În contextul în care peste trei miliarde de oameni sunt sub restricții de circulație și zeci de milioane nu mai au loc de muncă din cauză că multe business-uri sunt închise, nu este de mirare că va fi un an dezastruos pentru vânzarea de mașini noi. Estimările sunt că în unele piețe vânzările vor scădea cu 50%, în lume vor scădea cu 15-25 milioane de mașini, iar în Europa, cu peste trei milioane unități, scrie Automotive News.

La o reprezentanta autoFoto: Endeavour Automotive

În Europa se vând lunar cam 1,3 - 1,4 milioane de mașini și efectele crizei se văd deja în vânzările din februarie, se accentuează în martie, iar aprilie va fi o lună moartă cum în cele mai multe țări este carantină totală.

În acest context, dealerii au închis aproape peste tot porțile, uzinele auto probabil că nu vor relua producția până în mai și, de la media lunară de 1,3-1,4 milioane mașini, se poate ajunge la doar câteva sute de mii în lunile foarte slabe.

Morgan Stanley estima inițial că piața mașinilor noi în Europa va scădea cu 4%, acum a schimbat la 13%, iar în unele piețe unde lovește și scăderea prețului petrolului, piața ar putea scădea cu 50% (Rusia de exemplu).

IHS estimează o scădere de 14% în Europa, iar Scope Ratings estimează o scădere de 20% pentru Europa de Vest.

Pe plan mondial, IHS estimează o scădere de 12%, spre 78.8 milioane de mașini noi pentru întreg anul, cu câteva milioane sub prima estimare, de la început de an.

LMC Automotive estimează vânzări mondiale de 77 milioane de mașini, cu 14% mai puțin față de 2019, iar cel mai ”negru” scenariu indică 69 milioane de mașini, asta însemnând cu câte 3 milioane mai puține în acest scenariu în regiunile China, America de Nord și Europa de Vest.