Piața mașinilor noi din UE a scăzut cu 22% în iunie, o îmbunătățire față de -52% în mai, dar prima jumătate a anului este printre cele mai rele de când există date, piața scăzând cu 2,7 milioane de unități. Spania și Italia sunt la jumătate față de primul semestru din 2019, iar România a scăzut cu 31%. La mărci, Volkswagen are 11,6% din piață, Renault are 7,8%, iar Dacia a scăzut la 3,6%, față de 4,2% în S1 2019.

Masini in parcareFoto: Aldorado10 | Dreamstime.com

Per total, în UE s-au înmatriculat 949.000 de mașini noi, în scădere cu 22% față de luna similară din 2019. Este o mare îmbunătățire față de mai și de aprilie când în toate țările erau restricții de circulație și multe showroom-uri erau închise. În iunie, toate piețele au scăzut, cu excepția Franței care a urcat cu 1%, ajutată de subvențiile pentru mașinile ecologice. Spania a scăzut cu 36%, Portugalia cu 56% și Croația cu 49%. Cele mai mici scăderi au fost în Belgia (-2%), Cehia (-5%) și Slovenia (-6%).

Piața britanică a scăzut cu 35% în iunie și cu 48% la șase luni. Per total, pentru prima jumătate de an cifrele arată rău: Spania (-51%), Italia (-46%), Franța (-39%), Germania (-34%), Grecia (-44%), Croația (-54%).

La capitolul mărci, câteva au scăzut cu mai mult de 50%. Jaguar (-58%), Mazda (-52%), Jeep (-50%), Alfa Romeo (-52%). Dacia a coborât cu 46%, de la 288.000 de mașini, la 155.000.

Cel mai bine au mers mărci cu vânzări mai mici, precum Porsche (-13%), DS (-15%) sau Lexus (-26%).