Producătorul auto Skoda a oprit producția pe 16 martie, dar se pregătește să o reia, cu 80 de reguli de precauție pentru prevenirea infectării angajaților la locul de muncă. Cei care pot lucra de acasă vor continua să facă asta, iar cei din uzină vor lucra în echipe mai mici și se va evita ca la un loc să se strângă mulți oameni. Printre recomandările de igienă se numără și renunțarea la a da mâna cu ceilalți.

Intr-o uzina autoFoto: Skoda

Începând de luni, 27 aprilie, ŠKODA AUTO își reia producția de autoturisme la cele trei fabrici ale sale din Cehia. Sunt însă implementate peste 80 de reguli obligatorii de precauție pentru prevenirea infectării angajaților la locul de muncă.

Programul include măsuri concrete de protecție a sănătății angajaților, precum și modificări introduse în acest sens în procesele de lucru ale companiei.

Lista aceasta stipulează, de exemplu, că toți angajații trebuie să poarte obligatoriu mască la intrarea pe domeniul fabricii.

Fiecare schimb de lucru dispune acum de timp adițional rezervat curățării sculelor, telefoanelor și tastaturilor, precum și a tuturor materialelor și suprafețelor. De asemenea, toate zonele vor fi curățate și dezinfectate și mai frecvent decât până în prezent, spun cei de la Skoda.

Skoda a făcut, de asemenea, câteva schimbări în operațiunile zilnice, pentru a proteja angajații. Printre acestea se numără modificarea modului în care funcționează mijloacele de transport folosite pentru transferuri, precum și adaptarea procedurilor de lucru pentru porțile fabricilor, dar și modul de înregistrare a pontajului.

Au fost luate totodată măsuri pentru ca angajații din producție să lucreze în echipe mai mici, cu componență constantă. Ședințele de informare de la schimbul de tură vor fi cât mai scurte posibil și au fost puse la dispoziție mai multe zone pentru pauze, astfel încât contactul între angajați să fie redus la minimum, în vederea reduceri la minimum a riscului de infecție.

Angajații sunt încurajați să lucreze de acasă, dacă este posibil, iar numărul de persoane prezente simultan în același birou a fost redus, pentru a se asigura posibilitatea de a păstra distanța sigură între persoane. De asemenea, este important ca personalul să își ia pauzele pe rând, pentru a proteja cât de mult posibil sănătatea angajaților.

Alături de aceste măsuri de precauție, sunt implementate și măsuri generale de prevenție și recomandări de igienă, precum renunțarea la a da mâna cu ceilalți, spălarea regulată a mâinilor sau dezinfectarea mâinilor și evitarea atingerii feței cu mâna.

Măsurile de precauție ce vor fi luate odată cu reluarea producției sunt divizate în 3 etape. Până la comunicarea altor instrucțiuni, va fi aplicabilă etapa 1, ce prevede aplicarea integrală a tuturor măsurilor. În etapa 2 se va putea renunța la o parte dintre aceste măsuri de prevenție.

Etapa 3 va permite și alte relaxări implementate treptat, pe o perioadă extinsă de timp, în condiții de responsabilitate maximă, astfel încât să fie asigurată siguranța personalului. La momentul oportun, încheierea fazei a treia va permite reluarea operațiunilor normale și anularea tuturor restricțiilor, ca de exemplu a celora care prevăd interdicția accesului vizitatorilor.