​Volkswagen va încetini producția timp de patru zile la uzina din Wolfsburg, unde lucrul fusese reluat pe 27 aprilie, de data aceasta problema fiind cererea scăzută. Optimiștii sperau într-o revenire rapidă, dar lucrurile nu stau deloc bine. Producătorii auto germani speră ca statul să dea drumul unui program de tip Rabla asemănător cu cel din 2009. Autoritățile au refuzat însă și se vor purta noi discuții.

Intr-o uzina autoFoto: Volkswagen

VW va opri temporar producția pe două linii de asamblare unde sunt construite modelele Tiguan, Touran și Seat Tarraco și va fi anulat temporar un schimb de lucru la producția modelului Golf.

Nu este de mirare că cererea rămâne redusă, mai ales că vânzările pe piețele din Franța sau Italia au fost de peste 30 de ori mai mici în aprilie, față de aprilie 2019, din cauza carantinei și a faptului că showroom-urile au fost închise. Și în Germania, piața a scăzut cu 61%.

Diverși analiști estimează că piața mașinilor noi ar putea scădea chiar și cu 30% în Europa de Vest pe tot anul și, chiar dacă luna mai va fi mai bună ca aprilie, este greu de estimat ce va urma în toamnă.

Marile companii auto germane au discutat cu cancelarul Merkel și cu înalți oficiali pentru a obține promisiunea unor programe care să stimuleze cererea, dar statul german nu s-a angajat încă pentru așa ceva. Se vor purta noi discuții și în iunie.

Sursa: Financial Times