Dacia Spring 2021: un design surprinzător pentru cea mai ieftină mașină electrică din Europa

de A.Th.C HotNews.ro     HotNews.ro
Sâmbătă, 18 iulie 2020, 21:25 Economie | Auto


Dacia Spring
Foto: Dacia/Renault via 12365 auto.com
Dacă James May ar prezenta Top Gear în loc de The Grand Tour, ar fi foarte entuziasmat de producătorul român autor al hatchback-ului subcompact Spring. „Vești excelente! Dacia Spring va veni foarte curând”, ar spune el, adăugând că modelul va intra în producție în 2021.

Cu un concept similar ca dimensiuni cu K-ZE City vândută de Renault în China, primul vehicul electric de la Dacia se apropie de materializare pe baza unui patent de design descoperit de o publicație chineză.

12365auto.com informează că Dacia ar putea utiliza o baterie electrică de 26,8 kWh și un motor electric de 33 kW pentru o autonomie de aproximativ 250 km. Specificațiile se bazează pe City K-ZE din Regatul de Mijloc, care încorporează arhitectura CMF (Common Module Family) pentru vehicule mici a lui Renault Kwid.

Ceea ce știm cu certitudine este că Spring este cam cu 30 cm mai scurtă decât Sandero, are patru locuri și este capabilă să ruleze peste 200 km între alimentări. Nu pare mult, dar Dacia gândește „outside the box”.

De exemplu, crossoverul electric Mazda MX-30 cu o baterie de 35,5 kWh promite 210 km, iar „rezervorul” litiu-ion este atât de mic pentru a ușura ansamblul și a minimiza emisiile roată-la-roată.

Din moment ce Spring este mult mai mică și bateria de asemenea, puteți paria că brandul pentru buget redus din România vă va surprinde cu prețul de pornire. Așteptată să le „taie” pe e-up! și alte două vehicule electrice de la Volkswagen, Spring va costa sub 14.000 euro cu stimulentele corespunzătoare.

În Germania, de exemplu, guvernul și industria auto acoperă 6.000 de euro din prețul de vânzare pentru vehicule electrice care costă sub 40.000 de euro. Este cadrul perfect pentru ca Spring să devină favorită în toată Europa pentru operatori de flote și servicii carsharing, ca Sixt și Car2go. (Fotogalerie în autoevolution.com)






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















38502 vizualizari

  • +4 (56 voturi)    
    Urâtă rău! (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 22:03)

    Cosimo [utilizator]

    Dar urâtă mai e!
    • +2 (44 voturi)    
      Exact! (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 22:25)

      gogu52 [utilizator] i-a raspuns lui Cosimo

      Aceasta a fost prima mea reacție...

      Ca și cum trebuie să fie foarte urâtă ca să fie ieftină.
      • +3 (19 voturi)    
        Daca vrei frumusete, marca banu (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 23:22)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui gogu52

        Daca nu, mai bine iti iei trotineta.
    • +12 (14 voturi)    
      ca mai toate (Duminică, 19 iulie 2020, 1:14)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui Cosimo

      mai toate masinile electrice sunt cam urate si banale. Cu exceptia Tesla poate si a altor cateva. Parca au fost toate castigatoarele unui concurs de uratenie menit sa tina cumparatorii departe de ele. Sau poate inginerii si designerii au ramas brusc in pana de idei dupa ce au eliminat radiatoarele :)
    • +4 (6 voturi)    
      Înseamnă că ai bani mulți. (Duminică, 19 iulie 2020, 12:29)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Cosimo

      Atunci,de ce să cumperi Dacia Spring?Sunt modele de vis care-ți pot goli contul.
  • +15 (27 voturi)    
    Iar ati tradus cu Google? (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 22:26)

    UnOarecare [utilizator]

    :(((((((
  • +11 (19 voturi)    
    K-ZE nu e masina de familie (Sâmbătă, 18 iulie 2020, 22:38)

    jorj_bv [utilizator]

    e un Matiz inaltat - confort zero pe locurile din spate (ampatament scazut cu 23 cm fata de masinile medii), ingusta (deci potential doar 2 locuri in spate).
    Portbagajul e o gluma.
    Are motor mai slab decat batrana Dacie din 1968 in conditiile in care trebuie sa care cateva sute de Kg de baterii, acum exista standarde de siguranta
    Zgarcenie - nu recupereaza energia de franare, tambur pe spate.
  • +8 (8 voturi)    
    adica 24k euro fara subventii (Duminică, 19 iulie 2020, 0:17)

    Gica Georgescu [anonim]

    Un pret destul de mare pentru o masina cu un motor de 33KW etichetata ca "budget".
    Nu am nimic impotriva motorului de 33KW, daca viteza maxima ar fi limitata la 140Km/h, cuplul la roata la pornirea de pe loc ar fi la fel de bun ca la majoritatea masinilor insa pretul imi spune ca e o masina supraevaluata.
    Daca inca nu s-au ieftinit bateriile cu litiu incat sa fie scoasa o masina electrica modesta sub 20k euro, de ce nu se lucreaza o versiune de masina hibrida care ar putea fi adusa cu usurinta sub pragul de 15k eur?
    • +7 (7 voturi)    
      cred ca 15 mii e pretul fara subventii (Duminică, 19 iulie 2020, 13:24)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

      oricum subventiile sunt momentan 10 mii sau 50% din pret. Oricum ar fi o masina pe care cei cu venituri modeste nu au cum sa o foloseasca. Cati au unde sa o incarce, sa o parcheze si inca una pentru altceva decat fata-fata prin oras (unde exista transport in comun), afara e de obicei problema (vrei sa scapi de inghesuiala, de covid, daca trebuie sa ajungi intr-o locatie care nu e mare oras deja ai probleme cu tranport in comun - chiar si daca e vorba de Bran, vreo manastire, etc).
      Iuteala maxima la K-ZE e de doar 105 km/h.
  • +12 (20 voturi)    
    14.000? (Duminică, 19 iulie 2020, 0:56)

    AdrianBorza [utilizator]

    Un motor electric e mult mai simplu, mai usor si mai ieftin decat unul pe benzina sau Diesel. Cutia de viteze nu e necesara. Bateriile de o asemenea capacitate costa cam 4000$ (costuri Tesla pentru bateriile Panasonic). O masina din clasa Sandero ar trebui sa coste sub 10.000 cu totul, fara nici un fel de stimulente.
    • +8 (10 voturi)    
      corect (Duminică, 19 iulie 2020, 12:51)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Cu o singura mentiune: bateriile nu sunt atat de ieftine cum se vehiculeaza. Este foarte multa manipulare pe acest segment pentru a convinge oamenii ca electricele sunt pentru toata lumea.
      La Tesla model 3, un battery module costa 5k USD dar masina are 4 module, deci bateria costa 20k USD.
      Gandeste-te ca Model 3 foloseste LiFePO4, cel mai ieftin tip de baterie (pentru ca nu contine Cobalt), cu dezavantajul ca are o densitate de energie ceva mai mica decat bateriile cu Litiu si Cobalt.
      Producatorii francezi si germani au impartasit foarte putine informatii tehnice privind bateriile folosite la masinile lor electrice: ce tip de catod? care este numarul de cicluri? foloseste nanotehnologie/nanotuburi de siliciu? cat costa o baterie de schimb?
      • -1 (5 voturi)    
        Nu au dreptul să aibă secrete? (Duminică, 19 iulie 2020, 17:29)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

        De ce ești supărat?Că nu vor să-ți spună ce și cum?
  • +6 (16 voturi)    
    Urata si proasta. (Duminică, 19 iulie 2020, 2:00)

    Anonimul [utilizator]

    De folosit in oras probabil va fi ok.

    Insa pentru iesit din oras, la o baterie de 26kWh daca scazi bufferul ramai cu vreo 20-22kWh, nu cred ca ai range de 200KM nici daca mergi cu 90km/h.

    Bateria fiind mica si viteza de incarcare va fi la fel.
    Daca vrei sa mergi 500 km va trebui sa faci multe opriri in care sa incarci intre 10 - 70-80%, adica vei folosi doar 60-70% din baterie ca sa acoperi distanta cat mai rapid.
  • -3 (13 voturi)    
    noul cazan.... (Duminică, 19 iulie 2020, 9:17)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... poti sa faci tuica in el? ca de iesit in lume cu asa hidosenie, e imposibil...
  • -1 (7 voturi)    
    Ieftina??? (Duminică, 19 iulie 2020, 11:00)

    Marionette [utilizator]

    25.000Euro fara birocratie, si Renaul Zoe 30.000 de euro fara sa pupi mana la cleptocrato-birocrati?
    As alege in mod cert Zoe 2020.
  • -2 (10 voturi)    
    Gata? Au disparut accentele portocalii? (Duminică, 19 iulie 2020, 11:03)

    Mircea Marinescu [utilizator]

    In versiunea de "concept" avea niste accente portocalii care o faceau sa arate cat de cat cool.
    Ce s-a intamplat?
    Gata, se banalizeaza in productie?
    Arata groaznic, nu o sa o cumpere nimeni.
  • +4 (12 voturi)    
    Aspect (Duminică, 19 iulie 2020, 11:26)

    _Un stelist_ [utilizator]

    Pentru cei care aleg să vadă ce e urât, viața e urâtă. În plus, nu vă obligă nimeni să cumpărați ceva urât.
    Bravo, Dacia!
  • -8 (18 voturi)    
    Nici gratis (Duminică, 19 iulie 2020, 12:51)

    aducatoruladevarului [utilizator]

    nu mi-ar trebui uratania asta de dacie. Unde mai pui ca e cosciug pe roti, daca dai un pumn un tabla se indoaie caroseria de buna ce e. Un gunoi de la reno, nu multumim.
  • -6 (8 voturi)    
    Nu-i o mașină pentru proști. (Duminică, 19 iulie 2020, 17:35)

    asavreau [utilizator]

    Este clar că proștii nu o plac.Ei vor o mașină care să circule 2000 km fără încărcare,ieftină,puternică,mare,aspectuoasă,rezistentă la drumuri de țară.Prin București și alte orașe vor circula cu Diesel-urile din dotare,care afumă și răspândesc cancer.Mai nou și COVID,care se prinde de particulele emise și vine în nasul tuturor.
    • +6 (6 voturi)    
      exagerezi (Duminică, 19 iulie 2020, 18:49)

      Gica Georgescu [anonim] i-a raspuns lui asavreau

      Si dezinformezi. Virusul Corona nu supravietuieste in aer decat daca este inconjurat de un lichid, cum este cel eliminat prin stranut. In alte condtii virusul este oxidat in contact cu oxigenul din aer in mai putin de un minut.
      Imi spui si mie ce particule in stare lichida emite masina blamata de tine?
      Nu sunt fan diesel dar nici fan masini electrice cu baterii de laptop. In opinia mea, cea mai buna tehnologie pentru mediu si pentru sanatatea oamenilor si cea mai accesibila in prezent este masina hibrida.
      Cei 200Km din specificatia Dacia Spring sau din specificatia oricarei electrice sunt valabili pentru drum in palier, fara mari diferente de cota sau de maximum 200m (sau chiar mai putin).
      Daca faci o plimbare din Bucuresti la Rasnov sau Brasov ai 2000m diferenta de cota dus intors, chiar pana la 4000 daca iei in calcul urcari repetitive.
      Fara regen sau cu un regen limitat din cauza ca s-a incins bateria vei avea nevoie de cel putin 2 realimentari pentru o astfel de plimbare, in ipoteza ca pleci cu bateria full.
  • 0 (0 voturi)    
    Cel mai prost lucru dintre toate... (Luni, 20 iulie 2020, 20:35)

    Costique [utilizator]

    ...este ca UE s-a trezit târziu (din cauza controlului făcut in special de nemți asupra producției de automobile) si nu are nici infrastructura si nici producție. Bateriile vor fi importate din China bănuiesc si asta va lăsa urme. Si-așa coana UE este in genunchi in fata Chinei si Rusiei, pentru materii prime si petrol...Va mai amintiți ca Berlusconi i-a pupat mana lui Gaddafi la Roma, ca așa a vrut ala? Sau ca in Roma au acoperit statuile nud când a venit satrapul din Iran in vizită? Mai rau ca curvele...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by