În primele trei luni din an toate piețele au scăzut, mai ales că în martie vânzările de mașini noi s-au prăbușit, însă datele ACEA indică o scădere de 33% atât la diesel, cât și la benzină, și o dublare a vânzărilor de mașini electrice încărcabile la priză. La capitolul mașini pur-electrice, în România s-au înmatriculat 271 în trei luni, cu 27% mai mult decât în primul sfert din 2019. În Germania s-au înmatriculat însă 26.000 de mașini 100% electrice.

Piata masinilor noi in UE in functie de tipul de combustibilFoto: ACEA

Ei bine, datele ACEA arată că dieselul a atins un nou record negativ pe piața mașinilor noi, 29,9%, iar benzina are 52,3%. Mașinile electrice încărcabile la priză au 6,8% (cele full-electrice și hibridele plug-in).

În UE s-au înmatriculat 738.000 de mașini diesel, cu peste 350.000 mai puțin decât în 2019. În România au fost 8.301 (scădere de 24%). Cea mai mare piață a fost Germania, cu 224.000 de mașini (-23%), iar cea mai mare scădere a fost în Italia (-50%). Dintre țările din afara UE, piața britanică este cea mai mare pentru diesel (91.000 de mașini, scădere de 51%).

Mașinile noi pe benzină au scăzut cu peste 600.000 de unități, la 1,29 milioane unități. Germania a fost cea mai mare piață, cu 359.000 unități, iar în România totalul a fost de 17.000 (-26%). Cea mai dură scădere, de 45%, a fost în Franța.

Singurele segmente care au crescut au fost mașinile ce se pot încărca la priză, unde avansul a fost de 100%, până la 167.000 de unități. Dintre acestea, mașinile 100% electrice reprezintă 91.700 (avans de 68%). Germania și Franța au depășit fiecare pragul de 25.000 de mașini, Olanda a trecut de 8.000 și alte două țări au depășit pragul de 5.000: Suedia și Italia.

În afara UE, Norvegia și UK au depășit pragul de 15.000 de mașini pur-electrice.