​Vânzările de mașini noi în Italia au scăzut cu 86% în martie, lună în care activitatea economică a încetat aproape total în țara europeană unde coronavirusul a făcut cele mai multe ravagii, scrie Automotive News. Cea mai pesimistă prognoză indică o scădere de aproape 50% a pieței auto pentru întreg anul. Epidemia de COVID-19 a făcut peste 12.000 de morți în Italia și bilanțul este mai ”negru” cu fiecare zi.

Alfa Romeo Giulia GTAFoto: Alfa Romeo

Datele asociației de profil UNRAE indică faptul că s-au înmatriculat doar 28.000 de mașini noi, față de 193.000 în martie 2019. Nu este de mirare: pe 8 martie s-a impus carantină totală în nord, inclusiv în zona Milano, iar pe 10 martie restricțiile au fost extinse pentru toată țara. Inițial ideea era să fie ridicate o parte dintre restricții pe 3 aprilie, dar perioada s-a prelungit până la 13 aprilie și probabil nici atunci nu se vor schimba lucrurile.

Asociația estimează că, în cel mai bun caz, piața va scădea cu 32%, spre 1,31 milioane unități, dacă restricțiile vor fi ridicate spre final de aprilie sau început de mai. Însă, dacă totul va dura mult mai mult și vânzările vor fi aproape de zero până spre iulie - august, piața va fi la aproape jumătate față de anul trecut, cam la un milion de unități.

Datele pentru ultimii 15 ani arată că cel mai bun an pentru piața italiană a fost 2007, cu 2,5 milioane mașini, iar cel mai slab a fost 2013, cu 1,3 milioane mașini noi.