România și bilanțul negru al accidentelor rutiere - Cifrele care arată cel mai mic progres din UE în 20 de ani

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 18 iunie 2020, 8:57 Economie | Auto


Numarul de decese din accidente raportat la populatie
Foto: ETSC
​În Europa au murit peste 22.500 de oameni în 32 de țări din cauza accidentelor rutiere în 2019, arată datele ETSC, iar față de 2001 scăderea a fost de 56%. România a fost țara cu cea mai mică scădere a numărului de decese în ultimii 19 ani, iar în cei mai ”negri” ani s-a depășit pragul de 3.000 de morți. În articol puteți citi despre cum a scăzut numărul de victime din accidente rutiere în diverse țări în două decenii, ponderile fiind extrem de diferite.

Numărul de decese din accidente rutiere în 32 de țări europene (date ETSC)

2001: 51.483
2006: 40.452
2011: 28.844
2015: 24.416
2019: 22.659

România

În ultimii 19 ani au murit peste 43.000 de români în accidente rutiere, maximul fiind în 2008, cu peste 3.000 de decese, iar minimul a fost în 2014, 1.818 decese.

Multe s-au schimbat din 2000 încoace pe șoselele românești, dar parcul auto a crescut enorm, de la 3 milioane, la 8 milioane de vehicule în două decenii. O parte dintre drumurile importante au fost modernizate, dar cu autostrăzile nu ne-am mișcat bine: în 1989 erau 113 km, în 2009 erau 263 km, iar în prezent sunt 850 km.

Numărul de decese din accidente rutiere în România

2001: 2.450
2004: 2.444
2008: 3.065
2011: 2.018
2015: 1.913
2018: 1.864

Cum s-a schimbat numărul de decese din accidente între 2001 și 2019 în câteva țări europene

Germania - 56%, de la 6.977, la 3.059
Italia - 56%, de la 7.096, la 3.130
Franța -61%, de la 8.253 la 3.244
Marea Britanie - 46%, de la 3.596, la 1.926
Spania, -68%, de la 5.517 la 1.724
Polonia - 47%, de la 5.534 la 2.909
Ungaria - 51% , de la 1.239 la 602
Bulgaria - 38%, de la 1.011 la 628
Serbia -38%, de la 1.245 la 534
Letonia - 76%, de la 558, la 132
Lituania, -74%, de la 706 la 184
Estonia, -74%, de la 199 la 52

Bilanțul accidentelor în UE în 2019

În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) și din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalității. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori, potrivit cifrelor preliminare publicate de Comisia Europeană.

Numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22.800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7.000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23%. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2%. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.

Tendința de fond rămâne descendentă. Opt state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente mortale în 2019: Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg și Suedia. Cu toate acestea, progresele au încetinit în majoritatea țărilor. Prin urmare, obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere între 2010 și sfârșitul anului 2020 nu va fi atins. Deși este probabil ca numărul accidentelor rutiere mortale să scadă semnificativ în 2020, ca urmare a măsurilor luate în scopul combaterii pandemiei de coronavirus, această scădere nu va fi suficientă pentru atingerea obiectivului.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4221 vizualizari

  • 0 (22 voturi)    
    Deci... (Joi, 18 iunie 2020, 9:51)

    brightids [utilizator]

    aproape cat plandemia, eu zic sa interzicem masinile!
    • +9 (11 voturi)    
      cu diferenta (Joi, 18 iunie 2020, 10:28)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui brightids

      ca in pandemie, pe langa ca au fost mai putini, au predominat batranii.
      pe cand, in accidente, cei necopti la minte. :-)
      sunt de acord, sa se interzica masinile !
    • +3 (11 voturi)    
      ... (Joi, 18 iunie 2020, 10:33)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui brightids

      La mașini măcar poți alege să nu le folosești, dar poți alege să nu respiri?
      • +1 (7 voturi)    
        Așa e, dar... (Joi, 18 iunie 2020, 11:34)

        Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        Poți alege să nu le folosești, dar nimeni nu o face. Așa că eu zic mai bine să dea guvernul un ucaz de interzicere. Să hotărască ei pentru noi, ce naiba ! Ei știu mai bine !
    • +6 (8 voturi)    
      facepalm (Joi, 18 iunie 2020, 12:26)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui brightids

      Exista solutia de a ii interzice bizonului sa mai FOLOSEASCA masina prin suspendarea si anularea permisului! Dar politia romana are alte prioritati in loc sa aplice legea si rezultatul se vede.
      • +2 (2 voturi)    
        dar la aia care au redus cu peste 70% (Vineri, 19 iunie 2020, 9:47)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

        Pariu ca nu au avut interzis la deplasarea cu masina

        carevasazica trebuie avute in vedere alte masuri

        dintr-o alta stire aflam ca
        - accidentele se intampla vara, in luna August
        - ca se petrec predominat vineri...
        - si ca bizonul tanar este...

        carevasazica daca toti pleci in August incearca sa fii mai atent decat de obicei - periccol mai mare - si nu mai pleca vinerea din localitate ci mai bine, sambata dimineata, odihnit dupa alergaturile din timpul saptamanii..
  • +12 (12 voturi)    
    Direct proporțional... (Joi, 18 iunie 2020, 10:11)

    IoPaNet [utilizator]

    "România a fost țara cu cea mai mică scădere a numărului de decese în ultimii 19 ani"

    De asemenea, România a fost țara cu cele mai mici investiții în infrastructură în ultimii 19 ani.
  • -4 (12 voturi)    
    statistica , bat-o vina! (Joi, 18 iunie 2020, 10:33)

    periscop [utilizator]

    Numărul de accidente mortale, cât și numărul celor răpuși de fumat ori de excese bahice e incomparabil mai mare decât numărul victimelor ”noului coronavirus”. De ce nu se iau măsuri speciale și în celelalte cazuri pe care le-am menționat?!
    • +3 (9 voturi)    
      de preventie (Joi, 18 iunie 2020, 11:38)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui periscop

      ... ai auzit?

      Coronavirusul nu are (inca) un antidot... fumatul, bautul si condusul tembel au...
  • +7 (9 voturi)    
    Ati tot votat hoti, acum suportati consecintele (Joi, 18 iunie 2020, 10:35)

    emil bobu [utilizator]

    Asumati-va ca ati votat pentru spagi.
  • +7 (13 voturi)    
    Pai daca infrastructura canci (Joi, 18 iunie 2020, 10:37)

    EQUANT [utilizator]

    ca sa ajungi de la Bucuresti la Arad iti ia 7-10h. In timpul asta traversezi 2 tari europene cu infrastructura pusa la punct.
    Majoritatea drumurilor europene din Ro inca trec prin sate, comune, iar noaptea dai ori peste un caine, ori peste vreun turmentat care se clatina la marginea drumului, ori peste vreo caruta fara semnalizare.
    • +2 (4 voturi)    
      Nu se pune comentariul ptr ca (Vineri, 19 iunie 2020, 9:49)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui EQUANT

      Nu esti patriot - sa ramai mai mult in tara ta de aceea s-a gandit #ciumarosie sa nu avem infrastructura
  • +1 (9 voturi)    
    lasa ca i-au facut pofta lui drula (Joi, 18 iunie 2020, 10:48)

    mmmircea [utilizator]

    si au trasat solutia suedeza, benzile alternative de la Sinesti. Aseara am stat in urma unei combine agricole aproximativ un km ruland cu 20-30 la ora pe sectorul respectiv. Eu ii recomand chiftelutele suedeze de la ikea, iar cand ii mai vin idei nastrusnice de gatuire a traficului, ii recomand salteaua dormeo, pentru un somn linistitor.
    Asa se intampla in Romania, in lipsa expertilor reali, vin tot felul de nefericiti si fac experimente pe noi.
    • +5 (5 voturi)    
      Wow (Joi, 18 iunie 2020, 13:37)

      Tescovin [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      1 km rulând cu 30 la oră înseamnă 2 minute. Față de vreo 40 de secunde, cât ați fi făcut în mod normal. Deci ați pierdut un minut și ceva ! E scandalos, cineva trebuie să plătească pentru asta. Demisia, Iohannis !...
      • +5 (5 voturi)    
        DN2 (Vineri, 19 iunie 2020, 10:25)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Tescovin

        In conditiile in care drumul acela e drumul mortii, romanii insista sa ii dea talpa si sa depaseasca aiurea. Am inceput sa il ocolesc pe cat posibil pe autostrada cu iesire la Gherghita dar dupa aceea nu mai exista alternativa.
  • +5 (13 voturi)    
    Articol irelevant complet (Joi, 18 iunie 2020, 11:34)

    doz2018 [utilizator]

    Accidentele se intampla in foarte mare masura datorita incapacitatii soferilor romani de a respesta reguli si intr-o masura mult mai micai nfrastructurii. Prin reguli inteleg nu doar semenele de circulatie ci si pauzele de odihna, inspectiile tehnice ale vehicolului,etc.
    Daca s-ar muta toti suedezii la noi si viceversa numarul de accidente al romanilor ar fi acelasi si implicit al suedezilor. Infrastructura "asigura" din pacarte doar exceptiile. Nu trebuie sa fii sociolog sa-ti dai seama ca romanii nu pot respecta reguli precum unele popoarele orientale, asiatice a caror influenta timp de sute de ani si-a pus amprenta.
    • +6 (10 voturi)    
      Complet irelevant nu e (Joi, 18 iunie 2020, 12:46)

      BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui doz2018

      Dar intr-adevar, se induce idea (de altfel sustinuta de mai toti tembelii de soferi din ro) ca lipsa unei infrastructuri adecvate este principala cauza a accidentelor. Ceea ce este complet fals. Principalele cauze sunt, zic eu, lipsa educatiei, nesimtirea si neaplicarea legii. Atata timp cat poti sa conduci beat / drogat si omori pe cineva cu masina si iei cu suspendare .. oare ce incurajezi ? Ca de prosti e plina tara ..
      • -2 (6 voturi)    
        ultimii doi (Joi, 18 iunie 2020, 14:14)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

        sunteti de la biroul de presa al Politiei Romane ?
        aceeasi politie care mana in mana cu administratorul drumului deseneaza linii discontinue pe mijlocul soselei in curbe fara vizibilitate ? aceeasi care a instituit restrictie de 30kmh la Aldesti, pe singura portiune cu doua benzi in urcare dintre Rm Valcea si Dealu Negru ? Nu mai vorbesc ca preluati voit sau nu majoritatea temelor propagandei rusesti: romanii sunt prosti, nesimtiti, needucati, legea se aplica doar cu bata. Nu baieti, nu suntem nici prosti, nici orientali cum ati vrea voi, iar usor-usor Romania se schimba si o face ireversibil spre necazul vostru.
      • +4 (4 voturi)    
        ... (Vineri, 19 iunie 2020, 10:29)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

        Sunt o groaza de imbecili care conduc fara permis, cu masini pericol public, care depasesc aiurea si care merg cu viteza, care conduc beti sau fumati, care vorbesc la telefon sau scriu mesaje sau filmeaza la volan. Infrasctructura ar ajuta un pic pentru ca, pe autostrada, de exemplu, este eliminat contrasensul. Pe DN2 se intampla foarte multe nenorociri din cauza celor care depasesc ca nesimtitii si a celor care merg cu o viteza foarte mare pentru anumite segmente de drum. In plus, trecerea prin sate este periculoasa.
        Pe DN1 au fost eliminate multe zone de accidente periculoase pentru ca au separat sensurile. E drept ca am vazut cretini traversand in fuga si chinuindu-se sa sara separatorul in loc sa foloseasca pasarelele...
        Cred ca pentru imbecilitatea umana e greu de gasit o solutie universala insa infrastructura ar ajuta.
  • +2 (2 voturi)    
    Romania=coada...cozilor...! (Vineri, 19 iunie 2020, 0:35)

    Olyx [utilizator]

    aici ne-au adus de 25 ani de guvernare cripto-comunista (PSD) si 5 ani de guvernare cripto-capitalista (PNL) !...
    • +2 (4 voturi)    
      i-auzi (Vineri, 19 iunie 2020, 11:28)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      deci guvernarile CDR, DA si PDL acum PNL au durat doar 5 ani? interesant! eu stiam ca 4 ani CDR + 4 ani DA + 3 ani PDL + 1 an USR+PNL + deja 7 luni PNL trec de 5 ani :)))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by