Aici trebuie spus că un motiv pentru care mașina este produsă în China ține de faptul că tot China este cel mai mare producător mondial de baterii pentru aceste mașini, în timp ce Europa este mult în urmă. Bateria costă câteva mii de euro la o mașină electrică, fiind cea mai scumpă componentă. Bateria de la Spring cântărește 280 kg, iar întreaga mașină are o greutate de 955 kg. Bateria are 26,8 kWh, iar motorul este de 33 kW (44 CP).
Ce va urma dacă vânzările vor fi foarte bune? Va fi mutată producția Spring în Europa sau Maroc? ”Nimic nu este imposibil, dar pentru moment nu există un astfel de plan”, spune Mihai Bordeanu, director de marketing la Dacia.
Mașina electrică Renault K-ZE care este produsă în China și cu care Spring are multe în comun, costă 9.000 de euro în China, după aplicarea subvențiilor. În Europa, regulile de siguranță sunt însă diferite.
Există însă diferențe structurale între K-ZE și Spring? ”Mașina a fost upgradată și adaptată pentru piața europeană și Renault K-ZE din China este foarte diferită de Dacia Spring. Am făcut multe adaptări, s-au făcut ranforsări și modificări, spre exemplu la lonjeroane”, spun cei de la Groupe Renault. În plus, Spring a fost adaptată pentru a face față schimbărilor introduse la testele de impact EuroNCAP care vin cu reguli mai dure decât cele de la testele de siguranță din China.
Autonomia medie promisă este de 225 km, dar i-am întrebat pe cei de la Groupe Renault care ar putea fi autonomia minimă, dacă șoferul conduce, spre exemplu, cu viteză mare pe autostradă sau/și pe vreme foarte rece.
”Este greu de spus care va fi autonomia minimă, condusul nu este liniar, dar la viteze maxime bateria se consumă mai repede și nimeni nu va conduce la -30 de grade cu 130 km/h. Însă chiar și în cele mai rele condiții, autonomia ar trebui să fie de 120-150 km. Totul depinde de condițiile de condus”, spune Marc Suss, directorul programului Global Access din cadrul grupului Renault. ”Autonomia mașinii nu poate coborî sub 100 km/h nici dacă o conduce Lewis Hamilton în Siberia”, a glumit Dan Bordeanu, directorul de marketing al Dacia. În aceste condiții, este rezonabil să ne așteptăm la o autonomie medie de 180-200 km în condiții normale.
Mașina va fi lansată în primăvara lui 2021 la companiile de car-sharing, pentru clienții persoane fizice precomenzile se pot face în vară, iar mașinile vor ajunge începând cu luna septembrie 2021. De ce această diferență? Cei de la companie spun că vor ca pe șosele să fie cât mai multe mașini Spring până în toamnă și Franța și Spania sunt țările în care vor fi primele parteneriate. La final de 2021 va fi lansată și varianta cargo.
Cei de la Groupe Renault nu au comunicat prețul mașinii, însă au spus că va fi cea mai ieftină mașină electrică din UE. Cei de la Renault au dat însă un exemplu din Franța, unde benzina este 1,4 euro/litru, iar încărcarea unui Spring ar costa 5 euro (și autonomia va fi de 200 km), în timp ce pentru a rula 200 km cu un Sandero benzina ar costa 22 de euro.
Durata de încărcare a bateriei Litiu-ion este de :
- o oră pentru o încărcare 80% la o bornă DC 30 kW
- 5 ore pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 7,4 kW
- 8h30 pentru o încărcare 100% la un Wallbox de 3,7 kW
- 14 ore pentru o încărcare 100% la o priză standard de 2,3 kW
3500 euro pentru 40000 de km
Daca nu ar fi subventionata s-ar plati 3500 euro pe loc.
Eu fost șofer, fost taximetrist în București, mă întreb cît durează o alimentare a ,,electricei" de la 20-30%, pînă la 90-100% ? Nu știu...Și dacă mai sănt 2-3 mașini în așteptare...Cam cît durează așteptatrea ?
Dar dacă ,,electrica" ar fi utilizată în regim urban cu trafic urban foarte dens, cu AC în folosire ? Și ajung acasă, în parcarea de la bloc, unde alimentez ,,electrica"? La 3-4 Km distanță înseamnă timp și bani...Rămîn la clasică...Vor muri copiii voștri, ai cetățenilor simpli, dar și ai politicienilor, ai bugetarilor...
Doar ca voi acuma visati sute de cai putere care inseamna poluare mare, exact ceea ce masinile electrice incearca sa combata.
De fapt ceea ceva va deranjeaza este ca avand puteri mai mici nu puteti alerga ca dezaxatii pe soselele patriei, pentru ca autostrazi nu prea avem decat in progamele de guvernare.
Ai impresia ca daca masina are 440 CP in loc de 44 CP vei ajunge mult mai repede de la Rm Valcea la Sibiu? Poate cu 5 minute. Din cele 90 pe care le vei face cu Dacia. Asta doar daca nu dai nas in nas cu radarul si atunci va dura mai mult de 90 de minute.
In rest , la semafoarele de pe Valiea Oltului se sta exceptional si in Dacia de 44 CP.
"la semafoarele de pe Valiea Oltului se sta exceptional si in Dacia de 44 CP. "
In respt,ai prefecta dreptate: cand eram eu mic, autotusismele erau Skoda, Fiata, Renault, Trabant sau Moskwici. Ulterior au aparut Dacia 110 si 1300, 45 CP era consideraa o putere NORMALA pentu ao masina de 5 persoane, cu care mergeai in concediu, nu doar in oras.
Din 2005 am mers cu Loga iar din 2009 cu reanult Megane, deci STIU ca acum autoturismele au puteri clar mai mari, insa este destul loc - si destula cerere - si epntu mainute de 44 CP!
in al doilea rand, sutele de cai pe o masina nu au legatura cu partea pragmatica a existentei ci cu placerea de a te da , nu neaparat repede si periculos pt ceilalti, nu toata lumea e dementa asa cum insinuezi.
In final, chinezaria asta de spring este utilizabila exclusiv in oras, daca ai unde sa o incarci 14 ore incontinuu. altfel e o aberatie.
1- Dacia de 44 cai consuma si polua mai mult decat o Mazda de 150cai
2- Manevrabilitatea, rezerva de putere la depasiri sunt incomparabile.
Una peste alta, puterea mica a motorului nu e o virtute.in sine.
Asadar nu vad nici un progres pentru noi. Ba chiar un regres. Fabrica de la Mioveni va ramane la tehnologia motoarelor cu ardere interna care mai devreme sau mai tarziu va disparea.
Renault a construit un nume in Europa - marca Dacia - care este vazuta ca o masina corecta dpdv pret-calitate.
Nu este o masina cu pretentii de lux, dar merge sute de mii de km fara defecte si cheltuieli majore.
Acuma tare mi-e teama ca prin fabricarea in China - evident pentru profituri cat mai mari - va fi afectata calitatea masinii pe care scrie DACIA, lucru care se va rasfrange negativ asupra tuturor produselor marcii.
Priviti ce a facut marele Luca di Meo la grupul Fiat-Lancia-Alfa Romeo unde a fost mare manager: a lasat Fiat in cea mai mare nenorocire de cand exista aceasta firma.
Omul nu are pic de idee despre tehnica. El doar face sa creasca profitul din tot felul de invarteli si idei care nu au absolut nimca in comun cu ingineria.
Sa vezi in schimb distractie cand statiile de incarcare vor incepe sa taxeze la adevarata valoare a KW nu la preturi promo subventionate.
Sa vezi distractie cand retelele de energie electrica vor crapa sau vor trebui redimensionate in totalitate pentru orase ca Bucurestiul. Santierele lui nea Nicu vor fi fost mici copii.
Sa vezi distractie cand ecologistii vor descoperi ca e imposibil energetic sa asiguri energia necesara pt milioane de masini doar din surse /verzi/
spring pare o alternativa mai avantajoasa financiar la zoe. diferenta de autonomie este neglijabila. pentru utilizare urbana intens, o autonomie reala de 175 km ar fi suficient (sub 150km mi se pare ca m-ar tine 5-7 zile).
acum devine clar si de ce productia sandero s-a mutat definitiv in maroc, mioveniul are nevoie de loc sa produca duster, sandero stepway si spring cat mai repede.
Daca Loganul era produs in Franta, nu-l puteai atinge sub 13,000 E.
De parca acum 2 luni discutia era cum sa ne indepartam de China si fiecare sa producem aproape de piata de deschidere.
Daca vor sa o vanda chinezilor n-au decat sa-si faca fabrica in China, dar daca vor sa o vanda in Europa sa isi faca fabrica aici.
Daca masina va fi 17-18k la dealer, scad 9000 cat da guvernul si inca 1500 rabla si ajung pe la 7-8000 pentru o masina electrica noua, cu autonomie perfecta pentru mers la birou timp de o saptamana si cu incarcat lejer vineri seara-noaptea.
Chiar cu o iesire pe weekend, iar cu niste escale programate cu intelepciune pot face si niste concedii.
Restul e can-can.
Noi toti ceilalti fraieri /Dam/
Restul e can-can
Masina asta e o pocnitoare destinata celor care stau la casa si nu la bloc (pentru a putea fi incarcata), iar acestia, daca sunt din orasele mari, sunt in mare majoritate oameni cu venituri peste medie si nu au nevoie de masinute de jucarie.
S-au grabit sa scoata masina asta ca sa pice lumea-n fund ca e de la Renault. Adevarul e ca sunt ridicole dpdv al performantei. Au pomenit ceva de garantie?!