Ce ar putea anunța Elon Musk la evenimentul 'Battery Day'

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2020, 12:32 Economie | Auto


Masina Tesla Model X
Foto: Profimedia Images
Marți se va ține în SUA unul dintre cele mai așteptate evenimente legate de viitorul mașinilor electrice, iar Elon Musk ar putea anunța noi tehnologii care ar face ca bateriile să fie mai durabile și autonomia mașinilor că crească. Unele zvonuri spun că Musk va anunța mașina de 25.000 de dolari sau o baterie care să reziste un milion de mile. Indiferent de ce se va anunța marți, noutățile nu vor ajunge în producția de serie mai repede de 2022.

Evenimentul 'Battery Day' ar fi trebuit să se țină în aprilie, dar a fost amânat din cauza pandemiei. Este de așteptat să fie și câteva prezentări mai tehnice, cu noțiuni de chimie, dar cu siguranță Elon Musk va știi, în stilul caracteristic, să lase câteva promisiuni memorabile.

Musk a promis multe lucruri în multe domenii, dar când este vorba de Tesla Motors și de SpaceX o bună parte dintre ele s-au adeverit, chiar dacă ceva mai târziu decât spera el.

Nu se știe cu certitudine ce se va anunța, dar sunt o serie de zvonuri.

Aproape sigur Musk va anunța creșterea autonomiei pentru viitoarele modele Tesla și va anunța că au fost găsite moduri de a produce cu prețuri mai mici bateriile. Puțini sunt cei care cred că va fi anunțată o nouă tehnologie, revoluționară, de producere a bateriilor.

De exemplu, s-ar putea ca Tesla să anunțe faptul că a scăzut costul bateriilor la sub 100 de dolari pe kilowat - oră și că va duce costul la 80 de dolari pe kwh în 2025. Tesla poate face baterii mai ieftine fiindcă a găsit moduri de a crește densitatea acestora, practic stocând mai multă energie în același volum sau într-unul mai redus.

Alte zvonuri spun că Tesla Motors va anunța tehnologii noi legate de electrozi, tehnologii perfectate după achiziția companiei Maxwell Technologies în 2019. Tehnologia numită ”dry-electrode” permite reducerea cantității de energie necesară în procesul de fabricație și deci reducerea echipamentelor și spațiului necesare în uzină, ceea ce înseamnă costuri totale mai mici.

Ar putea fi anunțată și reducerea cantității de cobalt folosită în baterii. Cobaltul este un metal alb-argintiu, foarte dur, întrebuințat la fabricarea unor oțeluri speciale. Problema cu acest metal ține de faptul că este foarte scump și că vine din minele aflate în R D Congo, un loc celebru pentru munca forțată și pentru faptul că și copiii sunt obligați să lucreze în condiții inumane.

Foarte interesant ar fi un anunț despre așa-numita ”million-mile battery”, adică o baterie care să reziste peste 1,6 milioane km, o diferență mare față e garanția de acum care este de 150.000 de mile sau 8 ani. Se pare că Tesla s-a aliat cu chinezii de la CATL pentru a dezvolta această baterie care va scădea costul pe kilowatt - oră pentru baterii și va duce la o apropiere a prețurilor mașinilor electrice de cele ale mașinilor pe benzină. Un obiectiv care ar da bine ar fi ”mașina de 25.000 de dolari”, în timp ce Model 3 a fost ”mașina de 35.000 de dolari”.

Dacă Tesla ar putea construi o baterie atât de rezistentă, mașinile sale ar fi interesante chiar și pentru flote și s-ar schimba mult percepția asupra vehiculelor electrice.

S-ar putea ca Tesla să anunțe noi parteneriate cu mai mulți furnizori de componente pentru baterii, însă este de așteptat și un anunț cum că Tesla ar putea să producă ”in house” propriile baterii. Tesla produce baterii cu Panasonic la așa-numita Gigafactory din statul Nevada, însă are contracte și cu companii mari precum LG Chem sau CATL.

Surse: The Verge, AFP, Bloomberg






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2812 vizualizari

  • -14 (20 voturi)    
    "Mașinile sale ar fi interesante și pentru flote" (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:48)

    xolv [utilizator]

    pana la autonomia de 1000-1200km necesara flotelor de transport mai e cale lunga. Oricum, pentru transportatori, viitorul e hidrogenul, nu bateria electrica.

    Asa cå, vâsliti, vâsliti, la cultul personalitatii celui mai mare manipulator de piete de capital din istorie!!
    • +5 (11 voturi)    
      Hidrogenul... (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:13)

      rsumy_ [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      .. trebuie mai intai produs, cu consum de energie electrica (electroliza apei - singura metoda fara emisie de CO2).

      Apoi trebuie imbuteliat si transportat, ca sa nu mai spun cat este de inflamabil.

      Prea multa bataie de cap, prea lung lantul: energie electrica > hidrogen > energie electrica (in pilele de combustie).
    • +8 (12 voturi)    
      Fraudă bursiera in auto! Da -Nikola! (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:49)

      il_gattopardo [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Nikola - camioane pe hidrogen, pe care nu le-a vazut nimeni.
      Evaluarea bursiera maxima pe la 40 bln $.
      Tocmai a picat la 10 bln $.
      Cum bine zicea altcineva: Nikola, un Power Point de zeci de miliarde de dolari.
      General Motors , din disperarea de a tine pasul SI cu Tesla, tocmai se asociase cu Nikola sa ii manufactureze camioanele fantoma.
      Si GM este tras in jos de fake truck Nikola.
      Tesla?
      Tesla deschide la Berlin a 3-a fabrica de masini.
  • +10 (16 voturi)    
    "Tace si face" nu mai e valabil ! (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:05)

    1anonim [utilizator]

    Musk demonstreaza ca "vorbeste si face " e mai de actualitate.
  • -2 (4 voturi)    
    Nici motorul termic nu a fost ca acum. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 9:48)

    asavreau [utilizator]

    La început.Și a avut și motorul termic comentarii negative și opoziție mai mare decât varianta electrică.An de an au apărut surprizele.Plăcute.Așa va fi și la //electrice//,numai că ritmul de creștere a fiabilității va fi mai mare.Așa-i lumea acum-mai deșteaptă,mai inventivă.Ajungi să gândești azi ceva și afli a doua zi că altcineva produce ce tu gândeai !!!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by