2006: 40.452
2011: 28.844
2015: 24.416
2019: 22.659
Multe s-au schimbat din 2000 încoace pe șoselele românești, dar parcul auto a crescut enorm, de la 3 milioane, la 8 milioane de vehicule în două decenii. O parte dintre drumurile importante au fost modernizate, dar cu autostrăzile nu ne-am mișcat bine: în 1989 erau 113 km, în 2009 erau 263 km, iar în prezent sunt 850 km.
2004: 2.444
2008: 3.065
2011: 2.018
2015: 1.913
2018: 1.864
Italia - 56%, de la 7.096, la 3.130
Franța -61%, de la 8.253 la 3.244
Marea Britanie - 46%, de la 3.596, la 1.926
Spania, -68%, de la 5.517 la 1.724
Polonia - 47%, de la 5.534 la 2.909
Ungaria - 51% , de la 1.239 la 602
Bulgaria - 38%, de la 1.011 la 628
Serbia -38%, de la 1.245 la 534
Letonia - 76%, de la 558, la 132
Lituania, -74%, de la 706 la 184
Estonia, -74%, de la 199 la 52
Bilanțul accidentelor în UE în 2019
În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) și din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalității. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori, potrivit cifrelor preliminare publicate de Comisia Europeană.
Numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22.800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7.000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23%. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2%. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.
Tendința de fond rămâne descendentă. Opt state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente mortale în 2019: Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg și Suedia. Cu toate acestea, progresele au încetinit în majoritatea țărilor. Prin urmare, obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere între 2010 și sfârșitul anului 2020 nu va fi atins. Deși este probabil ca numărul accidentelor rutiere mortale să scadă semnificativ în 2020, ca urmare a măsurilor luate în scopul combaterii pandemiei de coronavirus, această scădere nu va fi suficientă pentru atingerea obiectivului.
pe cand, in accidente, cei necopti la minte. :-)
sunt de acord, sa se interzica masinile !
carevasazica trebuie avute in vedere alte masuri
dintr-o alta stire aflam ca
- accidentele se intampla vara, in luna August
- ca se petrec predominat vineri...
- si ca bizonul tanar este...
carevasazica daca toti pleci in August incearca sa fii mai atent decat de obicei - periccol mai mare - si nu mai pleca vinerea din localitate ci mai bine, sambata dimineata, odihnit dupa alergaturile din timpul saptamanii..
De asemenea, România a fost țara cu cele mai mici investiții în infrastructură în ultimii 19 ani.
Coronavirusul nu are (inca) un antidot... fumatul, bautul si condusul tembel au...
Majoritatea drumurilor europene din Ro inca trec prin sate, comune, iar noaptea dai ori peste un caine, ori peste vreun turmentat care se clatina la marginea drumului, ori peste vreo caruta fara semnalizare.
Asa se intampla in Romania, in lipsa expertilor reali, vin tot felul de nefericiti si fac experimente pe noi.
Daca s-ar muta toti suedezii la noi si viceversa numarul de accidente al romanilor ar fi acelasi si implicit al suedezilor. Infrastructura "asigura" din pacarte doar exceptiile. Nu trebuie sa fii sociolog sa-ti dai seama ca romanii nu pot respecta reguli precum unele popoarele orientale, asiatice a caror influenta timp de sute de ani si-a pus amprenta.
aceeasi politie care mana in mana cu administratorul drumului deseneaza linii discontinue pe mijlocul soselei in curbe fara vizibilitate ? aceeasi care a instituit restrictie de 30kmh la Aldesti, pe singura portiune cu doua benzi in urcare dintre Rm Valcea si Dealu Negru ? Nu mai vorbesc ca preluati voit sau nu majoritatea temelor propagandei rusesti: romanii sunt prosti, nesimtiti, needucati, legea se aplica doar cu bata. Nu baieti, nu suntem nici prosti, nici orientali cum ati vrea voi, iar usor-usor Romania se schimba si o face ireversibil spre necazul vostru.
Pe DN1 au fost eliminate multe zone de accidente periculoase pentru ca au separat sensurile. E drept ca am vazut cretini traversand in fuga si chinuindu-se sa sara separatorul in loc sa foloseasca pasarelele...
Cred ca pentru imbecilitatea umana e greu de gasit o solutie universala insa infrastructura ar ajuta.