Cifre alarmante: Restricțiile de circulație din prima lună a stării de urgență au dus la scăderea traficului auto și a numărului de accidente grave. Nu însă și a numărului de morți

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 24 iunie 2020, 9:56 Economie | Auto


Accident pe autostrada
Foto: Digi24
Deranjat de unele "abordări politicianiste sau conspiraționiste care ar încerca să submineze eforturile depuse de instituțiile statului în lupta anti-COVID", un deputat PNL a vrut să verifice dacă restricțiile de circulație impuse în starea de urgență s-au tradus și în scăderea numărului de victime din accidente auto, capitol la care România este campioană în UE de mai mulți ani. Ministerul Afacerilor Interne i-a răspuns acestuia în această lună, dar datele nu sunt tocmai îmbucurătoare.

Deputatul PNL Sorin Ioan Bumb a adresat în data de 27 mai 2020 o solicitare colegului de partid Marcel Vela, ministru de Interne, pe tema numărului deceselor înregistrate din accidente rutiere. Deputatul a vrut să vadă efectele stării de urgență și a cerut date comparative pe lunile februarie și martie din acest an și pe anul 2019.

"Numeroase abordări politicianiste sau conspiraționiste încearcă să submineze eforturile depuse de instituțiile statului român în lupta anti-covid. Una dintre aceste abordări încearcă să minimizeze riscurile acestei pandemii, punând în balanță numărul de decese înregistrat în anumite momente calendaristice. Având în vedere că România se situează, de mai mulți ani, pe primul loc în Uniunea Europeană la numărul de decese provenite din accidente rutiere, dar și faptul că restricțiile impuse prin starea de urgență au determinat scăderea seminificativă a valorilor de trafic rutier, vă rog să-mi comunicați care a fost numărul de decese înregistrate din cauza accidentelor rutiere pentru fiecare din următoaree luni calendaristice: februarie 2019, martie 2019, februarie 2020 și martie 2020.", solicita deputatul PNL.

  • De notat că starea de urgență a fost instituită pentru 30 de zile în data de 16 martie 2020, și a fost ulterior prelungită pentru încă 30 de zile, în data de 14 aprilie 2020.

Ministerul Afacerilor Interne i-a răspuns acestuia în această lună
, prin intermediul unui tabel cu cifre comparative referitoare la numărul de accidente grave, precum și numărul persoanelor decedate și a celor rănite grav în aceste accidente.


Click pentru a deschide


Datele MAI arată că în martie 2020, prima lună în care a fost impusă starea de urgență, care a dus la restricții de circulație, numărul accidentelor rutiere grave a scăzut într-adevăr semnificativ. Mai exact au fost 409 accidente grave, mai puțin cu 161 de cazuri decât în aceeași lună a anului trecut. Și numărul persoanelor rănite grav a scăzut - 352 de persoane rănite grav, cu 178 de persoane mai puțin decât în martie 2019.

Pe de altă parte, în pofida restricțiilor de circulație și a numărului mai mic de accidente rutiere grave, numărul de persoane decedate a fost mai mare decât cel din martie 2019: 119 persoane au decedat în luna martie a acestui an, cu una mai mult decât în aceeași lună a anului trecut.

Potrivit datelor la nivel european, România este campioana accidentelor cu victime în UE, urmată la mică distanță de Bulgaria. Pe scurt, la noi mor cei mai mulți oameni ca urmare a accidentelor. Până și italienii, cunoscuți pentru dezordinea din trafic, stau incomparabil mai bine.

Datele INS furnizate în această lună arată că în România au avut loc anul trecut 31.146 accidente de circulație cauzatoare de vătămări corporale. Cele mai multe au avut loc în interiorul localităților. Doar 10% din accidente au loc pe fondul întunericului. Aproape 85% au loc pe carosabil uscat. În zilele de weekend, vinerea au loc cele mai multe accidente.

În timpul săptămânii, joia e ziua cu accidentele cele mai numeroase, dar asta depinde de la județ la județ. În unele, ”joia neagră” pică marțea, în altele, miercurea.



Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6485 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    Daca am fi in aviatie, (Miercuri, 24 iunie 2020, 10:29)

    KArpi [utilizator]

    ar echivala cu un zbor intern fatal in fiecare luna... s-ar mai zbura in acele conditii??? putin probabil... in schimb pe sosele nu se intampla nimic, trist. S-o importam pe Jacinda Arden!
  • +8 (14 voturi)    
    Guvernul ROmaniei (Miercuri, 24 iunie 2020, 10:36)

    robyzs [utilizator]

    Au trecut 30 de ani de la Revolutie si Regiunea Moldova nu are nici 10 km de Autostrada circulabili, PNL si PSD promit ca vor urgenta lucrarile la Autostrada Iasi - Tg. Mures dar cand ajung la Guvernare uita promisiunile din perioada electorala.

    Intre timp E85 este numit Drumul Mortii desi PNL si Klaus Iohannis au promis la adunarea electorala din Iasi ca vor declara proiectul Autostrada Moldovei de importanta nationala, au trecut 8 luni si nimic, proiectul a evoluat doar pe hartie.
  • -10 (20 voturi)    
    sa intre in scena (Miercuri, 24 iunie 2020, 10:48)

    mmmircea [utilizator]

    trolii care cer marirea amenzilor si problema e rezolvata.
    • +4 (10 voturi)    
      Iar ai aparut (Miercuri, 24 iunie 2020, 11:21)

      BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Mai circarule ? Troll esti tu sustinand ca turma romana e desteapta si civilizata dar vai, ce ghinion si blestem pe capul nostru sa fim condusi de niste hoti. Daca am avea si noi autostrazi .. am mai zis dar esti greu de cap. Daca nu ai pe unde sa circuli tare, DE CE ii dai forja ? DE CE nu sunt oile mai atente ? De .. proaste ? De .. nesimtite ? BINGO ! Amenzile nu sperie pe nimeni in romania la cat de usor se pot contesta si anula. E vorba de legi mai dure pentru: circulat fara permis, permis suspendat/anulat, alcool/droguri, sa nu mai zic pentru morti care rezulta din astfel de accidente. Acolo ar trebui anulat permisul si puscarie pe viata, confiscata masina. Animalele nu stiu de vorba buna, asta e de cand lumea.
      • -3 (9 voturi)    
        ce-ti mai place comunismul (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:04)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

        Romanii nu sunt animale stimabile tovaras.
        De ce nu te duci matale de buna voie inapoi la mama rusie ? Acolo sigur vei fi tratat asa cum iti doresti.
        • +3 (7 voturi)    
          Da ma tovarase (Miercuri, 24 iunie 2020, 17:30)

          BartSimpson [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          Nu sunt animale. Asa e. Doar se comporta ca niste animale ... si de animale ce nu sunt .. de-asta e tara in rahatu asta si condusa de hoti de 30 ani .. patriotardule ! Vezi ca trolii rusi sustin patriotarzii si nationalismu gaunos, deci n-am ce cauta eu in rusia. Mai degraba tu.
  • +9 (13 voturi)    
    Morți în condiții de circulație lejeră ! (Miercuri, 24 iunie 2020, 10:57)

    asavreau [utilizator]

    Eu spun că sunt doi vinovați.1.Cei care au dat permise de circulație unora care nu știu regulile de circulație.Văd tot mai mulți neștiutori de carte la volanul unor mașini luxoase.2.Starea tehnică a drumurilor.Drumurile noastre nu respectă nici-un standard de circulație.Sunt puține zonele unde poți să circuli fără să te ucidă starea tehnică a drumului.,Chiar și fără gropi,drumurile noastre sunt proaste.Au mai luat obiceiul să facă cocoașe pentru limitarea vitezei,neavertizate,care te aruncă când treci peste ele chiar cu viteză redusă(dacă nu știi de ele ca să reduci la minim).O pățești și la 30 km/h.
  • +15 (17 voturi)    
    Mere cu pere (Miercuri, 24 iunie 2020, 11:00)

    tudor74 [utilizator]

    Poti sa te plangi ca faci 10 ore de la Bucuresti la Iasi pt ca nu ai autostrada, asta da!
    Dar nu poti sa te plangi ca numarul mare de morti din accidente rutiere e CAUZAT de faptul ca nu ai autostrada ! Bizonii care merg cu 100 km/h prin localitati sunt de vina de numarul mortilor, nu drumul national! Bizonii care depasesc in curbe sau care depasesc cu tupeu ca "lasa ca pune frana fraierul de pe contrasens" ... ei sunt de vina!

    Si sa nu uitam ca si Politia e de vina, doarme in papuci in loc sa dea amezi si sa ridice permise .. iar atunci cand o fac nu se prezinta in instanta si bizonul; isi recapata permisul .. vezi cazul mi mitza care a trecut pe rosu si si-a recapatat permisul.

    O tara plina de bizoni, in combinatie cu o politie incompetenta si corupta si rezultatul se vede: campioni in UE la nr de morti in accidente auto.
  • +9 (11 voturi)    
    Educatia rutiera nu drumurile (Miercuri, 24 iunie 2020, 11:30)

    termopan [utilizator]

    Eu cred ca problema e la lipsa de educatie in general. Romanii nu stiu sa fie oameni in societate, vezi cum se imbulzesc peste altii care ies dintr-un mijloc de transport sau magazin.

    Ce asteptari sa ai pe sosea unde chiar daca sunt reguli stricte nu le impune nimeni, gen politia. Sunt curios cati din mortii de pe sosele sunt din cauza poltistului care a luat suta de EUR in loc sa-i suspende permisul + pedepsele prea mici. Interesant ar fi sa includa o alta dimensiune cifrele alea, ce istoric de accidente au avut soferii care le-au produs.

    Aia cu nu avem autostrazi poate ajuta putin, dar sigur il gasesti pe unu pe contrasens sau parcat pe banda 1 sa cumpere pepeni sau sa alimenteze la bidon.
    • +4 (6 voturi)    
      Doamne ajută ! (Miercuri, 24 iunie 2020, 14:03)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui termopan

      Asta-i educația oferită elevilor.În școala românească se discută intens despre educația religioasă și nu se spune nimic despre educația rutieră,educația sanitară,și în general despre a fi civilizat,manierat,cu bun simț.DOAMNE AJUTĂ ! Este o scuză pentru proști,nu te-a ajutat Dumnezeu că ai pățit un accident !,că te-ai îmbolnăvit,că te comporți în societate ca un animal sălbatic.
  • +8 (10 voturi)    
    MAI e principalul vinovat! Si apoi RAR (Miercuri, 24 iunie 2020, 12:02)

    Andy500 [utilizator]

    1. Toate troacele iau ITP-ul din cauza spagilor de la RAR!
    2. Politistii stau prin boscheti cu radarul in loc sa stea in zone unde se fac depasiri aiurea pe linie continua.
    3. Tot politistii se intorc cu spatele atunci cand sunt masini care depasesc coloana, sau opresc in zone interzise, nu-i vad pe nesimtitii care vad pietonii care asteapta la trecerea de pietoni si trec cu 100 km/h.

    Gradul de nesimtire din trafic e direct proportional cu ignoranta politistilor. Nu mai respecta nimeni benzile de preselectare (vezi soferi care fac stanga de pe banda 1, pe un drum cu 3 benzi!), se trece pe rosu la greu.

    Brigada Rutiera organizeaza 'actiuni' cand iau o gramada de permise si dau multe amenzi. Dar in restul timpului ce fac politistii de la rutiera? Stau la umbra?
  • +8 (8 voturi)    
    Ipoteza mea. (Miercuri, 24 iunie 2020, 12:07)

    Marionette [utilizator]

    E acelasi numar de morti pentru ca:
    --- e produs de aceleasi categorii care s-au plimbat in carantina politisti, medici, cei cu magazinele, distribuitorii
    --- accidentele la noi nu sunt produse de intamplare sau de aglomeratie ci de viteza excesiva chiar daca nu mai este nimeni altcineva pe strada..
  • -4 (6 voturi)    
    Ciudate cifre... (Miercuri, 24 iunie 2020, 13:20)

    MBA [utilizator]

    Prin Aprilie sau Mai era un articol Hotnews in care se spunea ca au fost doar 25 de tamponari in Bucuresti pe durata unei luni de stare de urgenta. Probabil ca la traficul pre-Covid din Bucuresti erau 25 de tamponari pe zi sau mai multe. Cum naiba sunt asa mici diferente la nivel de tara la nr de accidente grave??? Una din cele doua cifre e falsa. Ne alearga astia pe campii.

    Let's use our heads to think!
  • +2 (4 voturi)    
    Ciudat (Miercuri, 24 iunie 2020, 15:52)

    copci [utilizator]

    Datele sunt ciudate. Avem o scadere semnificativa a persoanelor grav ranite, in ton cu scaderea numarului de acciente, insa nu si a deceselor.
    • 0 (0 voturi)    
      dupa capul meul (Miercuri, 24 iunie 2020, 21:12)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui copci

      O explicatie posibila ar putea sa fie ca sunt aceleasi tipuri de participanti la trafic implicati in accidentele grave cu deosebirea ca acuma masina este mai plina cu persoane si fara airbag-uri in lateral aceea sunt morti pe loc.

      Deci gradul de ocupare mai ridicat pe bancheta din spate a facut ca numarul mortilor sa ramana cam la fel desi accidentele grave au scazut si cei accidentati grav la fel...hmmm

      pare ca este vorba despre o conduita neadecvata a soferului sau neatentie, oboseala...caci nu exista aglomeratii, trafic intens...

      Poate sa fie si o greseala de tastare - 109 in loc de 119...
      • 0 (0 voturi)    
        Interesant (Miercuri, 24 iunie 2020, 22:40)

        copci [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        E o explicatie interesanta si un semn ca oboseala si neatentia sunt mai importante.
        Totusi, mai multi oameni pe bancheta din spate e o varianta ciudata in starea de urgenta, cand exista o limita de 3 oameni in masina si ne amintim cate controale erau.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by