Renault anunță oficial suspendarea proiectului de creștere a capacității de producție la uzina Dacia

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 29 mai 2020, 8:50 Economie | Auto


In uzina Dacia
Foto: Dacia
Renault a publicat vineri planul său de reducere a costurilor care prevede și reducerea efectivelor cu 15.000 de angajați în lume. Printre prevederi se numără și suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România. Dacia avea un proiect de 100 milioane euro pentru creșterea cu 15% a capacității de producție, o parte din el s-a făcut, iar restul se suspendă. Proiectul ar fi trebuit să ducă la 406.000 de mașini pe an capacitate de producție, față de 350.000. Ar putea avea de suferit și producția de cutii de viteze din România, fiindcă Renault vorbește despre un studiu pentru ”raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume”.

Renault își va reduce capacitatea globală de producție de la 4 milioane vehicule/an în 2019, la 3,3 milioane în 2024. Traiectoria este cu totul diferită de cea imaginată de fostul CEO Carlos Ghosn care vorbea de 5 milioane de mașini în 2022.

Obiectivul planurilor anunțate de Renault în lume este de a reduce costurile fixe cu peste două miliarde de euro pe parcursul a 3 ani. Mai mult, Renault are nevoie de ajutorul statul francez, fiindcă altfel este în pericol să nu supraviețuiască. Statul francez, care deține 15% din Renault, a pus o serie de condiții legate de investițiile în străinătate. Grupul Renault are 180.000 de angajați în lume și va renunța la 8% dintre ei. Vor fi aproape 15.000, dintre care 4.600 în Franța.

Ce prevede planul anunțat de Renault

Proiectul include următoarele elemente principale:

⦁ Îmbunătățirea eficienței și reducerea costurilor de inginerie, profitând de activele consolidate ale Alianței, aproximativ 800 de milioane EUR:
⦁ Raționalizarea proiectării și dezvoltării vehiculelor: reducerea diversității componentelor, creșterea standardizării, programele Leader - Follower din cadrul Alianței.
⦁ Optimizarea resurselor: concentrarea dezvoltării tehnologiilor strategice cu valoare adăugată ridicată în sit-urile de inginerie din Ile-de-France; optimizarea utilizării centrelor de cercetare și dezvoltare din străinătate și subcontractarea; optimizarea mijloacelor de validare prin utilizarea sporită a digitalului.


Optimizarea producției, cu economii de aproximativ 650 de milioane EUR

⦁ Accelerarea transformării uzinelor prin generalizarea instrumentelor specifice Industriei 4.0
⦁ Îmbunătățirea procesului în noile proiecte de inginerie: accelerarea digitalizării și „design to process ” („de la concepție la proces”).
⦁ Dimensionarea corectă a capacităților industriale:
• Capacitatea de producție globală revizuită de la 4 milioane de vehicule în 2019 la 3,3 milioane până în 2024 (referință Harbour).
• Ajustarea numărului de angajați din producție.
• Suspendarea proiectelor de creștere capacitară planificate în Maroc și România, studiu pentru adaptarea capacităților de producție ale Grupului în Rusia, studiu pentru raționalizarea activităților de fabricație a cutiilor de viteze în lume.
• În Franța, patru ipoteze de lucru pentru optimizarea producției vor face obiectul unei consultări aprofundate cu toate părțile interesate, în special cu partenerii sociali și cu autoritățile locale:
▪ Renault lansează un proces de consultare la uzinele din Douai și Maubeuge pentru a studia crearea unui centru optimizat de excelență pentru vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare în nordul Franței.
▪ Reflecție deschisă asupra reconversiei uzinei de la Dieppe la sfârșitul producției Alpine A110.
▪ În Flins, crearea unui ecosistem de economie circulară pe sit, inclusiv transferul activităților de la Choisy-le-Roi.
▪ La Fonderie de Bretagne, Renault lansează o revizuire strategică.

Eficiența sporită a funcțiilor suport, aproximativ 700 milioane EUR

⦁ Optimizarea costurilor generale și de marketing: digitalizarea pentru optimizarea costurilor de marketing, raționalizarea organizației și reducerea costurilor aferente funcțiilor suport etc.

Reorientarea activităților pentru o mai bună alocare a resurselor

Această reorientare asupra activității de bază a Grupului printr-o modificare în domeniul său de activitate va fi în special axată pe:
⦁ O parte din rețeaua de distribuție RRG integrată în Europa.
⦁ Transferul pachetului de acțiuni deținut de Groupe Renault la Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) din China către Dongfeng Motor Corporation și încetarea activităților cu vehicule termice, sub marca Renault, pe piața chineză.

Aceste planuri vor fi prezentate organismelor reprezentative ale angajaților în conformitate cu reglementările aplicabile.

Costul estimat al implementării acestui plan este de 1,2 miliarde euro.

„Într-un context dominat de incertitudine și complexitate, acest proiect este vital pentru a garanta o performanță solidă și durabilă”, spune Clotilde Delbos, CEO interimar al Renault.

Acest proiect de ajustare a forței de muncă urmează să se bazeze pe măsuri de recalificare, mobilitate internă și plecări voluntare. Acesta se va întinde pe parcursul a trei ani și va viza aproape 4.600 de posturi în Franța, la care se adaugă reducerea cu peste 10.000 de alte posturi în restul lumii, unde Grupul este prezent.

Dificultățile cu care se confruntă Grupul, criza majoră prin care trece industria auto și urgența tranziției ecologice sunt imperative care determină compania să accelereze această transformare.

Acest proiect de plan va consolida capacitatea de adaptare a Grupului, prin concentrarea pe generarea de flux de numerar. Se bazează pe o abordare mai eficientă a activităților operaționale și pe gestionarea riguroasă a resurselor.

Ce spunea pe 25 mai șeful Dacia despre proiectul de la Mioveni

Rămâne suspendat proiectul de investiții anunțat acum mai bine de un an, proiect de 100 milioane euro, din care o parte s-a realizat. Punerea ”pe hold” a fost făcută înainte de criza Covid-19. Trebuie spus că viitorul investițiilor Renault în țară depinde de condițiile pe care statul francez le va pune pentru a salva compania. Cel mai radical scenariu este ca Renault să nu mai poată investi în unele uzine.

”Înainte de criză, în februarie, am anunțat că suspendăm o parte din investiție, fiindcă analizăm piața și de asta decidem dacă este sau nu cazul să investim. O parte dintre investiții s-au făcut, de exemplu linia de presaj de mare viteză, o parte sunt suspendate, fiindcă nu este timpul potrivit, dacă ținem cont de context și de diversele informații”, spune Dridi. Urmau investiții într-o nouă vopsitorie și o nouă linie de șasiuri, dar acelea au fost oprite.












Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















8742 vizualizari

  • 0 (26 voturi)    
    Un prim pas (Vineri, 29 mai 2020, 9:27)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    pentru retragerea din RO, țara clasificată ca fiind de risc pentru investitori, cu legislație imprevizibilă, forta de muncă tot mai puțină, fără infrastructură și cu o mafie de politicieni care jefuiesc tot ce pot jefui.
    • -11 (19 voturi)    
      stai tu linistit... (Vineri, 29 mai 2020, 9:40)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      .. e pentru ca nu mai cumpara lumea cazane.
      • -1 (13 voturi)    
        Corect (Vineri, 29 mai 2020, 10:27)

        JohnnyBGoode [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Prefera, mai ales romanii, sa cumpere dieseluri germane facute cu minciuni, inselaciune si tupeu. Alea nu sunt cazane, e lucru nemtesc, sanatate pe paine.

        Vezi aici:

        https://www.euronews.com/2020/05/25/germany-s-top-court-to-rule-on-dieselgate-compensation-claim
        • 0 (10 voturi)    
          Asa e (Vineri, 29 mai 2020, 11:51)

          Landser [utilizator] i-a raspuns lui JohnnyBGoode

          Asa e cand ti ai dori o masina germana dar n ai bani de ea !
          Dupa mintea unora ca tine industria auto germana e tinuta de clientii din romania!Pai daca ar fi asa s ar duce de rapa!
          Nu bre, vanzarile de automobile germane sunt date de cumparatorii din vest (inclusiv de francezi care saliveaza la marcile germane) si usa.
          Tu caltaloghezi masinile dupa ce vezi pe soselele din romania.Aici sunt multe cazane aduse din vest!Dar chiar daca sunt cazane tot modelele germane sunt preferate.De ce? Pai incearca sa intretii un peugeot sau un renault de vreo 10 ani si cu 300000 km- stai toata ziua sa repari la ea!
          • +2 (2 voturi)    
            In Europa da, in SUA mai putin... (Vineri, 29 mai 2020, 14:09)

            IoPaNet [utilizator] i-a raspuns lui Landser

            Toate companiile germane detin impreuna doar 7-8% din piata americana.
            Comparativ, companiile japoneze detin impreuna 35-40% din piata. Si tot cam atat si companiile americane.
      • +1 (5 voturi)    
        Pai si ce ? (Vineri, 29 mai 2020, 11:08)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        Sa faca un cazan electric dar sa-l faca in Romania. De fapt asta e problema, ca guvernul francez le-a pus o gramada de conditii astfel incat cercetarea si productia de masini electrice Renault nu va fi in urmatorii 10 ani in Romania. Deci nu vad bine Dacia.
  • +7 (15 voturi)    
    Nu are legătură cu COVID. (Vineri, 29 mai 2020, 9:36)

    asavreau [utilizator]

    Industria auto este într-un punct de cotitură.Nu are rost să investești în dezvoltare de capacități pe care să le folosești parțial pentru a-ți amortiza cheltuielile și să rămâi tehnologic în urmă.Este perioada când se va investi în cercetare și utilizarea de motoare nepoluante.Cred-că,după stabilizarea situației create de COVID,se vor introduce restricții mari privind utilizarea autoturismelor cu motoare poluante în orașe.
    • +7 (7 voturi)    
      Ai dreptate doar ca .. (Vineri, 29 mai 2020, 11:05)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Renault nu va investi in cercetare in Romania ci in Franta. Asta e conditia guvernului.
      • +2 (2 voturi)    
        Are deja în România un centru de cercetare. (Vineri, 29 mai 2020, 13:25)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Nu cred-că îl va abandona.Că rezultatele cercetării vor fi introduse întâi în Franța este de înțeles.Parteneriatul va rămâne și va fi cu folos și pentru România.
    • -3 (11 voturi)    
      Vrajeli eco (Vineri, 29 mai 2020, 11:14)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Poluarea nu e data de masini in orase!
      Renault are probleme mai de mult ,nu de la inceputul pandemiei!
      Renault s a incapatanat zeci de ani sa fabrice modele care nu au cautare datorita imaginii de marca!Ei trebuiau sa fabrice doar modele de clasa mica si compacta adica gen clio si megane!
      Clasa medie nu e de ei .Ani de zile s au chinuit cu safrane ,laguna si acum cu talisman!Pt clasa asta exista passat si superb singurii care vand ,deci nu e de ei! (Mondeo iese din discutie ,honda nu mai are model in europa iar toyota nici atat cu avensisu')Iar la clasa de lux au avut cea mai usturatoare pierdere :vel satis la fel si cu alpine!
    • +2 (6 voturi)    
      CORECT (Vineri, 29 mai 2020, 11:22)

      papicu [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      evolutia acestui domeniu nu poate fi oprita,daca nu ti pasul ,DISPARI. Franta vrea locuri de munca pt francezi,
    • +1 (1 vot)    
      Pai investitia era in productia corpului masinii! (Vineri, 29 mai 2020, 18:34)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Investitia era in linii de presare a tablei, vopsitorie si sasiuri... Vehiculele electrice nu au portiere, capote, vopsea si sasiuri? Ce treaba are tehnologia masinilor electrice cu investitia de la Mioveni? Ei o sa poata face cercetare-dezvoltare pt electrice la ei in Franta, sa produca baterii, senzori, soft-uri, motoare electrice in Franta, apoi sa trimita o parte din ele la Mioveni, unde sa fie montate pe restul corpului masinii! Care-i problema?
      In plus, Dacia fiind o marca de masini ieftine dar moderne, s-ar putea sa aibe un avantaj pe o piata in criza, fata de restul producatorilor auto!
  • +6 (14 voturi)    
    Macron "nationalizeaza" partial Renault (Vineri, 29 mai 2020, 12:26)

    animatron [utilizator]

    Actualul guvern francez, considerat "progresist", a pus conditii nationaliste companiei Renault, aflata in pragul falimentului (cititi presa economica, alianta in destramare cu Nissan tocmai le-a produs o paguba cash de cateva miliarde!).

    Franta va ajuta Renault cu minim 5 miliarde euro (ajutor de stat, sa vedem ce zice Comisia UE), dar cu conditia ca fabrica sa produca "made in France".

    Li s-a cerut sefilor Renault sa nu mai inchida nici o sectie de productie in Franta si sa produca cat mai mult in tara si mai putin in alte tari.

    O cerinta franceza in completa contradictie cu regulile UE de concurenta loiala, dar care va fi trecuta cu vederea din cauza pandemiei.

    Conditiile guvernului francez lovesc indirect in Romania, acolo unde productia Renault e cea mai rentabila din grup (marca Dacia se vinde foarte bine peste tot in Europa).

    In consecinta, Renault nu se va mai extinde in strainatate si va pune accent pe productia "nationala", potrivit unei doctrine lansata de un fost prim-ministru al Frantei si numita "patriotism economic".

    Adaugati la asta si faptul ca e normal sa nu se mai extinde productii de masini "clasice", cu moatoare termice, viitorul va insemna mult mai multe masini hibride si cele electrice 100%.

    Dacia are in proiect un model electric, vom vedea daca si cand va fi definitivat si va intra in productie in Romania.

    Guvernul PNL e unul "national liberal", sper sa faca tot ce e necesar pt ca orice poate fi produs in Romania la calitate buna si pret rezonabil sa fie produc aici, cu ajutor de stat pt locurile de munca, subventii, reguli de export, etc.

    Cu cat cumparam mai multe produse romanesti (corect facute, pt a incuraja calitatea, nu orice) cu atat ne ajutam pe noi insine ca tara, ca societate, ca indivizi care vor un stat mai stabil si mai puternic.
    • +4 (4 voturi)    
      Renault este și acum parțial de stat. (Vineri, 29 mai 2020, 13:29)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui animatron

      Și a fost dintotdeauna.Este normal ca Franța să ceară Renault să folosească banii primiți pentru Franța.România poate veni cu o ofertă pentru producția din România.Vom vedea.
      • -1 (1 vot)    
        asa ar trebui dar... (Vineri, 29 mai 2020, 16:03)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Sa vedem...
  • -1 (1 vot)    
    si este doar inceputul (Vineri, 29 mai 2020, 16:06)

    ..13 [utilizator]

    Si nici Ford nu se simte prea bine...

    Mai cumparam anul asta frigidere, aragaze sau case???
    Cred ca se amana pana la anul si multa sanatate,,,

    Macar daca am merge sa studiem in loc sa cheltuim banii in mall...
  • 0 (0 voturi)    
    ha ha ha (Marţi, 2 iunie 2020, 12:57)

    Ipse1954 [utilizator]

    Cind vor vedea ce masini mai POATE cumpara lumea dupa marea inchidere, vor reveni la planurile de crestere a productiei Dacia. Dacia a explodat la vinzari dupa criza din 2008-2009.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by