VIDEO FOTO Cum arată noile modele Dacia Logan și Sandero. Dispar motorizările diesel, dar apar progrese evidente la design și este mai multă tehnologie pe mașini

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 29 septembrie 2020, 7:16 Economie | Auto


Noile Dacia Sandero, Sandero Stepway si Logan
Foto: Hotnews
​Dacia se află într-un an greu, dar și memorabil, fiindcă vânzările europene au scăzut cu 40%, dar compania a anunțat și că va lansa un model electric. Acum, Dacia lansează oficial și noile generații ale modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway, iar momentul este unul special. Mașinile utilizează o platformă tehnică mai modernă din grupul Renault, dispar din gamă motorizările diesel la aceste modele, designul este ameliorat și Dacia speră să atragă și clienți mai tineri. Mașinile vor ajunge în showroom-uri cel târziu în noiembrie.

Dacia trece printr-una dintre cele mai mari perioade de modernizare din istoria mărcii. Compania va prezenta în câteva luni prima sa mașină electrică, iar acum a prezentat noile generații Logan și Sandero care arată mai modern și sunt pe o nouă platformă, CFM-B, cea folosită de modelele Clio și Captur de la Renault.



Anul trecut a fost cel mai bun pentru Dacia, cu vânzări record de 736.000 de unități în lume, dintre care 581.000 în Europa. 2020 nu putea fi mai diferit, fiindcă la opt luni vânzările au scăzut cu 40% în UE, iar cota de piață a mărcii s-a diminuat și ea, de la 4,3%, la 3,8%. Scăderea mărcii a fost peste media totală a pieței care s-a situat la -32%. Va fi primul an de scădere după șapte ani consecutivi de creștere.



În 2004, când se lansa Logan, Dacia vindea sub 70.000 de mașini, în 2008, anul lansării Sandero, vânzările depășeau 100.000 în Europa, iar pragul de 250.000 era depășit în 2020, anul lansării Duster. Anul acesta vânzările europene vor ajunge în cel mai bun caz probabil undeva pe la 450.000 de mașini.


Foto HotNews.ro

Vestea bună pentru Dacia este că noul CEO Renault, Luca de Meo, este foarte interesat de marca Dacia, vede un potențial uriaș de dezvoltare și îi dă în cadrul grupului o autonomie cum nu a avut niciodată.De Meo vrea ca Dacia să aibă o imagine mai cool, dar nu vrea să se depărteze de filozofia mărcii.



Dacia a avut succes fiindcă mașinile sale sunt cu câteva mii de euro mai ieftine decât concurența, au doar dotările esențiale în versiunile de bază și marca nu a avut probleme de fiabilitate. Și prețurile au crescut cu timpul: spre exemplu, acum în multe țări cel mai ieftin Sandero este în jur de 8.300 de euro, iar cea mai scumpă variantă de Duster trece de 20.000 de euro (TCe 150 4X4 cu maxime dotări). S-a abandonat de mult timp ideea mașinii de 5.000 de euro, fiindcă în Europa a astfel de mașină nu ar putea respecta normele de poluare și de siguranță.


Interiorul unui Logan cu maxime dotări . Click aici pentru a mări poza

Dacia este nevoită însă să modernizeze designul fiindcă și cumpărătorii cer asta, la fel cum cer și mult mai multe opțiuni și tehnologii, fiindcă industria s-a schimbat mult în ultimul deceniu și șoferii s-au obișnuit să aibă camere video în bord sau să-și sincronizeze telefonul cu sistemul mașinii. Pentru Dacia situația este complicată fiindcă trebuie să facă modernizările, dar fără a crește mult prețurile, fiindcă ar scădea marja de profit. În plus, marca trebuie să rămână diferită față de brandul Renault în cadrul grupului.



Descrierea de mașină ”low-cost” a fost de ani buni abandonată de Dacia, fiind considerată peiorativă, iar locul ei a fost luat de ”smart buy” sau ”achat malin” cum spun francezii. În cuvintele celor de la Dacia, marca a devenit sinonimă în Europa cu ceea ce înseamnă o ”achiziție rațională” cu o strategie client care a avut în centrul ei ”simplitatea, frugalitatea, dar acompaniate de un nivel de robustețe și fiabilitate”.

Dacia mai are un obiectiv cu aceste mașini: să atragă în medie clienți mai tineri, dar clar că nu va fi ușor.



Cei de la Dacia spun că Sandero este în câteva țări europene cea mai vândută mașină pe segmentul persoanelor fizice, iar compania spune că se va axa în continuare pe retail și nu pe flote pentru rent-a-car sau școli de șoferi și că Dacia nu acordă discount-uri în cele mai multe țări europene.

Sandero este însă un model cu vânzări bune: de exemplu a fost luna trecută pe locul șase al celor mai vândute mașini noi în Europa, iar în 2019 s-au vândut 223.000 de Sandero pe continent, cea mai bună valoare anuală de până acum. Duster și-a găsit 220.000 de clienți în Europa anul trecut, iar Logan, peste 60.000.



Cea mai mare schimbare pentru noile Logan și Sandero ține de faptul că se renunță la vechea platformă B0 (care este deja învechită din punct de vedere tehnic) și s-a trecut la cea numită CMF-B utilizată deja pe Clio și Captur.



Cei de la Dacia spun că noua platformă aduce un șasiu mai rigid, un vehicul mai silențios și o direcție asistată electric, pe gama actuală fiind o direcție asistată hidraulic. Compania spune că folosirea acestei platforme tehnice a alianței permite adăugarea unui nivel de echipare modern (evident, în versiunile de top). Și la interior se schimbă multe: arhitectura planșei de bord este cu totul diferită. Ecranul sistemul multimedia este de sine stătător și amplasat pe partea superioară a planșei de bord, pentru a fi mai ușor de urmărit de către șofer.



Un alt semn că lucrurile s-au schimbat mult este și că berlina Logan NU va mai fi vândută în Europa de Vest, în afară de Spania, fiindcă acolo nu este cerere pentru ea. Logan berlină rămâne însă cel mai vândut model nou în România și rămâne bine vândută în țări precum Maroc sau Turcia. Trebuie spus că, dacă primul Logan a fost asemănat cu un dulap, Logan 3 este clar mai modern și mult mai puțin ”pătrățos”.



Vânzările Logan au totalizat 61.000 de unități în Europa anul trecut și, în timp ce Sandero și Duster au avut un an record de vânzări, Logan a fost departe de cel mai bun an din istoria sa (2009 când s-au vândut peste 100.000 de unități).


Click pentru a mări fotografia

La capitolul motorizări sunt patru variante, toate pe benzină, existând și posibilitatea de a alege cutie automată. Cele patru motoare sunt: SCe 65, TCe 90, TCe 90 CVT, TCE 100 ECO-G. Este prezentă. așadar, și cutia automată CVT (transmisie cu variașie continuă).

Un lucru important este că dispare diesel-ul din gamă. De ce? ”Am decis să renunțăm la diesel, cred că nu este o surpriză pentru nimeni. Tendințele europene în segmentul B sunt cât se poate de clare și dieselul a ajuns să aibă o pondere de sub 10%”, spune Ionuț Gheorghe directorul de marketing al Dacia. La Duster vor fi menținute însă versiunile diesel, existând cerere. Pe de altă parte, Dacia este foarte mulțumită de cum merg vânzările de mașini pe GPL în Europa, mai ales în sud, un exemplu fiind Duster pe GPL în Italia.


Ce este nou la interior ( o parte dintre dotări sunt disponibile în versiunile de vârf de gamă)
  • o nouă arhitectură electronică ce permite integrarea la bord a unor noi echipamente de siguranță și asistență pentru condus
  • mașina dispune de frânarea automată în caz de urgență, radar de parcare față + radar spate (și cameră de marșarier), detectorul de unghi ”mort” (prezent pe Duster) și apelul automat în caz de urgență.
  • La capitolul siguranță pasivă a crescut numărul de airbag-uri, de la 4, la 6 (șofer pasageri, laterale torace și laterale de tip cortină față spate)
  • Vor fi în oferta trei sisteme multimedia, două dintre ele cu ecran tactil de 8 inci (mărimea a crescut de la 7 inci). MediaNav va permite o replicare a telefonului via WiFi.
  • cartela ”mâini libere”
  • pornirea automată a farurilor și a ștergătoarelor
  • frână de mână electrică
Designul

Sunt multe diferențe față de generația a doua, iar la capitolul design a lucrat și studioul de la București și testele au fost realizate și la centrul tehnic RTR Titu. Cei de la Dacia spun că totul s-a schimbat la capitolul design, în afară de logo-ul mărcii.

.

Noul Logan este mai lung, are o ”siluetă complet redesenată. O serie de elemente estetice ale noului Logan se regăsesc și pe noile Sandero și Sandero Stepway, printre acestea figurând ”semnătura luminoasă” în formă de Y, ecartul redus între roți și pasajele acestora, precum și noul design al mânerelor de uși”.


Click pentru a mări fotografia

”Linia ușor descendentă a pavilionului, cu antena radio amplasată în partea din spate a acestuia, precum și efectul generat de îngustarea graduală a geamurilor laterale conferă vehiculului un aspect dinamic”, spune Dacia despre Logan 3.


Foto HotNews.ro

”Noul Sandero beneficiază pe de altă parte de un aspect robust pus în evidență de flancurile bine marcate și de pasajele roților generos dimensionate. Personalitatea mașinii este completată de profilul cu linii fluide, ale cărui repere vizuale sunt reprezentate de parbrizul mai înclinat și de noua formă a pavilionului, aplecat ușor spre spate.

Beneficiind de o gardă la sol cu 17 mm mai mare decât la Sandero, Sandero Stepway este descris de Dacia ca fiind ”model recreațional polivalent”. Din punct de vedere vizual, diferențele față de noul Sandero sunt de acum mult mai ușor de remarcat. Alături de ornamentele specifice dispuse deasupra proiectoarelor de ceață, noul Sandero Stepway beneficiază de o capotă a motorului cu bosaje proeminente, denumirea modelului fiind vizibilă sub forma unei monograme cromate amplasate în partea de jos a calandrului.
Foto Renault

Blocurile optice față și spate ale celor trei modele inaugurează noua semnătură în formă de „Y”a mărcii Dacia. Atât în față cât și în spate, blocurile optice sunt reunite de o nervură orizontală, care accentuează impresia de lățime mai mare a vehiculelor.

Ce spune Dacia despre interior

”Interiorul face un mare salt înainte pe toate planurile. Cele trei modele dispun de o planșă de bord care oferă o ergonomie mai bună și beneficiază de materiale noi și de calitate. Ambianța generală este mai modernă iar gradul de confort înregistrează un net progres datorită noului profil al scaunelor și posibilităților de ajustare a poziției la volan. Dacia propune, totodată, un nou sistem Media Control care permite utilizarea radio-ului și a navigației direct pe smartphone-ul instalat într-un locaș aflat în partea superioară a planșei de bord. Acest sistem este completat pe versiunile superioare de sistemele Media Display și Media Nav, care dispun de un ecran specific pe consola centrală”.

Ce spune Dacia despre cele trei sisteme multimedia disponibile

Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia: Media Control, Media Display și Media Nav.

În cazul sistemului Media Control, smartphone-ul poate fi așezat într-un locaș amplasat ingenios în partea superioară a planșei de bord. Situat astfel la îndemâna șoferului, smartphone-ul se poate transforma într-un sistem multimedia datorită noii aplicații gratuite Dacia Media Control și a unei conexiuni Bluetooth sau USB. Acest dispozitiv permite accesul ușor la radio, la fișierele muzicale, asigurând totodată preluarea și efectuarea apelurilor telefonice, ascultarea sau vizualizarea mesajelor, utilizarea aplicațiilor GPS și a multor alte funcții, precum recunoașterea vocală Siri sau Android. Pentru un plus de siguranță în timpul șofatului, comenzile radio sunt accesibile atât la volan cât și pe satelitul aflat în spatele volanului.


Foto Renault

Atât radio-ul cât și ascultarea fișierelor muzicale cu ajutorul prizei USB sunt disponibile și în cazul în care la Media Control nu este conectat un smartphone.
Echipamentul cuprinde două difuzoare, o conexiune Bluetooth și USB, și ecranul digital TFT de 3,5” amplasat între cadranele de bord, pe care sunt afișate și informațiile aparatului de radio.

Odată cu sistemul Media Display și cele patru difuzoare ale sale, consola centrală găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8”, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, oferind astfel o mai bună vizibilitate și ergonomie. Interfața intuitivă dispune de conectivitate Bluetooth și este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Android Auto și Apple CarPlay. O nouă comandă asigură accesul la reglajele anumitor sisteme de asistență.

În fine, odată cu Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35845 vizualizari

  • +12 (24 voturi)    
    Felicitari (Marţi, 29 septembrie 2020, 7:22)

    un domn [utilizator]

    Bravoo !
    • +12 (18 voturi)    
      prima oara (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:48)

      mariusssss [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Cred ca e prima oara in istoria Dacia cand are cel putin un model cu un design exterior modern si anume Sandero Stepway. Daca vor fi fiabile, vor avea mare succes. Sper ca nu le vor produce pe toate in Maroc, dupa cum se aude. Bravo!
      • -23 (29 voturi)    
        Bravoss.. romania pecere!! (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:35)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

        un cazan poleit, tot cazan ramane. Mai bine mai pui o bruma de bani si iei ceva cum trebuie.
        • +10 (14 voturi)    
          depinde de mentalitate (Marţi, 29 septembrie 2020, 15:00)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          Daca iti iei masina ca sa te ingropi cu ea, atunci da, Dacia nu e buna ca dupa 5-6 ani incepe sa rugineasca.
          La fel, daca iti iei masina ca sa arati ce baiat da' baiat esti tu, la fel, nu iei Dacia, preferi ceva mai "smecher"
          De asemenea, daca ai 20-30k eur de spert pe o masina, clar gasesti ceva mai bun.

          Dar e si o categorie de oameni care fie nu-si permit mai mjult de 6-7000 de euro pe-o masina. Si pentru aia O Dacia e solutia optima.

          Si mai e si alta categorie care isi ia masina cea mai ieftina care sa-si faca treaba, fie pentru ca nu circula mult (poate fi a doua masina a familiei), fie pentru ca prefera sa-si cheltuie restul de bani pe altceva (excursii, hoby-uri, etc). Si eventual isi si schimba masina la 5 ani, ca sa nu isi bata capul cu service-uri si alte alea.

          Acuma, nu te obliga nimeni sa ai o parere buna despre Dacia (nici eu nu mi-as cumpara asha ceva), dar e total nepoliticos sa dai verdicte din astea, doar pentru ca tie nu-ti place.
          • +7 (7 voturi)    
            @Ismail este Ala care a “concurat” (Marţi, 29 septembrie 2020, 16:40)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Tramvaiul...pacat ca nu a mers povestea mai departe
      • +1 (5 voturi)    
        Nu se aude (Marţi, 29 septembrie 2020, 15:19)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui mariusssss

        Faza cu Marocul e dezinformare!
    • +5 (11 voturi)    
      fara diesel? (Marţi, 29 septembrie 2020, 12:53)

      mihnea2012 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      eu chiar cred ca e o greseala renuntarea la diesel atat timp cat acum aceste motoare au si AdBlue pt reducerea oxizilor de azot.

      e falsa informatia ca nu se vinde Logan in Occident. Nu il au delaerii in oferta. Renault e convins pe baza unor studii ca asa e. Dar acele studii sunt vechi, nu sunt facute de oameni ai Dacia Ci de cei din regiunile Renault pe care Di Meo le desfiinteaza.
      • 0 (6 voturi)    
        Dacia care consuma zece litri de ulei (Marţi, 29 septembrie 2020, 19:28)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

        E fabricata in 18.06.2018
        Are seria:
        UU14SDMC460715880
  • -4 (30 voturi)    
    Calitatea Dacia a scazut dramatic (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:17)

    rov [utilizator]

    In plus Dacia nu da doi bani pe clienti, refuza sa considere defect de fabricatie un motor care consuma ZECE LITRI DE ULEI la 20.000 km.
    • +11 (27 voturi)    
      pai da (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:54)

      dr_bear [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Esti sigur ca nu este Audi? :) un motor de 1.4 TSI la un audi nou consuma 1 litru de ulei la 1000 km :) si in carte, scria cu litere foarte mici ca.....este posiibl :))
      • -10 (18 voturi)    
        ? (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:16)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        Unde ai mai vazut tu motoare de 1,4 la Audi sau ma rog in vw grup? Au disparut de vreo 5 ani!
        • +10 (16 voturi)    
          Polo sau Golf (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:51)

          coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          VW si Skoda folosesc motoare de 1.4

          S-a umplut internetul cu specialisti in automotive scoliti pe youtube de influenceri.
          • -5 (9 voturi)    
            Ok (Marţi, 29 septembrie 2020, 11:33)

            Landser [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

            Arata mi tu un model din grupul VW care mai are motor de 1,4 tsi specialistule
            • +2 (4 voturi)    
              Noul Golf GTE PHEV / 1.4 l / 110 kW (245 CP) (Marţi, 29 septembrie 2020, 13:23)

              coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui Landser

              Vezi pe site-urile reprezentantilor VW in Romania.

              Cauta in configurator Golf GTE PHEV / 1.4 l / 110 kW (245 CP).
              • -2 (4 voturi)    
                Cu cine ai făcut fizica? (Marţi, 29 septembrie 2020, 14:26)

                ionvasile77 [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                1 Kw=1,34CP
                • +2 (4 voturi)    
                  Intreaba reprezentata (Marţi, 29 septembrie 2020, 19:02)

                  coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui ionvasile77

                  Intreaba pe site-ul reprezentatei cum au facut conversia, eu de acolo am adus datele.

                  Subiectul comentariilor era ca @Landser s-a ofensat cand cineva a scris ca VW are in gama motor de 1.4 L. Eu am adus o configuratie de golf hibrid cu motor 1.4L
                  • +2 (4 voturi)    
                    Este hibrid. (Miercuri, 30 septembrie 2020, 11:37)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

                    Sunt doua motoare. Probabil ca 110kW este doar puterea motorului pe combustie, in timp ce 245CP este puterea maxima disponibila de la ambele motoare.
                • +3 (3 voturi)    
                  ce este un "Kw"? (Miercuri, 30 septembrie 2020, 7:16)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui ionvasile77

                  Din seria "rade ciob de oala sparta".. ;))
        • 0 (8 voturi)    
          pe hibride (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:04)

          rsbl [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          ia mai uita-te putin sa vezi cate sunt.
      • +1 (7 voturi)    
        Poate din acelea (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:46)

        ACP [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        recent aduse in tara cu 180.000km dati inpoi la 80.000 vandute se samsari prin piete.
      • 0 (10 voturi)    
        1.4TSI 170CP in 2008 - 0 consum extra ulei (Marţi, 29 septembrie 2020, 11:13)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

        Nu am adaugat pic de ulei intre revizii in 4 ani si l-am forjat la maxim. Cuplat cu DSG rupea asfaltul la plecarea de pe loc (mod dedicat launch inca de pe atunci), schimba la 7000 rpm!
        Cel mai fiabil motor pe care l-am avut de la VAG vreodata.
    • +4 (4 voturi)    
      da' ce i-ai facut masinii dom'le? (Marţi, 29 septembrie 2020, 15:04)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui rov

      Cati ani are? cati km are? ai luat-o de noua sau SH de la o batranica care o avea de 10 ani si mergea doar la piata o data pe sptamana cu ea?

      Eu am cunostinte cu Dacia, si am auzit de multe defecte, da' nu ca mananca 1l de ulei la 2000 de km...

      Daca e in garantie si mananca atat ulei, si in specificatiile tehnice nu z\ice ca e normal sa manance ulei, atunci da-i in judecata, ca sigur castigi.
      • +3 (3 voturi)    
        I-am dat, dar dureaza... (Marţi, 29 septembrie 2020, 19:34)

        rov [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Fabricatie iunie 2018
        Km 43.000
        serie:
        UU14SMC460751880.

        STIATI CA IN CARTEA TEHNICA DACIA SPUNE CA MOTORUL DE 1 LITRU POATE CONSUMA PANA LA 500 ml ULEI LA 1000 km...?

        Pe asta se bazeaza ei, NEMERNICII

        Ideea este ca in loc sa o folosesc va trebui sa cumpar alta pana se judeca procesul, pana se fac expertize tehnice etc.
        E trasa pe dreapta. Face parte dintr-un lot de 4 masini cumparate pe rabla. restul nu consuma ulei, se strica doar catalizatoarele la 20.000 km.
        • +1 (1 vot)    
          OK, atunci ai dreptate (Miercuri, 30 septembrie 2020, 18:28)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui rov

          E prima oara cand aud de asha ceva, si nu le face cinste deloc alora de la Dacia...
  • -12 (40 voturi)    
    >>> (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:18)

    GemstonePig [utilizator]

    Urate masini. Lowcost. Fiabilitate medie. Pret mare pentru ce ofera.
    • +15 (25 voturi)    
      mda (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:47)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      nu ca VW, Ford sau Opel ar fi mai de seama...

      acolo chiar ca este overpricing
      • -15 (21 voturi)    
        Hehe (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:13)

        Landser [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Clar ca n ai treaba cu masinile daca compari VW cu Ford sau Opel!
        • +12 (16 voturi)    
          tu nici atat (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:32)

          ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          comparati ca boii niste marci intre ele ... compara masinile din acelasi segment, daca tot vrei sa compari ceva
          • -7 (11 voturi)    
            ia-o pe orice segment.. (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:37)

            Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

            nu exista ceva mai prost ca dacia.
            • +5 (5 voturi)    
              Cum sa nu fie (Marţi, 29 septembrie 2020, 15:08)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

              Fiat sau Chevrolet sunt mult mai putin fiabile. As alege oricand on Logan in locul astora. Rugineste, are plastice proaste, butoane puse aiurea, nu-i deloc comoda la condus, da' te duce din punctul A in punctul B fara surprize, 5 ani n-ai treaba cu defectiunile, are stabilitate si frina decente.
              • -2 (4 voturi)    
                am gresit eu.. (Marţi, 29 septembrie 2020, 15:27)

                Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

                . am uitat de Lada. desi cred ca e tot pe acolo.
        • +11 (15 voturi)    
          mda (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:07)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Landser

          da... ar trebui sa compar dacia cu bmw sau mercedes...

          vw, opel, ford, renault, fiat.. etc

          sunt marci de mainstream.. atata tot

          ca unii considera ca vw face masini bune.. asta e alta discutie.. eu personal nu dau 2 bani pe un passat sau un touareg..
  • +8 (16 voturi)    
    Masini bune (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:43)

    ady77 [utilizator]

    De oras, cele cu motorizari mici dar daca faci multe drumuri in afara oraselor, cu motorizari mici este obositor.
    Ca fiabilitate mai sunt probleme peste tot, dar mi se par cam mari preturile de service, pentru ce se ofera.
    La cele pe gpl din fabrica, tot au fost problele pe partea de soft, si itrebuia sa lasi masina cam 1 saptamana la ei, pana ii dadeau de cap.
    E bine ca inca se mai asambleaza aici.
  • +7 (23 voturi)    
    Scoateti dieselurile (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:51)

    Explicit [utilizator]

    Oameni vizionari si o idee excelenta - fara diesel pe auto mici.
  • +7 (13 voturi)    
    in sfarsit.... (Marţi, 29 septembrie 2020, 8:53)

    dr_bear [utilizator]

    Imi doresc de mult sa cumpar dacia....Am facut o greseala anul trecut si am luat un logan easy-R pentru firma. In 24k km, i-a cazut ambreiajul de doua ori...
    Acum pare o masina adevarat. Portierele nu mai par perdele de dus, tapiseria nu mai pare de Trabant si cutia CVT este o cutie (puturoasa) dar cu adevarat automata.
    Mai cumparam unul!
    • +2 (14 voturi)    
      bravo.. (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:38)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui dr_bear

      ... ti-ai luat teapa cu dacia, mai vrei una?
  • -6 (20 voturi)    
    Mda (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:10)

    Landser [utilizator]

    Lipsa motorizarilor Diesel se va reflecta in vanzari!
    Desi pana acum sustineam ca este alternativa la o masina călarita prin Germania ,acum cred ca multi se vor orienta spre un sh datorita lipsei unui Diesel.
    Sau cel mult ca o a doua masina in casa pt calarit in oras(dar probabil ca multi o vor lua in varianta de baza).
    Ma rog ,vom vedea .poate ca ei stiu mai bine ca d'aia au departament de marketing
  • -1 (27 voturi)    
    TCE90?! (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:21)

    catelu [utilizator]

    Au pastrat motorasul ala de masina de cusut. Ar trebui sa ofere atunci si optiunea sa cumperi o masina cu doua motoare din astea, mai ales la break.
    Sa fie Dacia Logan MCV Bimotor!
    • +3 (13 voturi)    
      !!!! (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:52)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      Este un pic mai bun decat anticul 1.6 MPI cu care venea prima generatie. Ala avea vreo 87 de cai, din care au mai taiat cand l-au facut euro 5, si cuplu ceva mai mic. Consum mai mare, evident. Una peste alta, 0.9 TCE este un motor exceptional pentru oras, si se descurca decent la drum lung (trebuie forjat un pic daca te mananca talpa).
    • +4 (12 voturi)    
      Motorase de 3 cilindri (Marţi, 29 septembrie 2020, 10:51)

      ACP [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      fara nicio optiune pentru ceva mai puternic cum e pe clio sau duster. Clar nu vor sa concureze Renault. Minuate masini mai ales pentru depasiri la puterea aia.
      • +3 (5 voturi)    
        esti amuzant (Marţi, 29 septembrie 2020, 12:53)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui ACP

        Ar fi fost culmea tampeniei sa scoata modele cu care sa-si faca singuri concurenta.
      • +4 (10 voturi)    
        Prea multe depasiri (Marţi, 29 septembrie 2020, 15:35)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui ACP

        Nu crezi ca suntem prea fixati pe depasiri in tara asta? Jumate din soferi merg pe contrasens, iar unii chiar si-au cumparat masini cu volan pe dreapta!
    • -1 (13 voturi)    
      si sticla de wiskey.. (Marţi, 29 septembrie 2020, 11:09)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui catelu

      ... e mai mare ca motorul ala.
  • -1 (9 voturi)    
    duster (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:37)

    Cetateanu [utilizator]

    Dusterul a fost lansat in 2009/2010 nu 2020 cum scrieti in text. Pacat ca totusi Renault nu incearca o varianta electrica cu autonomie mai mare si pret scazut. O sa se trezeasca cu piata ocupata , mai ales ca Tesla vine cu productia si in eurpa/germania, si promite preturi deja mai mici de 40mii, la performante ridicate.
  • -3 (15 voturi)    
    Probleme de design si altele (Marţi, 29 septembrie 2020, 9:51)

    Alui [utilizator]

    Ca sa deschizi portbagajul la Logan trebuie sa te apleci pana la bara de protectie. Trebuia pus un maner mai sus, de exemplu putea fi folosita emblema la asa ceva.
    Daciile sunt extrem de zgomotoase mai ales Sandero.
    O masina zgomotoasa ma oboseste dupa 60 de km pe drumurile din Romania mai mult decat una silentioasa pe autostrazile din Europa dupa 1000 de km condusi. Ar trebui pusa ceva antifonare in plus, nu lasata tabla vizibila in interior. Dusterul e OKis in oras, dar la autostrada la peste 130 de Km/h iti cam risti viata cu el, sau asa ai impresia. E prea usor pentru volumul masinii asa ca e instabil din cauza vantului si nici rotile nu prea sunt centrate perfect de obicei.
    Cehii de la Skoda au fost mai inspirati. Fac masini de calitate si confort mediu la un pret decent. Si au deja modele electrice in gama.
    Dacia trebui sa treaca mai repede pe motoare hibride si electrice daca nu vrea sa ramana “de caruta”.
    • +3 (9 voturi)    
      skoda, pret decent? (Marţi, 29 septembrie 2020, 13:03)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      Cam subiectiva aprecierea, dar daca mergem pe ideea asta, atunci Dacia e chilipir, e pomana curata. Mie (tot subiectiv, evident) mi se pare super mega overpriced Skoda, la banii aia n-au nici un sens, iei direct originalul de la VW, nu copia lesinata ceheasca.
  • +3 (5 voturi)    
    Arata bine, dar (Marţi, 29 septembrie 2020, 11:19)

    dandra [utilizator]

    dar cand vad portbagajul ala de forma unei caramizi de BCA, imi trece tot cheful.

    Botul seamana din ce in ce mai mult cu renault dar nu au facut nimic la portbagaj.

    Hai ca se poate mai bine. Daca romanul bombardier are bani de bmw, atunci o sa aiba bani si de logan SI MAI stilizat.
  • -1 (15 voturi)    
    dezamagit de noile motorizari (Marţi, 29 septembrie 2020, 11:21)

    tkd [utilizator]

    eu am o dacie logan cu motor de 1.6 105cp sincer vazand acum noile motorizari sunt convins ca aceste masini sunt submotorizata chiar daca au turbina....
    trebuie sa intelegem ca aceste motoare sunt motoare cu duarat de viata mult mai scurta decat un aspirat clasic or fie comparate cu 1.3TCE
    Sincer daca vreti un logan nou grabiti-va si luati un 1.5 dci ca sa aveti relativ o masina decenta si fiabila
    pt ca restul sau viitorul este cancan si reflecta situatia grupului Renault la nivel mondial
    • +3 (15 voturi)    
      te contrazic (Marţi, 29 septembrie 2020, 13:06)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui tkd

      TCE 90 e peste 1.6. MPI. TCE 100 e peste 1.6 16v (al tau). Ma refer la performante si consum. La fiabilitate nu stiu, pana acum nu am auzit ca 0.9 TCE care e de ceva ani pe strada sa aiba probleme. Nu stiu pe ce te bazezi tu.
  • 0 (8 voturi)    
    Motoare foarte slabe (Marţi, 29 septembrie 2020, 14:03)

    dorin23231358089410391 [utilizator]

    Cel mai puternic motor afisat este TCE 100 Cp. Este o inventie low cost Renault , denumire - MPI Turbo , nu direct Turbo , de unde si cuplul motor lesinat 160Nm de la 2750 R/min. la 3500 R/m. Este un fel de struto-magar.
    A-l folosesc curent pe masinile lor (renault) pt. a tine pretul jos. Sunt motoare aspirate pe alte masini cu performante mult mai bune. Daca nu reusesc sa scoata 5 stele euroncap , tot o masina modesta va ramane.
    • +2 (6 voturi)    
      hm (Marţi, 29 septembrie 2020, 23:48)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui dorin23231358089410391

      Nu cred ca si-au propus sa scoata 5 stele, deci n-o sa scoata. Ar cam fi totusi momentul sa faca un upgrade si aici, de la clasicele 3, sa treaca la 4.
      Si o mica curiozitate: imi spui te rog ce inseamna in viziunea ta "A-l"? E vreo parte de vorbire foarte putin cunoscuta din gramatica romaneasca? Sau poate ai vrut sa desparti in silabe simbolul aluminiului din tabelul lui Medeleev? Ori, cel mai probabil, te-ai uitat recent la Familia Bundy?
      • +4 (4 voturi)    
        Scuze, (Miercuri, 30 septembrie 2020, 8:55)

        dorin23231358089410391 [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        Scuze, ai dreptate ,nu trebuie sa faci misto. Cred ca se mai intampla din viteza.
        • +3 (3 voturi)    
          eh (Miercuri, 30 septembrie 2020, 13:15)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui dorin23231358089410391

          Daca nici misto nu mai facem ne ducem naibii de tot. Ca intr-adevar nu e de ras, e de plans. Din viteza sau din alte cauze, ochiometric eu vad ca maxim 20-30% din cei care posteaza pe forumuri stiu sa scrie romaneste. Si astia inca sunt aia mai spalati, cu acces la internet, etc. Care o fi procentul real din totalul populatiei, mi-e frica sa ma gandesc.
  • -1 (11 voturi)    
    In sfarsit... (Marţi, 29 septembrie 2020, 21:28)

    vladzy [utilizator]

    In sfarsit o masina care arata ca un Volkswagen, dar care nu costa cat un Volkswagen...
    • +4 (8 voturi)    
      extraordinar (Marţi, 29 septembrie 2020, 23:44)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui vladzy

      Bravo ba, ai si tu un ideal in viata, VW.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by