Piața mașinilor noi a scăzut cu 32% în martie

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 7 aprilie 2020, 16:01 Economie | Auto


Masini
Foto: Hotnews
​Criza sanitară se vede și în cifrele pentru înmatriculările de mașini noi, piața scăzând cu 32% în martie și cu 22% pentru primul trimestru. A fost cea mai slabă lună martie din ultimii cinci ani, cu 6.654 de mașini, maximul istoric fiind în martie 2008 când s-au înmatriculat peste 23.000 de mașini noi. Cea mai slabă lună martie a fost în 2013, cu sub 3.400 de mașini.

Datele DRPCIV pentru piața mașinilor noi arată scădere de 32% în martie, dar au fost și mărci cu scăderi mai dure: Renault -63%, Ford -55%, Opel -74% sau Dacia -39%. Dacă în martie anul trecut s-au înscris în circulație 18 mașini marca smart, acum a fost doar una.

Pentru primele trei luni piața mașinilor noi a scăzut cu 22%, de la aproape 36.000 de mașini, la sub 30.000. În top 5 a intrat pentru prima oară Hyundai, ale cărei vânzări au crescut cu 20%.

Top modele de mașini noi
Dacia Logan
Dacia Sandero
Dacia Duster
Skoda Octavia
Renault Clio

La mașini second-hand din import piața a scăzut cu 4% în martie și cu 2% pentru trei luni (de la 110.000, la 108.000 mașini). Volkswagen este pe primul loc, cu peste 27.000 de mașini, iar BMW este pe doi, cu peste 11.000.

Reînmatriculările (mașini second-hand care și-au schimbat proprietarul) au totalizat 41.157 unități în martie, cel mai slab nivel din ultimii patru ani și cu aproape 15% mai puțin decât în martie 2019.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















911 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    Renault -63%, Ford -55%, Opel -74% sau Dacia -39%. (Marţi, 7 aprilie 2020, 16:08)

    PaulOdaiasu1 [anonim]

    Adica, exact modelele cumparate de oamenii cu un buget mai scazut.
  • +1 (1 vot)    
    Scaderea vanzarilor auto (Marţi, 7 aprilie 2020, 16:31)

    Emil Gheata [anonim]

    Intradevar scaderea e mare. Totusi nu e cazul sa ne lamentam ca e cel mai scazut nivel din ultimii 5 ani, acum cand ne confruntam cu cea mai mare criza din ultimii 75 de ani, de la al 2-lea Razboi Mondial, dupa madam Merkel, sau chiar 100 de ani, daca ne raportam doar la domeniul pandemiilor.
    Insa scaderea din lunile urmatoare va fi si mai mare pentru ca spre deosebire de bunurile de necesitate imediata, automobilul este achizitionat, in majoritatea covarsitoare a cazurilor, in urma unor concluzii si decizii pe o perioada ceva mai lunga de timp, de la o luna sau chiar 6 luni. Si mai intervine si programarea unui credit bancar. Astfel cei care au cumparat in luna martie au facut-o din inertia unui lant de decizii aterioare. Abia in mai, iunie sau iulie vom vedea apetitul pentru acest gen de produs.
  • -1 (3 voturi)    
    Hehe (Marţi, 7 aprilie 2020, 20:40)

    Landser [utilizator]

    Un lucru bun! Prea inebunisera toti cu porcariile electrice si cu normele de poluare si cu obligativitatea schimbarii masinilor!
    Mult timp d'acu' incolo putini vor fi cei care vor cumpara o masina noua (ma refer incl si la cele rulate).
    Multi care dadeau zor cu aplicarea taxei de poluare sau chiar cu interzicerea masinilor diesel au acum rate la ele!
    Se laudau cu pocnitorile lor benzinare in 3 pistoane ca doar ei sa circule si urau cu manie proletara pe cei cu masini mai vechi sa le dea la remat!
    Acu' sa i vedem!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by