Nissan avea probleme și înainte de izbucnirea crizei coronavirusului, dar acum acestea par să se accentueze și compania va face noi runde de restructurare și ar putea elimina un milion de mașini din ținta anuală de vânzări, scrie Reuters. Nissan anunța anul trecut că va renunța la 10% din efective până în 2022, dar acum măsurile vor fi mai radicale.

Uzina Nissan din SunderlandFoto: Nissan

Nissan a vândut în Europa 394.000 de mașini anul trecut, departe de anul record 2017 când a trecut de 560.000. Cel mai slab an a fost 2007, cu 313.000 unități.

Cele mai optimiste prognoze din anii trecuți indicau că Nissan va ajunge la vânzări anuale de peste 7 milioane mașini, dar a mai micșorat ținta și încă o reașezare ar putea urma, mergând pe ideea că vânzările ar putea să scadă și la sub 5 milioane de mașini/an.

Sursele spun că planurile de restructurare până în martie 2023 ar trebui bazate pe presupunerea că abia în acel an compania va reuși să vândă 5 milioane de mașini. Pe vremea fostului CEO Carlos Ghosn se vorbea și de ținte ultra-ambițioase de 8 milioane de mașini/an, dar anul trecut compania a anunțat că va reduce capacitatea anuală de producție spre 6,5 milioane.

Conform noilor planuri, dacă s-ar reduce capacitatea și mai mult, către 5 milioane, ar trebui închise 3-4 uzine și eliminate câteva mii de locuri de muncă.