Mașinile diesel au scăzut la sub 30% cotă de piață în UE. Electricele au fost marile câștigătoare, dar cota lor de piață rămâne scăzută

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 12 mai 2020, 12:43 Economie | Auto


Piata masinilor noi in UE in functie de tipul de combustibil
Foto: ACEA
În primele trei luni din an toate piețele au scăzut, mai ales că în martie vânzările de mașini noi s-au prăbușit, însă datele ACEA indică o scădere de 33% atât la diesel, cât și la benzină, și o dublare a vânzărilor de mașini electrice încărcabile la priză. La capitolul mașini pur-electrice, în România s-au înmatriculat 271 în trei luni, cu 27% mai mult decât în primul sfert din 2019. În Germania s-au înmatriculat însă 26.000 de mașini 100% electrice.

Ei bine, datele ACEA arată că dieselul a atins un nou record negativ pe piața mașinilor noi, 29,9%, iar benzina are 52,3%. Mașinile electrice încărcabile la priză au 6,8% (cele full-electrice și hibridele plug-in).

În UE s-au înmatriculat 738.000 de mașini diesel, cu peste 350.000 mai puțin decât în 2019. În România au fost 8.301 (scădere de 24%). Cea mai mare piață a fost Germania, cu 224.000 de mașini (-23%), iar cea mai mare scădere a fost în Italia (-50%). Dintre țările din afara UE, piața britanică este cea mai mare pentru diesel (91.000 de mașini, scădere de 51%).

Mașinile noi pe benzină au scăzut cu peste 600.000 de unități, la 1,29 milioane unități. Germania a fost cea mai mare piață, cu 359.000 unități, iar în România totalul a fost de 17.000 (-26%). Cea mai dură scădere, de 45%, a fost în Franța.

Singurele segmente care au crescut au fost mașinile ce se pot încărca la priză, unde avansul a fost de 100%, până la 167.000 de unități. Dintre acestea, mașinile 100% electrice reprezintă 91.700 (avans de 68%). Germania și Franța au depășit fiecare pragul de 25.000 de mașini, Olanda a trecut de 8.000 și alte două țări au depășit pragul de 5.000: Suedia și Italia.

În afara UE, Norvegia și UK au depășit pragul de 15.000 de mașini pur-electrice.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2685 vizualizari

  • +2 (10 voturi)    
    Uraaaa!!!! (Marţi, 12 mai 2020, 12:56)

    Amerlocu [utilizator]

    În acest ritm, înlocuirea parcului auto german al vehiculelor cu motoare cu combustie (63 de milioane) va dura cu ceva mai putin de 300 de ani...
  • +3 (7 voturi)    
    Procentul electricelor e optimist (Marţi, 12 mai 2020, 13:58)

    Kap [utilizator]

    Din două motive, bucuria e exagerată:
    1. procentul mașinilor clasice e afectat foarte mult de epidemie și probabil va fi afectat și de criză;
    2. subvențiile foarte mari favorizează dealerii să facă înmatriculări multe în speranța că vor scăpa apoi de ele către clienți.

    În condiții normale, fără criză și epidemii, și fără pomenile exagerate de la stat, procentul de electrice va rămâne minuscul.
  • +2 (4 voturi)    
    comenzi din urma (Marţi, 12 mai 2020, 17:32)

    jorj_bv [utilizator]

    Cel mai probabil destul de putini au facut noi achizitii, doar ce care facusera precomenzi: masini customizate saqu electrice (Tesla Model 3 si VW ID3 au cozi de sute de mii si intarzieri la livrare).
  • +1 (5 voturi)    
    despre (Miercuri, 13 mai 2020, 9:41)

    costelo999 [utilizator]

    la romanica diesel este fruntea, electric pur doar cine are acces la priza, hibrid ala care nu are ce face cu banii, benzina al cu bani putini.
  • +2 (2 voturi)    
    Nu vad logica (Miercuri, 13 mai 2020, 22:10)

    ids [utilizator]

    Motoarele moderne pe motorina si cu AdBlue sau echivalent polueaza mai putin si consuma mai putin.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by