​O analiză efectuată de Boston Consulting Group asupra mai multor companii din acest sector din România arată un impact potențial foarte mare: într-un scenariu sever veniturile ar scădea chiar și cu 40%. Companiile din domeniul auto (producători de echipamente originale/OEM-uri, furnizori, dealeri) sunt mult mai bine poziționate acum decât au fost în criza din 2008-2009, deoarece și-au îmbunătățit fluxul de numerar, au mărit capacitatea de utilizare, și-au schimbat portofoliile de produse pentru a răspunde cererii cumpărătorilor și au instituit o disciplină mai mare prin stimulente de vânzare cu amănuntul.

Intr-o uzina autoFoto: Skoda

Dar, o scădere chiar și de 20% a volumului vânzărilor (un rezultat în limita celor două scenarii considerate mai probabile) poate testa chiar și cele mai solide companii.

Analiza arată un impact potențial foarte mare: într-un scenariu sever, EBITDA (câștiguri înainte de dobândă, taxe, depreciere și amortizare) ar putea scădea cu până la 19 miliarde de lei, de la aproximativ 13,4 miliarde lei prognozate la -5,5 miliarde lei, ajungând în ”teritoriu” negativ, în timp ce pierderile din vânzări s-ar putea cifra la 67 miliarde de lei (de la 167 miliarde lei, la 100 miliarde lei).

Aceste scenarii plauzibile le forțează chiar și pe cele mai bine poziționate OEM-uri să ia măsuri decisive. La nivel global, OEM-urile răspund deja acestei crize prin: accesarea liniilor de credit, închiderea fabricilor, trimiterea angajaților în concediu, amânarea sau reducerea salariilor executive și amânarea investițiilor în programele viitoare.