​Dacia a reluat producția de mașini pe 4 mai, a ajuns acum să producă la 67% din capacitate, iar în două săptămâni se va ajunge la 85% din capacitate, a spus șeful companiei, Christophe Dridi. Nu se știe când va ajunge uzina la 100% capacitate, totul depinzând de cererea din cele mai mari piețe din Occident și de modul în care aceste țări vor relaxa restricțiile, a mai spus el. Dridi spune că a cerut autorităților măsuri suplimentare de susținere a activității și de păstrare a locurilor de muncă și după perioada de șomaj tehnic.

In uzina Dacia, dupa reluarea productieiFoto: Dacia

Dacia a reluat producția la uzina de motoare pe 21 aprilie și la cea de vehicule pe 4 mai, în două schimburi. Pe 11 mai a mai adăugat un schimb și săptămâna trecută producția a ajuns la 700 de mașini/zi, jumătate din capacitatea maximă de 1.400 de mașini/zi. Dacia a instituit o serie de măsuri care să asigure distanțarea socială.

Christophe Dridi spune că producția crește de la zi la zi și a ajuns la 950 de mașini marți, scopul fiind să se ajungă la 1.200 de mașini/zi în două săptămâni.

Când se va atinge maximul? Nu se știe, chiar dacă nu sunt probleme mari cu componentele. Marea necunoscută ține de piață, fiindcă nu se știe cum va reacționa, din moment ce vânzările în piețele de export au scăzut puternic (chiar și cu peste 90%, din cauza carantinei totale).

Piețe precum Italia, Spania sau Franța sunt aproape închise, dar țări precum Germania sau Austria dau semne bune, iar Franța a pornit relaxarea restricțiilor pe 11 mai.

Rămâne de văzut și cum vor privi europenii mașina și dacă vor renunța în mare parte la transportul în comun (considerat nesigur în condițiile actuale) pentru a folosi tot mai mult mașina.

Dacia ia în calcul diverse scenarii despre cum vor merge vânzările, de la cele optimiste, până la cele mai pesimiste. Compania a produs cu peste 50.000 de mașini mai puțin din cauza întreruperilor, dar Dridi spune că producția poate fi recuperată dacă este cerere, fie lucrând din plin și sâmbăta, fie scurtând tradiționala pauză de producție din august de la 4 săptămâni, al două.

Șeful Dacia spune că nu va amâna lansările de noi mașini, va face progrese la capitolul vânzări online, iar angajații care pot în continuare să lucreze de acasă, vor lucra tot de la domiciliu.

Compania caută să crească gradul de integrare locală, dorind astfel ca tot mai multe componente care sunt aduse din străinătate, să ajungă să fie fabricate în țară.

Premierul Orban, însoțit de trei miniștri a vizitat uzina recent, iar Christophe Dridi spune că a cerut autorităților măsuri suplimentare de susținere a activității și după perioada de șomaj tehnic. ”În primul rând am întrebat cum putem relua activitatea, nu sunt la 100%, dar nici la 0%, cum era când eram în șomaj tehnic. Este mai bine pentru toată lumea să lucreze și să putem păstra toate locurile de muncă. Este foarte important. Chiar dacă producem doar 1.200 de mașini/zi, trebuie să păstrăm toți angajații. Asta înseamnă că am cerut autorităților noi moduri de a ne susține activitatea și după această perioadă de șomaj tehnic și să putem reveni cât mai repede la 1.400 de mașini/zi”

Pe termen scurt, Dacia vrea sprijin pentru a da un impuls activității și pentru a păstra locurile de muncă, iar pe termen mediu să se dezvolte infrastructura și Dacia să crească gradul de componente produse în țară.