Hotnews utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența Dumneavoastra pe site-ul nostru. Am actualizat politicile pentru a integra în acestea modificările specificate de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Va rugam sa cititi modul in care Hotnews.ro prelucreaza datele cu caracte personal. Prin continuarea navigării pe site-ul nostru confirmati acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de prelucrare a datelor. Datele Dumneavoastra pot fi oricand sterse urmand instructiunile din document.
Dacia confirmă faptul că prima sa mașină electrică va fi produsă în China, unde este produs și micul SUV Renault K-ZE ce are multe în comun cu Spring. Numele mașinii a fost ales fiindcă este scurt și ușor de reținut, spun cei de la companie care se referă la mașină ca fiind ”a treia revoluție de la Dacia”, după Logan și Duster. Mașina va fi lansată în prima parte din 2021 pentru car-sharing și va ajunge în toamna anului viitor la clienții persoane fizice. Viteza maximă este 125 km/h, autonomie promisă este 225 km.
Unde va fi produs Spring? ”Partea de inginerie a fost realizată de grupul Renault pe o platformă a alianței, iar producția este în China care este cea mai mare piață pentru mașini electrice, are un ecosistem complet dezvoltat și ne permite să aducem Spring în Europa cât mai repede”, spune Mihai Bordeanu director de marketing la Dacia.
Oficialul Dacia nu a dorit să spună cât va costa Spring, dar a insistat pe faptul că va fi cel mai ieftin model electric din Europa. Prețurile vor fi anunțate mai aproape de momentul lansării.
De ce numele Spring? ”Spring, precum anotimpul (primăvara n. r.) are multă putere, dinamism, energie. Este un vehicul revoluționar și reprezintă a treia revoluție de la Dacia, după Logan și Duster. Spring este un nume scurt și ușor de înțeles, este solid precum o Dacie”, mai spune Bordeanu.
Renault a început în toamna lui 2019 producția în China a micului SUV Renault K-ZE care este construit împreună cu compania chineză Dongfeng. În China, K-ZE costă 9.000 de euro după aplicarea subvențiilor. Decizia de a construi Spring în China NU este o surpriză, iar pentru a construi pe viitor mașina în România, Franța sau Maroc va fi nevoie de investiții în retehnologizarea respectivei uzine, în timp ce în China producția poate începe rapid.
Date tehnice
Dimensiuni Lungime : 3 734 mm Lățime : 1 622 mm (1 770 mm cu oglinzile retrovizoare) Înălțime : 1 516 mm Ampatament : 2 423 mm Gardă la sol gol : 150 mm
Motor Motor electric 33 kW (44 CP) Baterie : 26,8 kWh Încărcare : AC până la 6,6 kW / DC până la 30 kW (opțional) Autonomie : 225 km WLTP / 295 km WLTP City Viteză maximă : 125 km/h
Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
Normal ca in China ! (Vineri, 16 octombrie 2020, 12:06) Idealistu [utilizator]
Dupa ce ca prin "grija" guvernului Chinez avem o pandemie si acelasi guvern ameninta agresiv alte state, domnii de la Renault s-au gandit ca e bine sa le mai dea o pleasca - productia si tehnologia unei masini electrice. Peste doi, trei ani China va produce masini electrice la jumatate de pret, iar Renault o sa inchida portile.
daaa (Vineri, 16 octombrie 2020, 12:21) muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Idealistu
Abia asteapta chinejii sa fure tehnologia care genereaza viteza maxima de 125km/h si o autonomie de 200... Traiesti in lumea ta. Mai probabil e ca se va fabrica in china pentru ca acolo se fac tot felul de baterii, de la alea fantoma care vor fi pe Dacia, pana la cele care chiar asigura autonomie serioasa...
Producem in China (Vineri, 16 octombrie 2020, 12:17) D.M.A.Gogu [utilizator]
Oare nu putem gasi solutii de a produce in UE? Ne miram apoi ca nu pot fi luate hotarari care ar afecta in vreun fel interesele sau chiar imaginea Partidului Comunist Chinez...
Se vede ca sunteti "provincialii" (Sâmbătă, 17 octombrie 2020, 7:41) John M. [utilizator] i-a raspuns lui D.M.A.Gogu
Europei. Hello!!! E cineva acasa?! Un muncitor la banda in fabrica europeana face 30 de euro pe ora, beneficii, vacante, protectii de tot felul, pensie de vis, iar chinezul poate ca face 5. Ati cumpara masina (foarte modesta!) cu 40,000 E facuta in Franta ?!
China? (Vineri, 16 octombrie 2020, 12:57) Capbreaz [utilizator]
La raspindirea pandemiei in primavara se credea cumva ca mutarea productiei masive din China in alte state va fi o cale mai sigura pentru economia mondiala si un mijloc de limitare a superputerii de la Beijing; acuma se da la loc comanda, uitindu-se cujmva ca tara aia e vinovata de tot dezastrul care inseamna COVID-19. Bravo, tovarasi capitalisti!
urata miscare din partea Renault la adresa Dacia (Vineri, 16 octombrie 2020, 13:03) tkd [utilizator]
deci Renault aduce pe piata europeana o chinezarie sub marca Dacia deci se pare ca acest constructor francez nu invata din propriile greseli...banuiesc ca vrea sa isi inchida portile Sincer pt Dacia dpdv al meu este o palma peste fata si nu un pas inainte ca sub sigla proprie sa fie produs acest vehicul in China
Trebuia cand (Vineri, 16 octombrie 2020, 17:10) Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui tkd
prim-ministrul Radu Vasile a semnat vanzarea uzinei Dacia catre Renault in 1998 sa fie introdus un articol in Contract in care sa fie doua liste cu tari unde poate fi folosita marca Dacia la asamblare: 1) O lista cu tari agreate de Romania (sa zicem inclusiv Marocul) si 2) O lista cu tari pentru care este nevoie de Acordul Separat al Guvernului Romaniei. China trebuia sa fie pe a doua lista !. Si raspunsul in anul 2020 ar fi fost ,,NU !". Problema a fost ca Radu Vasile nu era nici dac si nici roman, ci armean !. Ce treaba sa aiba Radu Vasile cu simbolul / marca ,,Dacia" ?
e pe dracu' (Vineri, 16 octombrie 2020, 19:33) Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Rahan5
La vremea respectiva ziceam mersi daca se va produce un renault clio si se va asigura continuitate si dezvoltare. Nici azi nu ar baga careva clauza aia daca vine marca X sa produca aici
Mai bine iau tramvaiul (Vineri, 16 octombrie 2020, 16:16) Koczka [utilizator]
decat sa dau de lucru la galbejiti mai ales ca masina ooate fi livrata la pachet cu Covid. Nici cu Tesla nu mi-e rusine ca inteleg ca si astua se relocheaza in China. Pe de alta parte autonomia Sprung mi se oare o gluma. Cred ca special e redusa ca sa cumparam numai cabluri de alimentare rapida din China si dupa 3-4 ani sa schimbam acumulatorii, normal, tot din China. Cand eram copil aveam un stilou Waterman de la bunicu care isi cam epuiza rapid cerneala si mi-am cumparat unul chinezesc cu rezervor de numai 16 lei si eram foarte multumit ca scria mai subtire si sevtermina cerneala mult mai rar. Mai tarziu am aflat ca firma Waterman nu mai producea stilouri si ca valoareabunui stilou W. ajunsese pe la 300 USD. Am achizitionat pentru fetita atunci tot un stilou chinezesc asemanator , dar acum costa aprox 300 Ron si cerneala era mai greu de gasit, motiv pentru care dupa doua luni fetita mi-a spus ca ea nu mai vrea sa scrie cu stilou si ca mai bine sa-i iau un gen de carioca de unica folosinta care tw tine o saptamana si il arunci. Normalbca era fabricat tot in China. Cam asta e istoria cu produsele chinezesti aparent ieftine. Rolul lor initial e sa scoata de pe piata orice alt potential producator concurent, apoi sa controleze piata, chiar sa induca noi obiceiuri de consum. Asta duce la o mare RISIPA, si la epuizarea unor resurse neregenerabile, la cresterea poluarii, etc. Daca UE nu va intelege ca o dependenta crescuta fata de China e o mare vulnerabilitate atunci nu cred ca ar mai trebui sa ne mai inregimentam aici.
Daca e produsa in China nu cumpar (Sâmbătă, 17 octombrie 2020, 0:31) Zimbru [utilizator]
Credeam ca dupa aceasta criza sanitara in care ne-am dat seama cu totii ca nu trebuie sa depindem de o tara totalitara cum e China, se vor reloca fabricile catre UE, insa Renault face invers. Eu, cel putin nu voi cumpara masini electrice produse in China.
Esti sigur ca esti zimbru (Sâmbătă, 17 octombrie 2020, 7:28) John M. [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru
si nu altceva ce cred eu?! Baga-ti asta-n cap: daca era fabricata oriunde in UE ar fi costat cel putin dublu! De ce crezi ca Elon Musk isi fabrica masinile tot acolo? Si multi altii...
in cazul asta (Sâmbătă, 17 octombrie 2020, 19:37) Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Zimbru
De ce nu-ti arunci toate produsele made in china sau cele ce contin chestii facute acolo? Sau macar sa nu mai cumperi ceva din categoria asta. Daca esti cu adevarat anti totalitarii aia rai, ai putea sa nu mai cumperi de maine nici macar chestii produse de cei ce folosesc lucruri facute in china, pentru productie/distributie. Inclusiv curent electric. Cum spunea un mare ganditor roman: ori esti golan, ori nu esti.
După înscrierea pe site-ul HotNews.ro, poţi deschide secţiunea MyHotNews ca să completezi sau să schimbi profilul de utilizator.
Atenţie! Logarea pe site se face cu adresa de email, nu cu nickname-ul. Adresa ta de email va rămâne confidenţiala şi nu va fi niciodată dată unor terţe persoane sau instituţii.
Înainte de a te înscrie pe site te rugăm să parcurgi „termenii şi condiţiile” ataşate unui cont HotNews.ro.
Primeşti pe email, în fiecare dimineaţă, o sinteză a ştirilor din ziua precedentă
Daca doriti sa va personalizati newsletter-ul si sa primiti alerta pe mail pentru aparitia acelor articole care va intereseaza sau doriti sa va dezabonati de la newsletter intrati dupa logare pe MyHotnews.
Mai probabil e ca se va fabrica in china pentru ca acolo se fac tot felul de baterii, de la alea fantoma care vor fi pe Dacia, pana la cele care chiar asigura autonomie serioasa...
Un muncitor la banda in fabrica europeana face 30 de euro pe ora, beneficii, vacante, protectii de tot felul, pensie de vis, iar chinezul poate ca face 5.
Ati cumpara masina (foarte modesta!) cu 40,000 E facuta in Franta ?!
deci se pare ca acest constructor francez nu invata din propriile greseli...banuiesc ca vrea sa isi inchida portile
Sincer pt Dacia dpdv al meu este o palma peste fata si nu un pas inainte ca sub sigla proprie sa fie produs acest vehicul in China
1) O lista cu tari agreate de Romania (sa zicem inclusiv Marocul) si 2) O lista cu tari pentru care este nevoie de Acordul Separat al Guvernului Romaniei. China trebuia sa fie pe a doua lista !. Si raspunsul in anul 2020 ar fi fost ,,NU !".
Problema a fost ca Radu Vasile nu era nici dac si nici roman, ci armean !. Ce treaba sa aiba Radu Vasile cu simbolul / marca ,,Dacia" ?
Pe de alta parte autonomia Sprung mi se oare o gluma. Cred ca special e redusa ca sa cumparam numai cabluri de alimentare rapida din China si dupa 3-4 ani sa schimbam acumulatorii, normal, tot din China.
Cand eram copil aveam un stilou Waterman de la bunicu care isi cam epuiza rapid cerneala si mi-am cumparat unul chinezesc cu rezervor de numai 16 lei si eram foarte multumit ca scria mai subtire si sevtermina cerneala mult mai rar. Mai tarziu am aflat ca firma Waterman nu mai producea stilouri si ca valoareabunui stilou W. ajunsese pe la 300 USD. Am achizitionat pentru fetita atunci tot un stilou chinezesc asemanator , dar acum costa aprox 300 Ron si cerneala era mai greu de gasit, motiv pentru care dupa doua luni fetita mi-a spus ca ea nu mai vrea sa scrie cu stilou si ca mai bine sa-i iau un gen de carioca de unica folosinta care tw tine o saptamana si il arunci. Normalbca era fabricat tot in China. Cam asta e istoria cu produsele chinezesti aparent ieftine. Rolul lor initial e sa scoata de pe piata orice alt potential producator concurent, apoi sa controleze piata, chiar sa induca noi obiceiuri de consum. Asta duce la o mare RISIPA, si la epuizarea unor resurse neregenerabile, la cresterea poluarii, etc.
Daca UE nu va intelege ca o dependenta crescuta fata de China e o mare vulnerabilitate atunci nu cred ca ar mai trebui sa ne mai inregimentam aici.