașinile Dacia sunt cu cel puțin 20% mai ieftine decât modelele concurente, scria Automotive News.

Philippe Buros, președintele regiunii Europa la Renault. a explicat că marca Dacia trece printr-o perioadă de tranziție fiindcă trebuie să vină și cu modele noi, să investească pentru reducerea emisiilor de CO2 și să înceapă și lansarea de hibride și electrice, fiindcă va exista cerere. Totul trebuie să se întâmple însă în așa fel încât mașinile Dacia să nu devină mult prea scumpe, fiindcă vânzările ar scădea.

Întrebat dacă Dacia va avea propria versiune a mașinii electrice Renault Zoe, Buros a răspuns că poate acest lucru se va întâmpla, dar va trebui să fie aceeași diferență de preț ca între Sandero și Clio în prezent.

”Clienții Dacia sunt mai puțin interesați de noutăți decât cei ai Renault. Sunt pragmatici și vor o mașină care să-i poarte pe ei și familiile lor în siguranță, dar nu sunt preocupați atât de mult de ce este la modă”.

14 februarie 2020

Primul automobil electric Dacia va fi lansat pe piață în 2021-2022 și va fi o mașină mică, de oraș, reieșea dintr-un anunț oficial al Grupului Renault. Modelul Dacia electric va fi cel mai probabil bazat pe versiunea electrică a lui Renault Twingo, numită Twingo Z.E. Cel mai probabil acest model Dacia Z.E. va fi prezentat la final de 2021, iar comercializarea efectivă va demara în 2022, după cum rezulta din anunțul grupului auto francez.

19 februarie 2020

Dacia anunță că va prezenta pe 3 martie la Geneva ”în premieră mondială cea mai accesibilă mașină de oraș de pe piață, 100% electrică”. Va fi doar un concept, iar până la versiunea de serie va mai trece ceva timp.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















63580 vizualizari

  • -13 (37 voturi)    
    doar 200km??? (Marţi, 3 martie 2020, 9:53)

    cristi_an [utilizator]

    in 2021?
    succesuri :)
    • +1 (13 voturi)    
      Ei, nu te lua dupa incompetenti (Marţi, 3 martie 2020, 10:21)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Surprinzator ca inclusiv sefii mari au spus balarii dealungul timpului, ceea ce-i descalifica.. Binenteles ca bateria de 200km la momentul lansarii va vinde doar cateva masini, si o vor imbunatati repede, pentru ca altfel nu vor vinde masina. Eu personal nu cred insa ca va fi lansata cu bateria asta proasta.
      • +2 (20 voturi)    
        200km declarata (Marţi, 3 martie 2020, 10:42)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        inseamna o autonomie urbana reala de vreo 90-100km, ceea ce nu e foarte rau. Daca stai in preajma Bucurestiului si prinzi o centura, un dn1, probabil ca te duci in 100-120km autonomie. Mie mi se pare excelent. O masina pentru piata indiana, kwid-ul reprofilata pentru nevoile romanilor progresisti, o potrivire perfecta.
        • -5 (15 voturi)    
          romania e bucuresti (Marţi, 3 martie 2020, 11:14)

          Mawrkuss [anonim] i-a raspuns lui mmmircea

          bravo!
        • +10 (14 voturi)    
          Greșit calculul (Marţi, 3 martie 2020, 11:59)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          La majoritatea mașinilor electrice diferența intre consumul în urban/autostradă e minimă iar multe dintre ele au atonomie mai mare în oraș decât afară.
        • +14 (16 voturi)    
          nu chiar (Marţi, 3 martie 2020, 12:10)

          Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Autonomia vehiculelor electrice nu e afectata de traficul urban ca a celor cu ardere interna. Dimpotriva, vitezele mici din oras le avantajeaza, sunt mai eficiente acolo.
          • +1 (7 voturi)    
            e corect ce spui (Marţi, 3 martie 2020, 12:39)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

            Insa nici nu va avea autonomia declarata de 200km. Sa nu uitam ca, imediat ce pornesti motorul, autonomia scade cu 20km. Apoi vei porni caldura (daca e iarna) sau aerul conditionat (daca e vara) si asta iti mananca foarte mult din autonomie. Curent consuma si becurile si alti consumatori.
            Parerea mea strict personala este ca autonomia reala nu va fi mai mare de 150km, poate chiar mai putin daca merge pe autostrada cu viteza.
        • +6 (6 voturi)    
          WLTP (Marţi, 3 martie 2020, 12:30)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          In mod normal, autonomia urbana este in realitate mai mare decat media WLTP.
          Problema este ca se discuta de o medie generica, dar WLTP vine cu numere distincte pentru vara/iarna si urban/interurban. Cand le stii pe toate 4, e mult mai clar.

          Ar fi o masina electrica de oras, excelenta pentru un serviciu de car sharing. Singura problema ramane parcarea.
      • -9 (17 voturi)    
        sincer masina asta e o gluma proasta (Marţi, 3 martie 2020, 12:53)

        linarel [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        ca de altfel mai toate daciile si nu discutam de siguranta pasagerilor ... cosciug pe 4 roti

        comparand de pilda ce masina a fost Skoda inainte de 90 si ce a ajuns raportat la gluma de Dacie - asa cum a fost de-a lungul timpului tot asa a ramas....

        200km autonomie in oras ??? sa o conduca cine afacut-o

        pai trebuie sa stingi becurile, muzica inchisa , aerul conditionat sau incalzirea inchise, semnalizare ioc - se face cu mana , fara stergatoare de parbriz , ...samd
        • +2 (6 voturi)    
          200km e suficient ca sa faci naveta (Marţi, 3 martie 2020, 19:45)

          paul22 [utilizator] i-a raspuns lui linarel

          marea majoritate fac 20-30-50km pe zi; in cazul asta 200km autonomie e ok - seara cand ajung acasa o realimenteaza
          • +1 (1 vot)    
            daca are unde sa o realimenteze (Miercuri, 4 martie 2020, 11:37)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui paul22

            eu spre ex nu am unde.
    • +5 (19 voturi)    
      o sa aibe 'succesuri' (Marţi, 3 martie 2020, 10:37)

      un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      multa lume in europa are nevoie de o masina de oras care sa ofere:
      - taxe minime sau zero
      - costuri de mentenanta minime
      - posibilitatea de a merge la munca la cumparaturi sau prin oras fara un strop de benzina & motorina.

      cand vrei sa pelci in vacanta cu masina poti inchiria o masina. majoritatea oamenilor nu au timp si bani de mai mult de 2 vacante pe an oricum.

      daca vrei sa mergi peste 500+ km pe an fara benzina, masina electrica low cost nu e solutia. nu inca cel putin.

      o astfel de masina low cost daca o sa fie in jur de 25k euro o sa fie foarte foarte vanduta in europa si nu numai. poate nu in romania dar lumea e mai mare decat Ro.
      • -6 (10 voturi)    
        ba eu zic ca la o autonomie declarata (Marţi, 3 martie 2020, 11:46)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui un oarecare

        de 200km (a se citi max 150 reala), se vor baga foarte putini. Daca, spre exemplu, pleci cu ea sambata dimineata pe aglomeratie din Buc, ajungi la Pitesti cu bateria goala. In perioada in care s-a reparat podul peste Arges si se statea 2 ore pana traversai podul, nu ai fi ajuns cu ea din Buc la Pitesti.
        • +3 (9 voturi)    
          arhisuficient (Marţi, 3 martie 2020, 12:16)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Cand stai in trafic, motorul electric nu consuma nimic. Doar aerul conditionat ar fi un consumator relevant.
          Cand esti in trafic "bara la bara", bateria recupereaza o mare parte din energie la franare.
          WLTP este un ciclu de testare destul de realist. 200km medie inseamna 250km in oras si 150km pe autostrada. Daca iti place sa te sui pe pedala de acceleratie, vei consuma mai mult. Daca esti atent, veci depasi estimarea WLTP.
          • -5 (9 voturi)    
            teoretic da, (Marţi, 3 martie 2020, 12:43)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Insa practic nu e chiar asa. Am mers si eu cu un Golf electric, autonomie peste 350km, si abia am ajuns la brasov cu ea (distanta fiind de 190km).
            Fara un salt calitativ major al bateriilor electrice, nu mi-as cumpara masina electrica. Prin oras as avea curaj sa ies, dar la drum lung nu mai am.
            • +9 (9 voturi)    
              esti carcotas (Marţi, 3 martie 2020, 12:56)

              un oarecare [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              este o masina electrica low cost de oras.
              cum am zis initial, masina este facuta pt mers la birou, inapoi, cumparaturi si alte treburi prin oras.
              pt orice altceva, nu exista solutie 100% electrica lowcost! Nu inca cel putin.
          • -5 (5 voturi)    
            wltp este un ciclu realist (Marţi, 3 martie 2020, 17:04)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            la masinile cu motare cu ardere interna (benzina si motorina)...sau ma rog, mai realist decat NEDC.
            In ceea ce priveste masinile electrice, nimic nu e realist. Consumul depinde de prea multi factori, si te poti trezi ca iti dispare pur si simplu curentul din baterie.
            pana la un salt tehnologic major al acumulatorilor din portbagaj, eu nu ma bag la asa ceva.
    • -1 (1 vot)    
      200km autonomie... descurajant (Miercuri, 4 martie 2020, 8:10)

      klausmic [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      Desi vad ca se depun eforturi pentru cresterea autonomiei, 200km imi par extrem de putini. Ce fac daca vreau sa imi petrec concediul/vacanta prin Europa, vizitand diverse locatii, asa cum adesea fac acum? Trag la hoteluri in locatii intermediare (pe traseu) in fiecare noapte si inca vreo trei pauze de cate 3 ore zilnic pentru realimentare? Pai ma costa cazarea+masa inca o data pretul masinii, in cativa ani.
      Pana cand nu se va vorbi de o autonomie de 800-900 km, la preturi decente, eu unul sunt in stand-by.
  • +13 (27 voturi)    
    eu as lua pozele strict cu titlu informativ (Marţi, 3 martie 2020, 10:05)

    bancher [utilizator]

    In realitate nu va arata asa, ci mult mai prost. Imi amintesc cand s-a prezentat conceptul Dacia Duster, eram sigur ca mi-l voi cumpara. Cand in sfarsit a aparut pe piata, dupa vreo 2 ani, am constatat surprins ca modelul vandut nu semana mai deloc cu conceptul prezentat cu 2 ani inainte (mai ales la finisaje, care erau saracacioase rau).
    Asa ca eu nu ma mai iau dupa ce scriu revistele si jurnalistii, si prefer sa testez temeinic masinile inainte sa le cumpar.
    • +7 (9 voturi)    
      De data asta nu... (Marţi, 3 martie 2020, 13:00)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Masina exista deja sub sigla Renault, se cheama K ZE. Se vinde deja in China...
      • -3 (7 voturi)    
        mai , nea caisa .... (Marţi, 3 martie 2020, 15:32)

        muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        ia zi tu , a cantat roxane topless sau nu , aceasta-i intrebarea !?
        • 0 (2 voturi)    
          intre noi fie vorba (Marţi, 3 martie 2020, 17:06)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

          nu a cantat topless...doar cei f miopi au vazut-o asa.
          la fel si cu autonomia electricelor. Trebuie sa fii foarte miop sa crezi ca au autonomie reala cat scrie in carte.
    • +2 (2 voturi)    
      va arata 98% ca KZE (Marţi, 3 martie 2020, 19:56)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      pe youtube sunt clipuri cu KZE real de ex.
      https://www.youtube.com/watch?v=eQDb0zj87IU
  • -3 (17 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Marţi, 3 martie 2020, 10:09)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    un sandero cu baterii ...
    • +4 (10 voturi)    
      nici macar (Marţi, 3 martie 2020, 10:42)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      daca era la baza sandero costa mai scump.
    • +3 (5 voturi)    
      nu e Sandero (Marţi, 3 martie 2020, 11:53)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui nu conteaza cine zice

      Era bine daca era Sandero pe baterii, era mai spatioasa si mai mare.
      In realitate este bazata pe K-ZE, o masina de oras electica pe care Renault o fabrica in China si o vinde strict in China . Pe piata este pozitionata sub Renault Twingo electric, deci va fi mai slab la finisaje, dotari si performanta (ca si fapt divers, Twingo electric are viteza maxima de 138km/h si autonomie de 250 km).
      Dar hai sa nu mai dam cu parul, sa asteptam pana apare modelul pe piata (model care, asa cum am spus mai sus, nu va mai avea (aproape) nimic in comun cu conceptul prezentat azi).
      • +6 (6 voturi)    
        gama completa (Marţi, 3 martie 2020, 12:33)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Renault vinde deja Zoe, Twingo si Twizy pe segmentul electric. Ce rost ar avea sa vina cu inca un model cu parametri similari cu Twingo?
        • -1 (3 voturi)    
          Nu stiu, (Marţi, 3 martie 2020, 13:45)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Trebuie sa ii intrebi pe ei. Am vazut in alte surse ca Renault a declarat ca va fi echivalentul low-cost al lui Twingo, dar mai jos pozitionata pe piata.
      • +3 (5 voturi)    
        Renault Kwid / City K-ZE (Marţi, 3 martie 2020, 12:58)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        iuteala maxima 105km/h, putere 45cp, protbagaj decent, dar loc in spate execrabil (ampatament 2.42).
        • +3 (5 voturi)    
          ptr cine nu stie, (Marţi, 3 martie 2020, 13:47)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          ampatamentul este distanta dintre putea fata si puntea spate. Poti sa zici ca stai confortabil de la un ampatament de 2.7m in sus.
          La 2.42m, cred ca stai mai prost decat in Tico.
  • +7 (11 voturi)    
    nu poate fi cea mai accesibila (Marţi, 3 martie 2020, 10:24)

    dihania [utilizator]

    Cea mai accesibila va fi Citroen Ami - https://www.cnn.com/2020/02/28/cars/citroen-ami-cheap-electric-car/ care costa doar 7000€
    • +1 (13 voturi)    
      . (Marţi, 3 martie 2020, 10:46)

      stoenec1 [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      Stiu ca gusturile nu se discuta, dar acest Citroen e urat cu spume.
    • +7 (9 voturi)    
      mdea... (Marţi, 3 martie 2020, 10:47)

      Nickulaie Yo [anonim] i-a raspuns lui dihania

      Aia nu o poti considera masina
      • +3 (5 voturi)    
        nici nu trebuie sa fie (Marţi, 3 martie 2020, 12:17)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Nickulaie Yo

        Practic, nu este masina in sensul omologat de RAR. Ca urmare, nu-ti trebuie permis de conducere.
      • 0 (0 voturi)    
        DC? (Marţi, 3 martie 2020, 13:10)

        dihania [utilizator] i-a raspuns lui Nickulaie Yo

        Poti merge foarte bine in oras cu ea! Crezi ca la o autonomie de 200km - pe hartie(!) - ai Daciei vei putea iesi cu ea din oras in urmatorii 5-6 ani? Poate daca statul va investi puternic in infrastructura de incarcare.
    • -1 (1 vot)    
      :) (Marţi, 3 martie 2020, 13:02)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      Doar ca are 4 roti si volan, nu stiu daca e masina. Si Twizy are 4 roti si volan, e masina?
    • +2 (2 voturi)    
      Simetrica (Marţi, 3 martie 2020, 13:19)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui dihania

      Se poate conduce alternativ si schimband volanul in spate?
      • -1 (1 vot)    
        bun asta!! (Marţi, 3 martie 2020, 14:35)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        Bravos!!
  • +1 (9 voturi)    
    Ce misto arata. (Marţi, 3 martie 2020, 10:25)

    adrianhn [utilizator]

    Se vede ca sa mai lucrat la finete
    • +6 (6 voturi)    
      e un concept car (Marţi, 3 martie 2020, 10:43)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

      asteapta sa vezi masina in showroom, apoi putem discuta calitatea asamblarii si a materialelor.
    • +5 (7 voturi)    
      ha ha... (Marţi, 3 martie 2020, 10:44)

      gabone [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

      cauta pe net imaginile cu Duster concept (acum vreo 11 ani).. compara-le cu rezultatul... apoi seteaza-ti asteptarile de "finete" pentru masina asta electrica :)))
    • 0 (2 voturi)    
      Te rog sa ma scuzi ca iti dezumflu (Marţi, 3 martie 2020, 11:57)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

      entuziasmul, dar in realitate nu va arata asa (ci mult mai urat). Si eu mi-am facut iluzii la Dacia Duster, si cand am vazut cum arata in realitate mi-am luat imediat gandul.
      Toti producatorii fac asa, cu mari diferente intre concept si masina reala. Pana nu o vezi in magazin si nu te sui in ea, nu te poti pronunta de cum arata.
  • +12 (16 voturi)    
    Perfecta pentru oras. (Marţi, 3 martie 2020, 10:27)

    gv [utilizator]

    Ca masina de oras o sa fie perfecta. Nu-ti trebuie autonomie mai mare de 200 km.
    Poti s-o lasi la incarcat peste noapte si dimineata e incarcata (mai ales daca treci la abonament cu pret mai mic noaptea la curent).
    Iar daca va costa 15.000-16.000 de euro si-ti da statul jumatate (maxim 10.000), inseamna ca o cumperi cu maxim 8.000 de euro, mai ieftin decat un Sandero.
    • +10 (12 voturi)    
      Unde o incarci si cat dureaza (Marţi, 3 martie 2020, 10:34)

      marc.andre [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Problema este unde o lasi la incarcat? Cate statii de incarcare exista in Bucuresti? Se poate incarca de la priza de 220V casnic? Ce fac cei care locuiesc la bloc? Si cat dureaza incarcarea? Multe intrebari la situatii reale. Sa vedem raspunsurile.
      • +3 (3 voturi)    
        Iti spun cat dureaza la Twingo electric: (Marţi, 3 martie 2020, 12:10)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

        -daca incarci la o statie de 22kw, dureaza 1 ora
        -daca incarci la 11kw, dureaza 2 ore
        -daca incarci la priza de 3.7kw dureaza 8 ore.
        Fiind aceleasi baterii, cred ca si la Dacia va fi la fel.
    • +10 (12 voturi)    
      @gv (Marţi, 3 martie 2020, 10:42)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Daca stai la bloc unde o incarci peste noapte? Tragi prelungitor din casa? O sa fie al draq de interesant cind vor stirna cablurile din apartamente in parcare :-D
      • 0 (4 voturi)    
        Evoluam fortati de imprejurari (Marţi, 3 martie 2020, 12:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui adrian_rolland

        Este clar ca masinile electrice vor inlocui treptat "fosilele" cu combustie interna.
        Probabil ca vor fi unii care la inceput vor fi fortati inclusiv sa-si traga prelungitor din casa, dar mult mai probabil ca va exista initial o "selectie" naturala a clientelei in functie de accesul la un loc de parcare cu priza. Practic, Romania are mai multi locuitori "la casa" decat "la bloc". Si multe blocuri noi au spatii de parcare la subsol.

        Partea buna este ca va fi si mai mare presiunea pe dezvoltatori sa vanda locuinte cu locuri de parcare.
    • +3 (5 voturi)    
      super (Marţi, 3 martie 2020, 10:43)

      Nickulaie Yo [anonim] i-a raspuns lui gv

      daca e cum zic ei, si va costa sa zicem 15.000 si jumatate da statul cu 7500 euro eu o rezerv de la lansare, am nevoie de 120-150 km cel mult in oras (si sunt multi km aici)
      stau la curte, seara o pun in priza a 2-a zi plec, doar sa aibe optiunea ca la plecare sa fie calda/rece iar curentul sa il ia din priza nu din baterie.
      cei ce vb de autonomie ca e mica (200 km sunt WLPT, vedeti ce inseamna), NU stiu ce inseamna masina de oras.
      pt familiile unde 2 masini sunt necesare, MOMENTAN se va merge o perioada pe varianta asta, una de familie, clasica, cu portbagaj generos, si una mica, electrica cu autonomie reala de 100 km, nu ai nevoie de altceva.
    • +3 (9 voturi)    
      ma bucur ca esti de acord cu mine (Marţi, 3 martie 2020, 10:52)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui gv

      Noaptea e perfect sa o incarci, tragi un prelungitor de la etajul 6, parchezi cat mai aproape de bloc ca sa ajunga firul. Ai abonament de noapte la curent , e perfect.
      Ce nu socoti matale e ca pomana cu 10.000 euro va disparea pana apare dacia electrica. Pomana grasa e totusi pentru cei cu ceva mai multa dare de mana.
      • +1 (1 vot)    
        M-am gandit si la asta, (Marţi, 3 martie 2020, 12:00)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        problema este ca nu mereu gasesti loc de parcare langa bloc. Poate sa ai loc platit de la primarie in fata apartamentului tau...daca nu ai, esti dependent de statiile de incarcare.
        PS: incarcarea unei masini electrice la priza dureaza min 8 ore.
  • -2 (8 voturi)    
    comparatie cu Renault K-ZE (Marţi, 3 martie 2020, 10:55)

    methalman [utilizator]

    si uite cum noua ne vinde Dacia o masina mai scumpa fata de Renault si cu autonomie mai mica.

    In China Renault K-ZE se vinde intre 8.000-10.000 de dolari cu autonomie de 260 km.

    Dacia vrea sa vanda in Romania o masina >15.000 si cu autonomie de 200 km.
    • +5 (7 voturi)    
      ti-am dat plus (Marţi, 3 martie 2020, 11:36)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      desi meritai minus. K-ZE-ul respectiv nu se poate vinde fara adaptari in Europa, vorbesc in primul rand de capitolul siguranta, ori UE iti impune dotari minime atat de siguranta pasiva cat mai nou si activa. Siguranta costa, progresismul care precede progresul real, care se lasa asteptat costa, asa ca in Europa nesubventionata aceasta masina va pleca de la 20.000 euro. Acum sa nu vii sa-mi spui ca la 20-25k$ iti iei nu stiu ce honda sau toyota in Statele Unite cu dotari suficiente, comfort suficient, siguranta buna si motor pe benzina performant. Sa nu-mi spui, ca noi nu vrem sa te credem. Noi vrem masini electrice la standarde de masini pentru india si china, dar la preturi exorbitante. Altfel nu avem cum sa saracim populatia asa cum ne-am propus.
    • +4 (4 voturi)    
      pai atunci (Marţi, 3 martie 2020, 11:49)

      alex34 [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      muta-te in China si o sa iei si tu K-ZE la 8000$...,, ce treaba are piata din China cu cea din Romania? gandesti ca cei care se vaita ca de ce nu se poate sa traiasca in Romania cu salarii din Germania..
    • 0 (0 voturi)    
      pretul pleaca de la 7200 euro (Marţi, 3 martie 2020, 12:01)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      in China ptr Z-KE>
    • +1 (1 vot)    
      In romania (Marţi, 3 martie 2020, 12:34)

      deville2010 [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      ai salariu mediu 700 euro.In china 200.De aici dierenta
    • +2 (2 voturi)    
      doar dupa subventii costa $8700 in China (Marţi, 3 martie 2020, 13:08)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui methalman

      "The Renault City K-ZE is an all-electric city car manufactured and sold in China since 2019. It is notable for its low price, starting at less than $8,700 after incentives."

      Autonomia WLTP tine cont de un regim de condus mai sportiv si eventual de consumatori
  • +1 (3 voturi)    
    Si cati CP are dacia "k-ze"? (Marţi, 3 martie 2020, 11:31)

    morida8992 [utilizator]

    A scris undeva ca Renault K-Ze are doar 44 cai putere, cel putin varianta vanduta in China?

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_City_K-ZE

    Cam la asta o sa ne asteptam daca dacia ori muta productia de K-ze la mioveni, ori le importa direct din china ca rebranduri...
  • +5 (7 voturi)    
    multi cunoscatori aici (Marţi, 3 martie 2020, 11:44)

    alter_ego2013 [utilizator]

    multe din comentariile de mai sus imi inspira aceasta zicatoare...
    Electrica moare de drum lung si prostul de grija altuia.

    Pe scurt, nu va place nu va luati. Si la Dacia Logan si Duster strambau multi din nas la inceput.

    Ai nostri tot cu bombardierele si cu SH-ul...
    • -2 (4 voturi)    
      normal (Marţi, 3 martie 2020, 11:55)

      ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

      ca cu SH-ul. de ce sa dau o carca de bani pe o masina noua, ca sa mai dau o carca de bani pe planetare, brate, bucsi, bielete, caseta directie?

      "cum ie drumurile, asa si masina"
      • +4 (4 voturi)    
        si la SH nu dai? (Marţi, 3 martie 2020, 12:30)

        alter_ego2013 [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

        Stai putin, la o masina SH nu dai bani pe planetare, bucsi, bielete, caseta de directie, etc?
        Pentru informarea ta o masina electrica are in medie de 3 ori mai putine piese. Nu are nevoie de revizie clasica cu schimbat uleiuri, filtre, etc. Nu are transmisie clasica, deci nu-i faci distributie, etc, etc
        O masina noua, electrica sau nu, are si o perioada de garantie care iti acopera macar o parte din posibilele defectiuni.
        Si oricum ai mai multe sanse sa-ti pice diverse la o masina SH deja alergata pe drumurile de care zici, mai ales daca are kilometrajul dat nitel peste cap...
        Nu mai vorbesc de ce bagi in plamani in urma unui diesel cu cateva sute de mii de km la bord.
        Deci succes la SH!
        • 0 (0 voturi)    
          mersi :) (Marţi, 3 martie 2020, 19:21)

          ardeleanu_ion123 [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

          ba da bag bani la fel, insa diferenta de pret intre una noo si una sh o investesc in alta parte :)

          aveam un opel pe benzina din 90, mergea boboc, simpla si usor de reparat. motor de Isuzu. am dat-o la fer vechi ca-i cadeau arcurile :)

          tare rau mi-a parut dupa ea...

          masinile noi sunt vrajeala maxima, daca nu ma credeti meretz la un cimitir de masini si uitati-va la alea accidentate si sectionate. bine, daca stiti la ce anume sa va uitati.

          btw, cu chimicalele din acumulatori cum o sa facem?

          btw2 nu sunt impotriva tehnologiei, o sa imi iau una electrica atunci cand o sa am 1. 10000 km autostrazi si 2. statii de incarcare de cartier.
  • +3 (7 voturi)    
    Prelungitor :))) (Marţi, 3 martie 2020, 11:55)

    the-jackall [utilizator]

    Pentru majoritatea comentatorilor singura varianta sa iti incarci masina, la bloc, e sa arunci un prelungitor pe balcon. Va arata ca un pom de craciun sau ca stalpii de pe bulevarde pe care toti le uram. NU prieteni, solutia va fi prize de incarcare montate langa sau in parcari, acolo, langa masini! Hai ca nu e greu. Da stiu ca acum vi se pare SF dar si masinile electrice erau SF acum 20 de ani. Odata ce piata va identifica nevoia asta, exact ca si cu masinile, atunci oferta de prize/statii de incarcare se va mari/diversifica si se vor ieftini facand montatea lor o bagatela. Exact ca anveloparea blocurilor. Asociatiile de locatari vor gasi firme care sa le instaleze in parcari, aproape de masini, pentru toata lumea.
    • -1 (5 voturi)    
      prize (Marţi, 3 martie 2020, 12:11)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui the-jackall

      Si deja sunt o multime de supermarketuri cu prize pentru incarcarea masinilor electrice. Solutii de incarcare sunt si vor fi, masini ieftine sa fie.
      • +1 (1 vot)    
        sunt prize, (Marţi, 3 martie 2020, 12:47)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

        dar sunt ocupate de masini de taxi si de loganuri albe cu cruciulite.
        • +1 (1 vot)    
          Pai noi am pus caruta inaintea carului (Marţi, 3 martie 2020, 12:58)

          the-jackall [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Si acum ne aflam in pozitia sa ne cumparam masini electrice dar nu avem unde le incarca si daca gasim o priza e blocata de bizoni. Hai sa scoatem parcagii cu amenzi pe strazi sa dea amenzi, sa facem insfrastructura si apoi sa cumparam masini electrice. Sau?
    • 0 (0 voturi)    
      make a business plan (Marţi, 3 martie 2020, 15:54)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui the-jackall

      Good luck!:)))

      PS
      Bag si io un leu sau ceva de genul acesta.
  • 0 (0 voturi)    
    specs (Marţi, 3 martie 2020, 12:13)

    Ademordna [utilizator]

    Mda, bat toba pe aspecte estetice in loc sa precizeze capacitatea bateriei (in KWh nu km WLTP).
    Renault se pricep la masini electrice, cand oare o sa invete si Dacia?
  • 0 (2 voturi)    
    mobilitatea viitorului (Marţi, 3 martie 2020, 12:26)

    Itsoc [utilizator]

    1. Masina personala PHEV pentru cei care locuiesc in afara orasului dar lucreaza in oras: in felul asta poti cupla pe electric pentru a intra in oras unde cel mai probabil vor fi interzise ICE-urile (vorbesc de orase normale nu haznaua bucuresteana cauzatoare de moarte)
    2. Masina PHEV de capacitate mare in regim de subscriptie "pay per usage" pentru drumuri medii si lungi (peste 400 km dus intors) folosita exclusiv in afara orasului
    3. Masina full electric f mica si cu autonomie pana in 200 km pentru folosire strict in oras.

    Dacia Spring, ca si eHonda sau conceptul AMI One de la PSA ar putea juca pe segmentul micutelor citadine.
  • +1 (1 vot)    
    E o mutare strategica (Marţi, 3 martie 2020, 13:24)

    JohnR [utilizator]

    Fabrica Renault in China e in Wuhan si de aici graba sa mute modelul in Europa. Cei care vor sa vada cum o sa arate vedeti review-uri la versiunea chineza. Mari modificari nu o sa fie pentru ca nu este timp. E o cursa contra timp.
  • +1 (1 vot)    
    domnule se vorbeste... (Marţi, 3 martie 2020, 16:01)

    ..13 [utilizator]

    Si asta nu este rau de fel!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by