Probleme la Renault: Guvernul francez cere companiei să nu mai investească în uzinele din alte ţări

de RA     HotNews.ro
Duminică, 24 mai 2020, 15:25 Economie | Auto


In uzina Dacia
Foto: Dacia
​Guvernul de la Paris vrea ca Renault să nu-şi mai dezvolte capacitatea de producţie peste hotare, în schimbul pachetului de salvare de cinci miliarde de euro, a afirmat duminică ministrul francez al Mediului, Elisabeth Borne, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Întrebat de informaţiile din presa franceză referitoare la un posibil anunţ marţi al sprijinului guvernamental pentru industria auto, oficialul a declarat că staul va majora subvenţiile pentru achiziţionarea de vehicule electrice şi îi va ajuta pe cei cu venituri scăzute să cumpere maşini mai noi, mai puţin poluante. Borne nu a dat detalii privind data la care va fi anunţat pachetul de măsuri sau valoarea acestuia.

Şi ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, a avertizat într-un interviu publicat vineri în cotidianul Le Figaro că grupul Renault se luptă să supravieţuiască în contextul crizei coronavirusului, adăugând însă că producătorul auto trebuie să îşi asume unele angajamente cu privire la menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice.

"Cu privire la gravitatea crizei precum şi cu privire la situaţia companiilor, eu voi continua să spun adevărul: Renault se luptă să supravieţuiască", a răspuns Bruno Le Maire, întrebat fiind dacă va accepta ca firmele care sunt susţinute de statul francez să închidă uzine în Franţa, aşa cum intenţionează să facă Renault.

Potrivit presei, Renault intenţionează să închidă mai multe uzine din Franţa, printre care cea de la Flins, unde sunt asamblate modelul electric Zoe şi Nissan Micra, dar şi uzina de asamblare de la Dieppe, în cadrul unui vast plan de economii care ar urma să fie anunţat săptămâna viitoare.

Bruno Le Maire a mai declarat pentru Le Figaro că nu a semnat încă împrumutul garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro solicitat de Renault. "Continuăm discuţiile în cadrul planului de sprijinire a industriei auto. Cerem producătorilor să îşi asume angajamente în trei direcţii: vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice", a subliniat ministrul francez al Economiei.

Surse citate de Reuters au declarat la începutul acestei săptămâni că Renault a ajuns la un acord cu băncile pentru un împrumut garantat de stat în valoare de cinci miliarde de euro. Acest împrumut garantat de stat, la care Renault lucrează de aproximativ o lună, ar urma să fie în scurt timp supus aprobării Consiliului de Administraţie, înainte de a fi aprobat oficial de Ministerul de Finanţe.

Producător de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 134 de ţări şi a vândut 3,8 milioane de vehicule în 2019. Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11016 vizualizari

  • +3 (17 voturi)    
    Lol (Duminică, 24 mai 2020, 15:38)

    mitg [utilizator]

    "menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice"

    Cum ar fi matrița ce scoate sluțeniile numite Renault Twizy, farurile de la Captur si Clio, forma total neatractiva a Kadjar ...
    • +5 (9 voturi)    
      da, urate masini sub sigla renault (Duminică, 24 mai 2020, 18:27)

      ion_de_la_tara [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      dacia, asa simpla si ieftina cum este, are modele frumoase, in special noul duster :)
  • -3 (9 voturi)    
    ajutoare de stat (Duminică, 24 mai 2020, 20:28)

    Ademordna [utilizator]

    Stai sa vedem, poate se sesizeaza DG Competition.
    Nu numai ca e vorba de un ajutor de stat pentru o companie anume, dar sunt puse conditii anticoncurentiale.
  • +2 (8 voturi)    
    Cand (Duminică, 24 mai 2020, 20:48)

    Scarface1000 [utilizator]

    Au spus mai multi oameni politici din Estul Europei ca multinationalele nu sunt bune deoarece te fac sclavul tarii din care apartin toata lumea i-a luat in deradere! Parerea mea e ca mai bine ai 10 firme romanesti cu cate 100 angajati decat o multinationala cu 1000 angajati, deoarece profitul firmelor romanesti ramane in Romania iar in al 2-lea rand cand gluma se ingroasa cum este acuma cu pandemia asta toate marile puteri devin protectioniste si ai guverne cum este in acest caz in care Guvernul Frantei cere unei firme private sa nu mai investeasca in strainatate! Cam ciudata cererea guvernului francez, ce ziceti? Daca guvernul Romaniei cerea ceva unei firme private din tara cam cat de mare era scandalul?
  • -1 (1 vot)    
    titlul incorect (Luni, 25 mai 2020, 17:16)

    jescu [utilizator]

    Statul francez n-a cerut sa nu se mai investeasca inafara Frantei, a cerut doar "vehiculele electrice, respectarea sub-contractanţilor şi menţinerea în Franţa a celor mai avansate activităţi tehnologice". Investitia de la Mioveni era oricum ceva legat de vopsitorie, o noua linie de asamblare, si alte maruntisuri. Probabil ceva sa nu ramana prea in urma tehnologia deja in urma de pe Dacia :). Nicidecum ceva legat de cele mai avansate activitati tehnologice :)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță
Prin „Queen’s Gambit” Netflix ne arată că geniile sunt banale până când ajung subiecte de serial

Cursă contra-cronometru pentru România să cheltuiască cele 30 de miliarde de euro din planul de redresare. Comisarul European pe Transporturi: „Ultimele plăți se pot face în 2026. După acel termen, lucrările trebuie finanțate din alte surse”

Trenuri de legendă și amintiri dintr-o epocă ce nu va mai reveni - Octavian Udriște: De locomotiva cu aburi trebuia să ai grijă ca de o ființă, avea mai mult suflet

VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

​VIDEO. 25 de întrebări despre vaccinul anti-COVID-19 (3): Am 20 de ani și nu am fost niciodată bolnav, de ce ar trebui să mă vaccinez?

Povestea omului care a făcut prima fotografie acum aproape 200 de ani

Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

Lupta cu sistemul: Nicușor Dan a suspendat un funcționar care a dat aviz de defrișare pentru grădina unor case de pe Kiseleff, unde ar putea apărea blocuri de 4 etaje, și pe care primarul încearcă să o salveze de 10 ani

Investiții personale în criză. Andrei a investit de Black Friday, nu a cheltuit. N-are acasă un Turbion în miniatură, dar gândește pe termen lung

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by