​Înmatriculările globale de automobile electrice urmează să înregistreze un declin de 18% în acest an, însă este vorba de o contracţie mai mică faţă de cea înregistrată de automobilele echipate cu motoare cu combustie internă, au anunţat marţi analiştii de la BloombergNEF (BNEF), transmite Reuters, potrivit Agerpres.

Incarcare masini electriceFoto: OpenLV

Potrivit analiştilor, înmatriculările de automobile echipate cu motoare cu combustie internă vor scădea cu 23% la nivel global în 2020.

Închiderea temporară a showroom-urilor, ca urmare a măsurilor destinate limitării propagării virusului COVID-19, a întrerupt vânzările şi a afectat încrederea consumatorilor, susţine BNEF într-un raport anual cu privire la perspectivele globale pentru automobilele electrice.

"Pandemia de COVID-19 va provoca o scădere majoră în vânzările globale de automobile în 2020. Direcţia pe termen lung nu s-a schimbat, însă piaţa va fi una cu denivelări în următorii trei ani", a spus Colin McKerracher, analist la BNEF.

Conform estimărilor BNEF, în 2040 automobilele electrice vor reprezenta 31% din flota globală şi vor fi responsabile pentru 58% din vânzările de autoturisme noi de pasageri, în timp ce automobile echipate cu motoare cu combustie internă vor intra pe o pantă descendentă, după ce în 2017 au atins vârful.

Pentru acest an, analiştii se aşteaptă ca la nivel mondial să fie vândute 1,7 milioane de automobile electrice, care se vor adăuga celor aproximativ şapte milioane de unităţi care sunt deja în circulaţie.

Aceste cifre au implicaţii şi pentru piaţa de electricitate şi cea petrolieră. BNEF estimează că electrificarea transportului va elimina 17,6 milioane barili pe zi din cererea de petrol în 2040, în creştere faţă de doar un milioane de barili pe zi în prezent, iar în 2040 cererea de energie electrică va fi mai mare cu 5,2% datorită automobilelor electrice. De asemenea, analiştii estimează că lumea va avea nevoie de aproximativ 290 milioane de puncte de încărcare în 2040, dintre care 12 milioane vor fi în spaţii publice iar restul acasă, la locul de muncă sau în spaţiile comerciale private.