Până acum, uzinele auto din UE au produs cu 2,3 milioane de mașini mai puțin din cauza crizei noului coronavirus, dar numărul total va fi mult mai mare fiindcă unele uzine nu s-au deschis, iar cele deschise rulează la capacitate mai mică. Datele ACEA arată că, în medie, închiderile au durat 29 de zile lucrătoare, dar au fost și țări unde avem o medie de 36 de zile, dar și o țară cu 15 zile. În România datele arată că uzinele Dacia și Ford au stat închise 31 de zile lucrătoare și au produs cu 68.000 mai puține mașini decât într-un an normal.

Intr-o uzina autoFoto: Ferrari

Datele ACEA arată că în toată Europa sunt 142 de uzine care produc automobile și cele mai multe sunt în Germania (25),urmată de Marea Britanie (19), Rusia (16), Franța (13) și Italia (11). În Ungaria, Polonia și Slovacia sunt câte patru uzine.

În Europa, 71 de uzine produc motoare pentru automobile, Germania având 12, Franța 9, iar România, trei. În total, în Europa sunt 298 de uzine auto, incluzând și pe cele care fac vehicule comerciale, autobuze și motoare, iar 102 sunt în afara UE (cele mai multe în Rusia, UK și Turcia).

Ei bine, din cauza crizei Covid-19, uzinele auto din UE au stat închise în medie 29 de zile lucrătoare până în prezent, iar în Marea Britanie media a fost de 36 de zile, în Portugalia de 34 de zile, iar în Spania, Italia și Franța, 33 de zile. În Suedia închiderile au fost cele mai scurte (15 zile în medie), în Ungaria au fost 22 de zile, în Slovacia au fost 24 de zile, iar în Belgia 25 de zile.

În Germania s-au produs cu 605.000 mașini mai puțin, în Spania cu 436.000 mai puțin, în Franța cu 257.000 mai puțin și în Marea Britanie, cu 230.000 mai puțin. Din regiunea noastră, Cehia a avut cel mai mult de suferit: un minus de 151.000 autoturisme.